Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023

Αυτό το κορίτσι ονομάστηκε Βαλεντίνα, που σημαίνει «δυνατή». Η δύναμή της ήταν πραγματικά χρήσιμη..

 



Αυτό το κορίτσι ονομάστηκε Βαλεντίνα, που σημαίνει «δυνατή». Η δύναμή της ήταν πραγματικά χρήσιμη... Η Valya Shchukina γεννήθηκε στις 14 Νοεμβρίου 1931 στο Λένινγκραντ. Η Βαλεντίνα θυμόταν την τρομερή ώρα της πείνας του αποκλεισμού για το υπόλοιπο της ζωής της. Μιλάει ακόμα συχνά για εκείνες τις πικρές μέρες. Είναι αλήθεια, τώρα αυτό το κορίτσι είναι γνωστό σε εμάς καλύτερα ως ηγουμένη Georgiy (Shchukina), Ηγουμένη της Μονής Gornensky στην Ιερουσαλήμ. Στην ιστορία που είπε η μητέρα, το Χέρι του Θεού είναι ιδιαίτερα ορατό.


«Όταν στρώθηκε ο Δρόμος της Ζωής, οι επιζήσαντες του αποκλεισμού άρχισαν να μεταφέρονται κατά μήκος της λίμνης Λάντογκα - πρώτα μεταφέρθηκαν με αυτοκίνητα και στη συνέχεια τους έβαλαν σε ένα τρένο. Πήρα κρυοπαγήματα και ήμουν ήδη αναίσθητη στο τρένο. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, όλοι γνώριζαν ότι μετέφεραν επιζώντες του αποκλεισμού. Ο κόσμος ήρθε και έφερε λίγο φαγητό γιατί μας λυπήθηκε πραγματικά. Αλλά στο τρένο, το ποσοστό θνησιμότητας έγινε ακόμη υψηλότερο, επειδή οι εξαιρετικά εξαντλημένοι επιζώντες του αποκλεισμού άρχισαν να τρώνε, αλλά δεν μπορούσαν να φάνε τόσο πολύ. Και μόλις σταμάτησε το τρένο, ήρθαν γιατροί και εντολοδόχοι και μετέφεραν αμέσως τους νεκρούς.

Όταν φτάσαμε στο Orekhovo-Zuevo, η μικρή μου αδερφή Ninochka και εμένα μας έβαλαν στο ίδιο φορείο και πήγαμε από το τρένο στο νεκροτομείο. Η μητέρα μου παράτησε δύο αγαπημένες νεκρές, νομίζοντας ότι είχαμε πεθάνει. Ο Ninotchka θάφτηκε πράγματι κάπου στο Orekhovo-Zuevo, σε ομαδικούς τάφους. Και μου συνέβη κάποιο θαύμα. Ή άρχισα να αναπνέω ή κινήθηκα, δεν ξέρω. Και στο νεκροτομείο υπήρχαν δεκάδες, εκατοντάδες νεκροί κάτοικοι του Λένινγκραντ. Κάποιος είδε ότι ξύπνησα.

Γενικά, συνήλθα ήδη στο νοσοκομείο. Δεν μπορούσα να περπατήσω. Θυμάμαι ότι μου έδωσαν καρότσι, μπήκα στο καρότσι. Είχα κρυοπαγήματα και οι γιατροί ήθελαν να ακρωτηριάσουν και τα δύο δάχτυλα των ποδιών. Αλλά στα αριστερά με κάποιο τρόπο εξαφανίστηκε, αλλά στα δεξιά δεν έχω δάχτυλα. Ξάπλωσα εκεί για 3 μήνες - ήμουν πολύ αδύναμη. Και τότε ένα πρωί έρχεται ο επικεφαλής γιατρός του τμήματός μας και λέει: «Αύριο, αγαπητοί, όλο το τμήμα μας παίρνει εξιτήριο». Και προς τα πού; Είπε μόνο ότι θα μας πήγαιναν στην περιοχή του Κρασνοντάρ, όπου είχε ζέστη και υπήρχε φαγητό. Ήμουν δέκα χρονών. Λέω ψέματα και κλαίω: «Πού είναι η μαμά;» Θέλω να δω τη μητέρα μου». Ο επικεφαλής γιατρός είπε: «Και θα πας με όλους τους άλλους».

Φυσικά, κανείς δεν ήξερε για τη μητέρα μου: αν ζούσε και πού μπορούσε να βρεθεί... Και τότε συνέβη κάτι εκπληκτικό. Το απόγευμα εκείνης της ημέρας, μια νοσοκόμα ήρθε ξαφνικά σε εμάς και έφερε ένα γράμμα από τη μητέρα μου στον επικεφαλής γιατρό του νοσοκομείου. Ρώτησε αν τα τάδε κορίτσια, οι κόρες της, ζούσαν ή όχι. Διεύθυνση επιστροφής: περιοχή Krasnodar, Kavkazskaya. Μεταφέρθηκαν εκεί, επιζώντες του αποκλεισμού. Αλλά η διεύθυνση ήταν ανακριβής: δεν είναι ξεκάθαρο αν η Kavkazskaya είναι χωριό ή σταθμός. Προφανώς, η μητέρα μου έγραψε από το νοσοκομείο. Ο επικεφαλής γιατρός διάβασε: Περιοχή Κρασνοντάρ. Πού μετά;! Όλοι ήταν χαρούμενοι που η μητέρα μου ήταν ακόμα ζωντανή και μπορούσαν να με στείλουν κάπου κοντά της.

Το πρωί μαζευτήκαμε 40, μας αποχαιρέτησαν, μας έβαλαν στην άμαξα και μου ανατέθηκε η αγωγιά να με αφήσει στην επιθυμητή στάση. Διαβάζει τη διεύθυνση στον φάκελο, αλλά δεν μπορεί να καταλάβει πού να με αφήσει. Μας πήγαν στο Κρασνοντάρ. Στο σταθμό με έβαλαν σε ένα παιδικό δωμάτιο, μου έδεσαν το πόδι, με τάισαν και με έβαλαν στο κρεβάτι. Δεν ξέρουν πού να με  πάνε μετά. Τη δεύτερη μέρα το πρωί με έστειλαν στο Tikhoretsk. Σκέφτηκαν επίσης τι να κάνουν με αυτό το κορίτσι. Κάτι έμαθαν, κάπου κάλεσαν. Μετά μας έβαλαν ξανά στο τρένο και μας ανέθεσαν στον υπάλληλο.Όλοι γνώριζαν ήδη ότι αυτή η μικρή αδύνατη δρομέας αποκλεισμού έψαχνε τη μητέρα της. Και τότε μια γυναίκα ήρθε κοντά μου, διάβασε τη διεύθυνση στον φάκελο και είπε ότι εδώ θα πήγαινε, για να επισκεφτεί την αδερφή της στις διακοπές. Ο υπάλληλος ενθουσιάστηκε και ζήτησε από αυτή τη γυναίκα να με πάρει.

Βγήκαμε από την άμαξα - έκανε ζέστη, ήταν Μάιος έξω και φορούσα μπότες από τσόχα και χειμωνιάτικα ρούχα. Πρώτα περπατήσαμε με τα πόδια, μετά κάποιο κάρο μας ανέβασε. Και κάπως έτσι φτάσαμε σε αυτό το χωριό του Καυκάσου, στο σπίτι της αδερφής του καλού μου οδηγού. Εκεί με έγδυσαν, με τάισαν και με ξάπλωσαν στο πάτωμα, με πήρε αμέσως ο ύπνος... Μέσα στον ύπνο μου άκουσα κάποιο θόρυβο. Ανοίγω τα μάτια μου και η μητέρα μου είναι μπροστά μου. Και ήταν τόσα δάκρυα χαράς, πέρα ​​από λόγια, μαζεύτηκαν όλοι οι γείτονες, έκλαψαν και χάρηκαν μαζί μας. Αποδεικνύεται ότι όταν οι επιζώντες του αποκλεισμού μεταφέρθηκαν στο Κουμπάν, σε αυτό το χωριό, όλοι τοποθετήθηκαν σε καλύβες. Η μητέρα μου κατέληξε σε μια ηλικιωμένη γυναίκα που έμενε δίπλα στη γυναίκα στην οποία πήγαινε ο οδηγός μου... Τι πρόνοια Θεού είναι σε όλα αυτά!».


Στη φωτογραφία: Ηγουμένη Georgy Shchukin

Δεν υπάρχουν σχόλια: