Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024

Ο Γέροντας των Αγράφων μιλάει για τους ραβδούχους, τον Άγιο Επίσκοπο Αντώνιο (Σιατίστης) και τον Άγιο Εφραίμ της Αριζόνας!


Ο Γέροντας των Αγράφων μιλάει για τους ραβδούχους, τον Άγιο Επίσκοπο Αντώνιο (Σιατίστης) και τον Άγιο Εφραίμ της Αριζόνας!

- π. Παναγιώτης: Οἱ περισσότεροι ραβδούχοι μας λειτουργοῦν σὰν φοβισμένα κακόμοιρα ἀνθρωπάκια. Δὲν ξέρουν τὴ δύναμη ἔχει ή ράβδος τους. Ἂν τὸ ἤξεραν δὲν θὰ λειτουργοῦσαν σὰν διακοσμητικά στολίδια σὲ τελετὲς ἀλλὰ θὰ βαροῦσαν τὴ ράβδο καὶ θὰ ἔπιαναν ἀμέσως δουλειὰ οἱ οὐράνιες δυνάμεις. Τὰ Χερουβίμ καὶ τὰ Σεραφεὶμ θὰ πιάσουν τὶς σκούπες καὶ μὲ τὴν καθοδήγηση τῶν Ἀρχαγγέλων θὰ διώξουν τὰ μιάσματα, τοὺς βρωμερούς δαίμονες ποὺ ἁλωνίζουν ἀνεξέλεγκτα στις ἐκκλησιές μας, στὰ σπίτια μας σὲ ὁλάκερη τὴν κοινωνία. Τότε ποὺ ἦρθε στὸ Βαλάρι αὐτὸς ὁ ἅγιος Ἐπίσκοπος ὁ Ἀντώνιος (Σιατίστης) τὰ εἴπαμε αὐτά.

- Διονύσης Μακρής: Πῶς ἀντέδρασε γέροντα;

- π. Παναγιώτης: Μέλι ἔσταζε ἀπὸ τὸ στόμα του. Μοσχοβολοῦσε λιβάνι. Εὐωδίαζε τὸ στόμα του. «Παρασυρθήκαμε πάτερ μου. Αφήσαμε τὸ κήρυγμα καὶ ἀγκαλιάσαμε τὸν μαμμωνά. Καταντήσαμε χειρότεροι τῶν Φαρισαίων. Γίναμε ἔρμαια τοῦ πονηροῦ. Μὲ τὶς ἀποφάσεις μας καὶ τὶς πράξεις μας προκαλοῦμε θλίψη στὸν οὐρανὸ καὶ διχάζουμε τοὺς πιστούς. Παρακαλῶ τὸν Χριστό μας να μᾶς φωτίσει νὰ μὴν πᾶμε ἄσκοπα, νὰ μὴν χαθοῦμε. Νὰ βοηθήσει νὰ σώσουμε τὴν ψυχούλα μας...»! Τὴ δύναμη του ὁ Ἀντώνιος τὴν ἀντλοῦσε ἀπὸ τὴν ἀδιάλειπτη προσευχή του, τὶς συνεχεῖς νηστεῖες του καὶ τὴν ταπείνωσή του. Αὐτὰ ἐνδυνάμωναν τὴν ποιμαντική του ράβδο καὶ ὄχι μόνο θωράκιζε την μητρόπολή του ἀπὸ τὰ δαιμόνια ἀλλὰ ἔκανε καὶ πολλά-πολλὰ θαύματα. Νὰ ἐπισκεφθεῖς τὴν περιοχή του καὶ νὰ ρωτήσεις τί ἐστὶ Ἀντώνιος καὶ τότε θὰ παρελάσουν πλειάδα ἀνθρώπων ποὺ ἔζησαν κοντὰ του τὸ θαῦμα καὶ εὐεργετήθηκαν ἀπ' αὐτόν. Δέκα τέτοιους ραβδούχους νὰ εἴχαμε, ή Έλλάδα θὰ πρωταγωνιστοῦσε. Γαλουχοῦσε ὁ Ἀντώνιος τὶς ψυχοῦλες καὶ ποτὲ δὲν παρέκλινε νὰ ἐργάζεται γιὰ τη σωτηρία τῶν ψυχῶν, μέσα ἀπὸ τὸ κήρυγμα, την έξομολόγηση καὶ τὴν προσήλωσή του στὰ Μυστήρια της Αγίας Εκκλησίας μας.

- Νικόλας: Ἔχω ἀκούσει ὅτι εἶχε τρύπιες τσέπες, ποὺ λένε στο χωριό μου! Δηλαδὴ μοίραζε ἀκόμη καὶ τὸ μισθό του στοὺς φτωχούς, ἐνῶ ὅποτε κατέβαινε στην Αθήνα φιλοξενείτο σὲ σπίτια πνευματικών του παιδιών. Αὐτὸν καὶ τὸν Ἐφραίμ τῆς Αριζόνας (ζούσε τότε) τὸν ἔχω γέροντα στην καρδιά μου. Εἶναι μεγάλοι ἱεραπόστολοι.

- π. Παναγιώτης: Νίκο μου αὐτὴ εἶναι ἡ ἀλήθεια. Καὶ τὸν Ἐφραὶμ τὸν ἔχω γνωρίσει πνευματικά. Ἔχει ἐπισκεφθεῖ πολλὲς φορὲς τὰ Ἄγραφα...

- Διονύσης Μακρής: Ἦρθε παππούλη καὶ ὁ γέροντας Ἐφραὶμ στὰ Ἀγραφα;

- π. Παναγιώτης: Ναὶ θεολόγε. Δὲν σοῦ εἶπα ὅτι ὁ Νοῦς γεννᾶ... Αὐτὰ όμως εἶναι τοῦ Θεοῦ τὰ πράματα, ἔρχονται μόνα τους, μὴν τὰ ψάχνεις!

- Διονύσης Μακρής: Τὸ ἔχω διαπιστώσει γέροντα, ὄχι τόσο ἐγώ, ὅσο ή οἰκογένειά μου ὅταν...*

- π. Παναγιώτης: Ἀστα αὐτὰ τώρα θεολόγε ἄστα αὐτά... εἶναι πράματα τοῦ Θεοῦ!

( * Οἱ κόρες μου καὶ ἡ γυναίκα μου καθώς καθόμασταν όλοι στὸ σαλόνι εἶδαν τὸν π. Παναγιώτη νὰ κάθεται στην κουζίνα. Αὐτὸ ἦταν ἕνα προσωπικό του μήνυμα πρὸς ἐμένα, ὅταν σκέφτηκα καθώς μιλοῦσε σὲ μία ἐπίσκεψή μου στο Βαλάρι, πῶς θὰ ἤθελα νὰ είμαι καθημερινά κοντά του. Εκείνος τότε γύρισε και μου είπε χαρακτηριστικά: «Αυτό που σκέφτηκες γίνεται γιατί ὁ Νοῦς, ὁ Ουράνιος Πατέρας γεννᾶ. Μπορείς ταυτόχρονα νὰ εἶσαι καὶ ἐδῶ καὶ στὴν Ἀθήνα» μοῦ εἶπε. Τότε δεν κατάλαβα τι εννοούσε. Καὶ μία ἢ δύο ἡμέρες αργότερα έμφανίστηκε στὸ σπίτι χαμογελώντας στὴ γυναίκα μου και στα παιδιά μου. Κάτι ἀντίστοιχο είχε βιώσει καὶ ὁ Νίκος ἀπὸ τὸ Βόλο μὲ τὸν γέροντα Ἐφραίμ, ὁ ὁποῖος ὄχι μόνο τοῦ ἐμφανίστηκε μπροστά του, ἀλλὰ τοῦ ἄφησε καὶ γραπτό σημείωμα, ἰδιόχειρο μὲ συμβουλές).

Πηγή: “Ο Γέροντας των Αγράφων – π. Παναγιώτης Τσιώλης”, Διονύσιος Α. Μακρής, εκδ. Αγαθός Λόγος, Μέρος Β΄, Αθήνα 2023, σελ. 57-60

Δεν υπάρχουν σχόλια: