Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 11 Ιουνίου 2023

ΤΟ ΜΑΡΤΎΡΙΟ ΤΟΎ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΊΤΗ ΜΑΚΑΡΊΟΥ.


 ΕΙΣ Μακαριώτατη Μνήμη του αρχιμανδρίτη Μακαρίου (BOLOTOV) /† 26/05/2001/


Αυτό το τραγικό, αλλά ταυτόχρονα ένδοξο περιστατικό συνέβη στη ζωή του όταν ο ιερέας εργάστηκε στην Λαύρα της Ιεράς Κοιμήσεως Πόχαεφ.

Αυτό ήταν το τίμημα εκείνη την εποχή για την άρνηση συνεργασίας με τις αρχές.

... Κρεμενέτς. Δεκέμβριος 1959 Νέα πρόκληση. Στο γραφείο της τοπικής KGB. Η διαπραγμάτευση γινόταν ήδη «μεγάλη»:

«Τι, αν θέλετε, μπορούμε να σας κάνουμε; Αν θέλετε - κυβερνήτης, αν θέλετε - επιλέξτε επισκοπή - θα γίνετε επίσκοπος σε λίγες μέρες. Αλλά... θα χρειαζόμασταν έναν βοηθό: ποιος λέει τι κατά της σοβιετικής εξουσίας· ίσως κάποιος κάνει κάποια μυστική δουλειά...» «

Ούτε εγώ χρειάζομαι τίποτα από σένα», απάντησε ο πατέρας Μακάριος, «και δεν θέλω τίποτα για μένα. Θέλω να γίνω μοναχός, απλός, και θέλω να υπηρετήσω το πατρικό μου μοναστήρι μέχρι το τέλος της επίγειας ζωής μου, και να  μήν προδώσω τα αδέρφια... Δεν ήρθα εδώ για αυτό! "

Η Batiushka θυμήθηκε πώς η μητέρα Fenana, μια μοναχή,  της Μονής Σταυρούπολης, μιλώντας για το 15χρονο εξομολογητικό ταξίδι της στο Solovki, είπε:

"Ω, πόσο καλά είναι εκεί, δεν μπορείτε να καταλάβετε - δεν προσευχήθηκα στο μοναστήρι όσο προσευχήθηκα εκεί. Η προσευχή του Ιησού κύλησε σε ένα ρυάκι, υπήρχε τέτοια χαρά!"

Ήρθε η ώρα και ο παπάς κατάλαβε, και όχι μόνο κατάλαβε, αλλά βίωσε τη γλύκα του πόνου για τον Χριστό.

Και διδασκόμενος από τους πρεσβύτερους του για τα οφέλη και την καλοσύνη του να υπερασπιζόμαστε τον Χριστό και την πίστη μας, ο πατέρας Μακάριος δεν φοβόταν τόσο πολύ τα βασανιστήρια της φυλακής.

Η επιλογή έχει γίνει. Στην αυλή της τοπικής KGB βρισκόταν, σαν ένα σώμα από φορτηγό, μια μεταλλική πισίνα, βάθους πάνω από δύο μέτρα. Ο πατέρας Μακάριος, ξεντυμένος, τοποθετήθηκε σε αυτό και, σε παγετό 30 βαθμών, γέμισαν μέχρι την κορυφή με νερό. Πέρασε περίπου μιάμιση μέρα σε μια τέτοια κατάσταση.

«Με γδυσανε... Με έβαλαν μέσα, και το νερό τελείωσε: μπορείς να γυρίσεις! Και δεν υπάρχει τρόπος να βγεις έξω - θα πυροβολήσουν, και η πισίνα είναι βαθιά: κρατιέμαι με τα χέρια μου, μπορώ Δεν φτάνω στον πάτο με τα πόδια μου. Στην αρχή έκανε κρύο. Έκλεισα τα μάτια, προσεύχομαι

"Νιώθω ότι κάποιος τσιμπάει τα χέρια μου - αλλιώς ο πάγος άρχισε να παγώνει. Τα χέρια μου, ο λαιμός μου - όλα είναι στον πάγο , ο πάγος πνίγει το λαιμό μου, είναι αδύνατο να αναπνεύσω, και από κάτω όλα είναι παγωμένα - στάθηκα με τα πόδια μου στον πάγο! Και έκανε τόσο κρύο για μένα για έξι ώρες - μέχρι τα μεσάνυχτα. Και μετά μου έγινε - όπως αν ήμουν σε ένα λουτρό: Έγινα τόσο ζεστός. Το γεγονός ότι μπορούσα να μείνω, και την επόμενη μέρα παρέμεινε ζωντανός - δεν τους πέρασε από το μυαλό.

Έφτασαν τη δεύτερη μέρα μετά το δείπνο. Έσπασαν τον πάγο με ένα τσεκούρι εκεί που ήταν τα χέρια μου. Και θυμάμαι πώς τώρα - το δέρμα στα χέρια μου πληγώθηκε όταν με χτύπησαν και με τράβηξαν έξω. Αλλά μετά δεν μπορούσα να περπατήσω πια - κουράστηκα να στέκομαι για μιάμιση μέρα, με έσυραν μαζί ...

Αλλά έζησα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: