Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 14 Απριλίου 2024

Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη. ΜΈΡΟΣ ΔΕΚΑΤΟ!



Ψωμί από βότανα

Με έστειλαν επίσης σε μια στρατιωτική σχολή στο Ομσκ όταν ξεκίνησε ο Μεγάλος Πατριωτικός Πόλεμος. Στη συνέχεια, κοντά στο Λένινγκραντ, διορίστηκα στο πυροβολικό, πρώτα ως πυροβολητής και μετά ως διοικητής πληρώματος πυροβολικού. Οι συνθήκες μπροστά, όπως ξέρουμε, ήταν δύσκολες: χωρίς φως, χωρίς νερό, χωρίς καύσιμα, χωρίς φαγητό, χωρίς αλάτι, χωρίς σαπούνι. 



Είναι αλήθεια ότι υπήρχαν πολλές ψείρες, και πύον, και βρωμιά και πείνα. Αλλά στον πόλεμο η πιο θερμή προσευχή είναι - πετάει κατευθείαν στον ουρανό: "Κύριε, σώσε!" Δόξα τω Θεώ - επέζησε, μόνο τρεις φορές τραυματίστηκε σοβαρά. Όταν ήμουν ξαπλωμένος στο χειρουργικό τραπέζι στο νοσοκομείο του Λένινγκραντ, εξοπλισμένο στο σχολείο, ήλπιζα μόνο στον Θεό - ένιωθα τόσο άσχημα.


 Η ιερή στένωση έχει σπάσει, η κύρια αρτηρία έχει σπάσει, ο τένοντας στο δεξί πόδι έχει σπάσει - το πόδι είναι σαν κουρέλι, γαλάζιο, τρομερό. Είμαι ξαπλωμένος στο τραπέζι γυμνός, σαν κοτόπουλο, έχω μόνο έναν σταυρό πάνω μου, είμαι σιωπηλός, απλώς σταυρώνομαι και ο χειρουργός - ο γέρος καθηγητής Νικολάι Νικολάεβιτς Μπορίσοφ, όλο γκριζομάλλης, έγειρε. προς εμένα και μου ψιθυρίζει στο αυτί: - Γιε μου, προσευχήσου, ζήτησε από τον Κύριο βοήθεια - Θα σου βγάλω το κομμάτι τώρα. 


Έβγαλα δύο θραύσματα, αλλά δεν μπορούσα να βγάλω το τρίτο (έτσι είναι ακόμα στη σπονδυλική μου στήλη - ένα κομμάτι χυτοσίδηρου μεγέθους εκατοστού). Το πρωί μετά την επέμβαση ήρθε κοντά μου και με ρώτησε: «Πώς είσαι, γιε μου;» Ήρθε αρκετές φορές για να εξετάσει τις πληγές του και να ελέγξει τον σφυγμό του, αν και είχε τόσες πολλές ανησυχίες που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς. Έτυχε οι τραυματίες να περιμένουν σε οκτώ χειρουργικά τραπέζια.



 Έτσι με ερωτεύτηκε. Τότε οι στρατιώτες ρώτησαν: «Είναι συγγενής σας;» «Αλλά τι γίνεται με τους συγγενείς μου, φυσικά», απαντώ. Παραδόξως, σε λίγο περισσότερο από ένα μήνα οι πληγές μου επουλώθηκαν και επέστρεψα ξανά στην μονάδα μου. Ίσως γιατί τότε ήταν νέοι... Η εμπειρία της υπομονής θλίψεων στην εξορία, επιβίωσης στις πιο ανυπόφορες συνθήκες ήρθε χρήσιμη στα χρόνια της πολιορκίας κοντά στο Λένινγκραντ και στο Σεστρορέτσκ, στην ακτή της Λάντογκα. 


Έπρεπε να σκάψουμε χαρακώματα -για κανόνια, για οβίδες, σκάματα πέντε κυλίνδρων- από κορμούς, πέτρες... Μόλις στήσουμε την πιρόγα, ετοιμάζουμε τα χαρακώματα - και μετά πρέπει να τρέξουμε σε νέο μέρος. Πού μπορώ να βρω τη δύναμη να δουλέψω; Είναι μπλόκο! Δεν υπάρχει τίποτα για φαγητό. Στις μέρες μας κανείς δεν ξέρει καν τι είναι αποκλεισμός. Όλα αυτά είναι προϋποθέσεις για θάνατο, μόνο για θάνατο, αλλά για τη ζωή δεν υπάρχει τίποτα - ούτε φαγητό, ούτε ρούχα, ούτε τίποτα. 



Έτσι φάγαμε χόρτο - φτιάχναμε ψωμί από χόρτο. Τη νύχτα κούρεψαν το γρασίδι και το στέγνωναν (όπως για τα ζώα). Βρήκαμε κάποιο είδος μύλου, φέραμε το γρασίδι σε σακουλάκια, το αλέσαμε - και αυτό πήραμε: αλεύρι από χόρτο. Από αυτό το αλεύρι ψήνονταν ψωμί. Θα φέρουν ένα κουλούρι - ένα για εφτά ή οκτώ στρατιώτες. - Καλά, ποιος θα το κόψει; Ιβάν; Έλα, Ιβάν, κόψτε! Λοιπόν, μας έδωσαν σούπα - από αποξηραμένες πατάτες και ξερά παντζάρια, αυτό είναι το πρώτο πράγμα. Και στο δεύτερο, δεν θα καταλάβετε τι υπάρχει εκεί: κάποιου είδους έγχυμα βοτάνων. 


Λοιπόν, οι αγελάδες τρώνε, τα πρόβατα τρώνε, τα άλογα τρώνε - είναι υγιή και δυνατά. Φάγαμε λοιπόν χόρτο, έστω και μέχρι να χορτάσουμε. Αυτό είχαμε στην τραπεζαρία, φυτικό. Φανταστείτε: ένα ψωμάκι με βότανα για οκτώ άτομα την ημέρα. Αυτό το ψωμί ήταν πιο νόστιμο για εμάς από τη σοκολάτα.


Δεν υπάρχουν σχόλια: