Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

Σας αγαπώ όλους. Προσεύχομαι για όλους. Και θέλω να σωθείτε όλοι. Αμήν"


 


24 Ιουνίου 1979 - ημέρα της κοίμησης του Σχήμα-Αρχιμανδρίτη Αγάπιου (Agapov). Πριν από την υιοθέτηση του σχήματος, ο πατέρας Αγάπιος ήταν περισσότερο γνωστός ως πατέρας Αθηνογένης. Έζησε στη Μονή Pskov-Caves για 35 χρόνια. Λίγο πριν από το θάνατό του, ο ιερέας είπε ότι " είναι κάπως άσχημο να πεθάνεις σε εκατό χρονών, πρέπει να πεθάνεις λίγο νωρίτερα ... ". Πέθανε σε ηλικία 99 ετών, έχοντας λάβει στο σχήμα ένα νέο όνομα Αγάπιος, από το ελληνικό «αγάπη» - «αγάπη». Την Ημέρα Μνήμης του Πατέρα, εδώ είναι μερικές από τις επιστολές του προς τα πνευματικά μας παιδιά.


***
Ειρήνη σε σένα και ευλογία Θεού.
Αγαπητά μου παιδιά, μαμά Λιουντμίλα και παιδιά Βέρα και Ελπίδα, σας συγχαίρω για την ημέρα μνήμης των Αγίων Μαρτύρων Λιουντμίλα και της Πίστης και της Ελπίδας, των συνονόματων προστάτων σας.
Σας συγχαίρω για τον Άγγελο - με την ευχή καλής υγείας και ψυχής σωτηρίας. Ειρηνική διάθεση πνεύματος σε ταπείνωση και υπομονή όλων των πειρασμών.
Verochka, πώς έφτασες σπίτι, είναι όλα καλά; Λοιπόν, σας εύχομαι τα καλύτερα. Η χάρη του Θεού να είναι μαζί σας.
Θα με συγχωρήσετε που θα πρέπει να πληρώσετε 8 χιλ. Μου αγόρασαν 50 φακέλους χωρίς γραμματόσημα, αλλά δεν κοίταξα, οπότε έπρεπε να τους στείλω.

***
Ειρήνη σε σένα και ευλογία Θεού.
Αγαπητή μαμά Λιουντμίλα και οι κόρες Βέρα και Ναντέζντα. Είθε το έλεος του Θεού να σας κρατήσει από όλες τις πονηριές του εχθρού. Αγαπητά μου παιδιά, ζήστε και μη στεναχωριέστε, αλλά ευχαριστώ τον Θεό για όλα και σωθείτε. Nadenka, έλαβα το γράμμα σου, μετά συγχώρεσα τις αμαρτίες σου κατόπιν αιτήματός σου. Μόνο, Νάντια, πότε θα είμαστε πιο έξυπνοι, πιο συγκρατημένοι; Πρέπει να συγκρατηθούμε από τον εκνευρισμό, που διώχνει όλη την καλή μας διάθεση από την καρδιά και την καταστρέφει. Η οργή δεν δίνει σε έναν άνθρωπο σοφία, αλλά οδηγεί στη βλακεία.
Λοιπόν, αγαπητά μου παιδιά, μπείτε στον κόπο να είστε εγκρατείς σε όλα - στα λόγια και στις πράξεις και στις σκέψεις, τότε το Πνεύμα του Θεού θα είναι μέσα σας.
Με αγάπη σε σένα Αρχιμ. [Ανδρίτη] Αθηνογένης.

***
Αγαπημένα μου παιδιά: η μαμά Λιουντμίλα και οι κόρες Verochka και Nadya. Ειρήνη σε σένα, ο Θεός να ευλογεί! Έχω ήδη λάβει πολλά γράμματα από εσάς, ο Θεός να σας φυλάξει για την αγάπη και την εμπιστοσύνη σας σε μένα. Αλλά δεν σας έχω γράψει για πολύ καιρό, ίσως είχατε επίσης ένα αίσθημα δυσαρέσκειας - γιατί ο ιερέας δεν γράφει: αυτό, φυσικά, θα μπορούσε να είναι. Αλλά κάνε υπομονή, συγχώρεσέ με για την αδυναμία μου. Εδώ αποκαλύπτεται η αγάπη των παιδιών για τον πατέρα τους, όταν τα παιδιά, χωρισμένα από τον πατέρα τους, περιμένουν υπομονετικά νέα από αυτόν, έναν καλό λόγο. Αν και αν επιβραδύνει, τότε κατά την παραλαβή, τι χαρά υπάρχει για όλους. Παιδιά μου, ίσως αυτό το γράμμα μου να σας παρηγορήσει και να χαροποιήσει την καρδιά σας για τη μακρά σιωπή μου. Είθε ο Κύριος να σας δώσει το έλεός Του και να σας συγχωρήσει τις αμαρτίες σας...

 

***

Από τα απομνημονεύματα του κελλιού της πρεσβυτέρας μοναχής Nadezhda:

«Το πάρτι γενεθλίων του Μπατιούσκα πέρασε καλά. Ο ίδιος ο Batiushka ηγήθηκε της Λειτουργίας και της προσευχής - μόνο που ήταν πολύ κουρασμένος. Ο Επίσκοπος Θεόδωρος ήρθε το βράδυ. Ο πατέρας ήταν πολύ ευχαριστημένος. Έψησα πίτες με ψάρι, έφαγε ο πατέρας. Ο πατέρας Ιωάννης [Krestyankin] ήρθε και είπε: «Άκουσες τι είπε ο πατέρας στο γεύμα;»
Απάντησα: «Όχι». Μια σύντομη λέξη  είπε ο Σεβασμιώτατος Πατήρ, τότε ο πατέρας μου είπε [μια λέξη] ως απάντηση. Απευθυνόμενος σε όλους τους αδελφούς είπε:
«Σώσε σε, Κύριε!» Και με δάκρυα στα μάτια είπε τα εξής λόγια: «Σας αγαπώ όλους. Προσεύχομαι για όλους. Και θέλω να σωθείτε όλοι. Αμήν".

 

Πηγή:
Διάκονος Γεώργιος (Malkov). "Είμαι ζωντανός…". Ο Αρχιμανδρίτης Αθηνογένης, στο σχήμα Αγάπιος (Agapov), tonure Makaryevsky, πρεσβύτερος της Μονής Pskov-Caves.

Δεν υπάρχουν σχόλια: