Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024

ΠΑΤΉΡ SAVADIE BASTOVI!!!


Τον πατέρα Ζαχαρία τον γνώρισα στο Έσσεξ.  Από τις δύο εβδομάδες που πέρασα εκεί, είχα μια μέρα που μου αφιέρωσε ο πατέρας Ζαχαρία για συζητήσεις.  Έμεινα με το πρόσωπο ενός σοφού και αντρικού κληρικού που άφησε μερικά αξέχαστα λόγια στην καρδιά μου.

 Τώρα μου φάνηκε αυτός ο λόγος του π. Ζαχαρία για την κατάσταση του ιερέα πριν από τους πολέμους.  Αυτή είναι και η άποψή μου που εκφράζω σε ιδιωτικές συζητήσεις, γιατί δεν βρήκα τον εαυτό μου αρκετά σημαντικό για να το πω δημόσια.

 Αρχιμανδρίτης Ζαχαρία Ζαχάρου: «Δεν γνωρίζουμε τα πάντα για τις συγκρούσεις αυτού του κόσμου, ούτε είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε.  Προσευχόμαστε μόνο με συμπονετική καρδιά για την παγκόσμια ειρήνη και για όλους.  Δεν παίρνουμε το μέρος ορισμένων, γιατί κάθε πλευρά θα είναι υπεύθυνη για εγκλήματα, και δεν θέλουμε να συμμετέχουμε σε αυτά τα εγκλήματα και να καταδικαζόμαστε.  Αν προσευχόμαστε για εκείνους που αμαρτάνουν περισσότερο, λοιπόν, εκπληρώνουμε την εντολή να αγαπάμε ακόμη και τους εχθρούς μας.  Και αν προσευχόμαστε για εκείνους που είναι πιο δίκαιοι, καλά κάνουμε.  Επομένως, δεν μπορούμε να κάνουμε λάθος αν προσευχόμαστε ότι ο Θεός θα σώσει τους πάντες και θα δώσει ειρήνη στον κόσμο.  Ειδικά για εμάς, ιερείς και μοναχούς, είναι πολύ σημαντικό να μην εμπλακούμε καθόλου πολιτικά, γιατί προσφέρουμε τη θυσία μας στον Θεό, τη Θεία Λειτουργία, για όλο τον κόσμο.  και αν είμαστε υπέρ του ενός και κατά του άλλου, η θυσία μας ακυρώνεται.  Πιστεύω ότι όταν γίνεται πόλεμος, είναι καλύτερο να μην κρίνεις, αλλά να ελεείς και να προσευχόμαστε ο Θεός να γλιτώσει τους πάντες από τα βάσανα.  Αν είναι να έχει αξία η Λειτουργία μου, δεν πρέπει να λείπει κανείς από την καρδιά μου όταν στέκομαι μπροστά στο θυσιαστήριο του Θεού και Του λέω: «Δικά σου από τα δικά σου, Σου φέρνουμε τα πάντα και για όλα!».

Δεν υπάρχουν σχόλια: