Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 22 Απριλίου 2024

Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη.ΜΕΡΟΣ ΔΈΚΑΤΌ ΠΈΜΠΤΟ!!!

 




Η ιστορία του πατέρα  Ποιμήν!



«Λοιπόν, άκου. Ο κόσμος με φώναζε Μίσα. Ως παιδί, υπηρέτησε ως σέξτον, ήξερε πολύ καλά τη λειτουργία - διάβαζα εψελνα .Η ώρα πέρασε. Μεγάλωσα και έγινα τύπος. Δεν με πήραν στο στρατό γιατί ήμουν αδύναμος και δεν πέρασα την επιτροπή. Οι φίλοι μου παντρεύτηκαν όλοι, έχουν ήδη παιδιά, δύο τη φορά. Και είμαι ακόμα μόνος. Δεν είχα κοπέλα. Μου λένε: «Μις, τι κάνεις;» Κοίτα, Μαρία Πάνοβα - κοίτα, τι κορίτσι! Παντρευτείτε, θα έχετε μια καλή οικογένεια. Τα παιδιά θα είναι καλά. Την Μαρία την ήξερα πολύ καλά. Καλό κορίτσι. Την πήγε στο σπίτι μια φορά, μετά μια άλλη φορά - όπως ακριβώς έβλεπε μια φίλη, δεν την άγγιξε περισσότερο...


 Και μετά επέστρεψε στο ναό, πήγε στο βωμό - έκανε εκατό μετάνοιες στο έδαφος, έτσι ότι ακόμη και το πουκάμισό του ήταν βρεγμένο... Γύρισα σπίτι, καθάρισε με τα βοοειδή, δείπνησα και πήγα για ύπνο. Σηκώνομαι το πρωί και νιώθω κάποια αδυναμία. Μέρα, εβδομάδα - Δεν μπορώ να φάω, έχω χάσει την όρεξή μου. Περνούν δύο εβδομάδες, τρεις εβδομάδες - δεν μπορώ να φάω τίποτα. Θα πιω λίγο νερό και αυτό είναι. Αλλά τίποτα δεν πονάει. Κάποιο είδος κόπωσης - αυτό είναι όλο. Η μαμά ανησυχεί: τι συμβαίνει με τον γιο της;.. Ενώ το φρούριο ήταν ακόμα εκεί, περπάτησε, διαχειριζόταν τις υποθέσεις της. Και μετά δεν μπορώ καν να περπατήσω. Τότε η μητέρα μου κάλεσε έναν ιερέα - με εξομολογησε με κοινωνούσε, ένα μήνα μετά ήρθε ξανά και μου έδωσε ιερό ευχέλαιο. Κατά τον χωρισμό, ο ιερέας είπε στη μαμά: «Όλα είναι θέλημα Θεού». Α-α... Τότε η μαμά κατάλαβε. Αφού το είπε ο ιερέας: όλα είναι θέλημα Θεού, αυτό σημαίνει ότι τα πράγματα είναι άσχημα. Η μητέρα επέστρεψε - ένα χτύπημα στα γόνατά της. Μετάνοιες, δάκρυα.



 Ο μπαμπάς ήρθε, στάθηκε δίπλα του και φώναξε: - Κύριε, ένας γιος - Μίσα, τόσο γλυκός, τόσο καλός. Δεν μπορεί να συγκρατήσει τα δάκρυά του. Ας προσευχηθούμε μαζί με τη μητέρα σου. Και είμαι ξαπλωμένος στο κρεβάτι. Ήμουν τόσο εξαντλημένος που κατάλαβα ότι δεν θα παντρευόμουν ποτέ. Τι είδους γαμπρός είμαι -  σέρνομαι. Και συνειδητοποίησα ότι δεν υπήρχε ευλογία για μένα να παντρευτώ. «Κύριε, άφησέ με ζωντανό», ρωτάω, «λυπάμαι τη μητέρα μου, πώς κλαίει... Αν πεθάνω, δεν ξέρω αν η μαμά θα επιζήσει». Η μαμά και ο μπαμπάς έκλαψαν, αλλά και πάλι πρέπει να διαχειριστούμε τα βοοειδή... Επέστρεψαν, έφαγαν, προσευχήθηκαν και πήγαν για ύπνο. Μετά λέω στη μαμά: «Μαμά, δώσε μου κάτι να πιω». Ω, πόσο χάρηκε που ο Μίσα ζήτησε τουλάχιστον ένα ποτό. Κατάλαβα ότι η όρεξή μου επέστρεφε.


 Διαφορετικά, δεν ζήτησε καν ένα ποτό - έπρεπε να αναγκαστεί να του το δώσει. Μετά από αυτό, σιγά σιγά άρχισα να τρώω και να παχύνω. Τότε λέω στον μπαμπά: «Μπαμπά, αγκάλιασε το άλογο και πάρε με στην εκκλησία». Ο μπαμπάς με πήρε από το μπράτσο, η μητέρα πήρε το άλλο - με έβγαλαν από το έλκηθρο και με οδήγησαν στην εκκλησία. Και οι άνθρωποι κοιτάζουν και ψιθυρίζουν: "Ο Μίσα έφτασε... Ο Μίσα έφτασε!" Ο Θεός να ευλογεί! Οι άνθρωποι είναι χαρούμενοι. Αλλά η Μαρία στέκεται εκεί, κρεμώντας τη μύτη της, χωρίς να ξέρει πού να ορίσει τον εαυτό της. Και η Μαρία έμεινε μόνη, κι εγώ μόνη. Σαν αυτό. Αυτή είναι μια τέτοια μοίρα... Τότε, όταν άρχισα να υπηρετώ ξανά, ο ιερέας με ρώτησε: «Λοιπόν, Μίσα, θα παντρευτείς ή όχι;» - Όχι, τι είδους! Τι γαμπρός που είμαι... Έγινα σέξτον στο Aleysk. Και μετά χειροτονήθηκα  διάκονος και δύο μήνες αργότερα ιερέας. Έγινε Ιερομόναχος Ποιμην.. 



Αφού υπηρέτησα για δύο χρόνια, είδα σε ένα όνειρο: θα κατέστρεφαν την εκκλησία μας. Και φάνηκε ποιος ακριβώς από το χωριό μας θα κατέστρεφε τον ναό. Και δύο χρόνια μετά ήρθε η ώρα. Οι ίδιοι οι άνθρωποι που είδα στο όνειρο, τους οποίους γνώριζα καλά, η εκκλησία είναι κλειδωμένη,εμένα - από τα γένια (και υπήρχε ακόμα μια γενειάδα - τρεις τρίχες), στην άμαξα - και στην Κολύμα. Λοιπόν, το πώς μεταφέρθηκαν είναι γνωστό. Σε άμαξες μοσχαριών. Σε ό,τι και να μας αιχμαλώτισαν, σε αυτό οδηγήσαμε. Ούτε μαξιλάρι, ούτε κουτάλι, ούτε ένα κομμάτι ψωμί. Δεν μας έδωσαν ούτε ψωμί! Μας έφεραν στο Κόλυμα - και χιλιάδες άνθρωποι εργάζονταν ήδη εκεί. Πολλοί «εχθροί της σοβιετικής εξουσίας» έχουν συσσωρευτεί. Είμαστε μια νέα προσθήκη στους «εχθρούς». 


Με έβαλαν να καθαρίζω ψάρια. Εκεί, άλλα ψάρια, άλλα καθαρά, άλλα κόβουν ξυλεία, και φτιάχνονται αυτά τα βαρέλια. Απαγορευόταν να μιλάμε, τόσο στη δουλειά όσο και στο τραπέζι. Και ο φρουρός στέκεται τη νύχτα - για να μην γίνει κουβέντα. Ο επαναστάτης μίλησε. Δεν μας τάισαν παρά μόνο βραστά κεφάλια ψαριών. Θα φέρουν μια λεκάνη γεμάτη με αυτά τα κεφάλια, μια ή δύο κούπες βραστό νερό, χωρίς φύλλα τσαγιού, χωρίς ζάχαρη (μη ζητάτε καν ζάχαρη!) - αυτό είναι όλο το φαγητό. Όλοι ήταν καλυμμένοι με το δέρμα, βρώμικοι  κουρασμένοι,  Ζούσαμε σε στρατώνες. Πετάνε κλαδιά στις κουκέτες από κορμούς - αυτό είναι το κρεβάτι. Δεν μου έδωσαν ρούχα. Αυτό που μπήκαμε είναι αυτό που δουλέψαμε, τα ρούχα μας είναι το κρεβάτι και το μαξιλάρι μας.



 Πότε σου δίνουν ένα κομμάτι σαπούνι, πότε όχι. Αλλά όσο βραστό νερό θέλετε. Λοιπόν, εντάξει, τουλάχιστον χορτάσαμε αυτά τα κεφάλια. Το ψάρι αλατίστηκε και κυλήθηκε στο πλοίο σε βαρέλια. Δούλευαν μόνο κρατούμενοι και οι φρουροί ήταν πολίτες. Ένοπλοι .Και είχαν μαστίγια. Δουλέψαμε κυριολεκτικά μέχρι να πεθάνουμε. Όσοι δεν μπορούσαν, πυροβολήθηκαν και θάφτηκαν σαν τα σκυλιά... Και έτσι τόλμησα και είπα δυνατά μια μέρα: «Κοίτα, είμαστε κοπανισμένοι σαν τα βοοειδή και μας ταΐζουν σαν βοοειδή». Και παρόλο που ο φρουρός στεκόταν στην πόρτα (και ήμουν ο έκτος από την άκρη), είδα και άκουσα. - Ποιος μιλάει ?! Προέκυψε. Με έπιασε από το χέρι, τα χέρια μου ήταν σαν τσιμπίδα: «Έλα, επαναστάτη!» Βγαίνω έξω! 


Με τράβηξε από πίσω από τον πάγκο. Με έβγαλε έξω και μου έβγαλε το καπέλο. Από την ταράτσα πέφτουν σταγόνες χιονιού και βροχής. Με έβαλαν κάτω από τα σταλάγματα. Μια σταγόνα ακριβώς στο κεφάλι μου. Στέκομαι. Νιώθω ότι το κεφάλι μου έχει παγώσει τελείως. Και ο φρουρός μου φωνάζει: «Σταμάτα!» Και για άλλη μια φορά -με θυμό: -Σταμάτα!!! Ήθελε να με χτυπήσει με τον πισινό, αλλα κουνηθηκα.. Σκέφτομαι: ή θα πετάξουν τα δόντια μου, ή τα μάτια μου, ή θα σπάσουν η μύτη μου. Αλλά δεν με χτύπησε, γιατί έμεινα ακίνητος. Σκέφτομαι: ό,τι και να γίνει, ας είναι... Τότε το κεφάλι μου άρχισε να γυρίζει, ταλαντεύτηκα, έπεσα - δεν θυμάμαι πώς. Όταν ξύπνησα, ήμουν ήδη ξαπλωμένος σε ένα κρεβάτι στο νοσοκομείο. Το κεφάλι φαίνεται να φλέγεται, και φαίνεται τεράστιο, σαν βαρέλι. Η θερμοκρασία είναι τρομερή. 


Η όρεξή μου εξαφανίστηκε. Για πολύ καιρό δεν μπορούσα να πω ούτε μια λέξη - υπήρχε τόσο κολασμένος πόνος. Και δεν ήξερα τι μου έφταιγε. Τότε ανακάλυψα ότι είχα μηνιγγίτιδα - μια τρομερή ασθένεια. Ήρθαν κοντά μου και με ρώτησαν: «Γιατί ήρθες εδώ;» - Δεν ξέρω... - Από πού; Και εγώ απλώς: - Μαμά, μαμά! Μπαμπά μπαμπά! Πάρε με! Εκείνη την ώρα, έφεραν ενισχύσεις στο Kolyma και οι φρουροί, όταν επέστρεφαν, είπαν: «Πάρε αυτό το αγόρι εκεί που φωνάζει συνέχεια: «Μαμά, μαμά!» Πάρε τον, είναι μικρός ακόμα... Με λίγα λόγια, με διέγραψαν ως εντελώς ανίκανο για δουλειά, ως όχι ενοικιαστή σε αυτόν τον κόσμο. Μας έδωσαν τα έγγραφα. Οι φρουροί με πήγαν σπίτι, στο Aleysk, στο σπίτι του πατέρα μου - ακριβώς στη διεύθυνση. 



Περάσαμε το κατώφλι - ο μπαμπάς ήταν στο σπίτι, η μαμά όχι.Όταν με είδε ο μπαμπάς, έπεσε στα γόνατα: «Ω!!!» Ο Misha έφτασε! Η μαμά ήρθε σύντομα. Κλαψαμε. Και μετά τάισαν τους αστυνομικούς ό,τι είχαν. Εφυγαν. Αποδείχθηκε ότι αυτοί οι αστυνομικοί ήταν καλοί άνθρωποι. Εντάξει, λένε ότι με έφεραν. Και έπεσα - δεν ξέρω πόση ώρα κοιμήθηκα. Και όταν ξύπνησα, πονούσε το κεφάλι μου, πονούσε και πονούσε. 



Θα αρχίσω να προσεύχομαι - θα με κάνει να νιώσω καλύτερα. Κάθομαι να προσευχηθώ - με κάνει να νιώθω καλύτερα. Άρχισα να διαβάζω το Ψαλτήρι. Διάβασα και διάβασα και έπεσα, δεν ξέρω πόση ώρα κοιμήθηκα. Όταν έπεσα, δεν με άγγιξαν. Άρχισα λοιπόν να διαβάζω μέχρι που έπεσα και με πήρε ο ύπνος. Όταν ξυπνάω, ξαναρχίζω. Μόνο η προσευχή με βοήθησε. Και τότε ο γείτονας φέρνει την εφημερίδα: «Πατέρα, κοίτα, η εντολή του Στάλιν είναι να φορέσεις ιμάντες, να ανοίξεις εκκλησίες... Ήταν 1943». Κάτι άλλαξε στη χώρα αν συνέβαινε αυτό. Διαβάσαμε, κλάψαμε, χαρήκαμε, καθίσαμε, ήπιαμε τσάι, καθίσαμε σιωπηλοί. Μετά έφυγε ο γείτονας. Μετά από 2 ώρες, έρχεται ο πρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής Aleysky και μαζί του και δύο παππούδες. - Γεια σου πατερα. Βγήκε η εφημερίδα. Η εντολή του Στάλιν είναι να ανοίξουν εκκλησίες!



 Έχουμε ήδη απελευθερώσει την εκκλησία, αφαιρέσαμε τα σιτηρά, την καθαρίσαμε, πλύναμε τα πάντα. Ο κόσμος στέκεται και περιμένει. Ήρθαμε για σένα. Πώς είναι η υγεία σου? Θα μπορέσετε να υπηρετήσετε; Και τους κοιτάζω, μένω σιωπηλός - δεν ξέρω πώς να απαντήσω. Πώς είναι η υγεία μου; Απλώς κάθομαι, μετά βίας περπατάω. Δεν υπάρχει τίποτα να πούμε για την υγεία. Έχω έναν κακό πονοκέφαλο και η μηνιγγίτιδα είναι μια φοβερή ασθένεια. Με ρωτούν για δεύτερη, τρίτη φορά: «Πατέρα, γιατί δεν απαντάς;» Μπορείτε να εξυπηρετήσετε; Πάμε! Αλλά είμαι σιωπηλός - δεν ξέρω πώς να απαντήσω. «Πάτερ, κοίτα», άρχισαν πάλι, «άνοιξαν τις εκκλησίες, αλλά δεν υπάρχει ούτε ένας ιερέας, όλοι πυροβολήθηκαν, μόνο εσύ έχεις μείνει». Σκέφτηκα και σκέφτηκα, σήκωσα το δάχτυλό μου, έδειξα προς την ανατολή και είπα: «Θα με πας εκεί και πίσω;» «Όχι, όχι», λένε, «έχουν φύγει όλα!» Τώρα βγήκε η εντολή του Στάλιν. - Εντάξει, δώσε μου μερικά ρούχα! - είπε τελικά. Με έντυσαν, με έβαλαν σε ένα κάρο και με έφεραν στην ίδια την εκκλησία από την οποία με πήραν.




 Μόλις κοίταξα, έπεσα στα γόνατα, δάκρυα κύλησαν σε ένα ρυάκι. Δεν μπορούσα να περπατήσω με τα πόδια μου. Είναι τρομακτικό ακόμα και να το θυμάσαι... Σύρθηκα στα γόνατά μου στο βωμό και συνέχισα να κλαίω. Ο κόσμος γονάτισε - και έκλαιγε... Στο σπίτι είχα ένα ράσο, ένα σταυρό - τα έβαλα όλα. Κάπως σύρθηκα στο βωμό, μπήκαν και οι γέροι μαζί μου. Ο θρόνος ήταν καλυμμένος με λαδόπανα και σεντόνια. Το άνοιξαν - στο θρόνο υπήρχε ένας μικρός σταυρός και το Ευαγγέλιο. Δόξα τω Θεώ - τουλάχιστον το Ευαγγέλιο έχει διατηρηθεί! Έφεραν κεριά και τα άναψαν. Ήρθε ο ψαλμωδός. - Έλα, πατέρα, φώναξε! Με έβαλαν στα πόδια. Αλλά δεν αντέχω - κλαίω. Τα δάκρυα έσφιξαν τον λαιμό μου. Δύο ηλικιωμένοι με σήκωσαν - ο ένας στα δεξιά, ο άλλος στα αριστερά, με κράτησαν από τα χέρια και με βοήθησαν να σηκώσω τα χέρια μου. Είπα μόνο: «Ευλογητός ο Θεός!» και έπεσα. Δεν μπορούσα να σταθώ στα πόδια μου. 



Θαμμένος με δάκρυα. Ο κόσμος άρχισε πάλι να κλαίει. Με σήκωσαν ξανά. - Πατέρα, ας φωνάξουμε! Τότε πήρα δύναμη, απλά είπα: «Ευλογητός ο Θεός μας, νυν και αεί και αεί και πάντα!» και ξαναέπεσα. Τότε οι ίδιοι είπαν: «Αμήν!» - και άρχισε την λειτουργία. Έφεραν την προσφορά την έφεραν, την κούπα την έφεραν, τα Cahors - ο κόσμος τα βρήκε όλα.Δεν έφυγα από την εκκλησία για τρεις ημέρες - προσευχήθηκα για τρεις ημέρες. Δεν έφαγα, δεν ήπια, δεν βγήκα καν στο δρόμο από τη φύση μου. Αν μου πέσει το κεφάλι, θα κοιμηθώ για λίγο, θα ξυπνήσω και θα είναι πάλι για προσευχή. Νύχτα και μέρα. Οι άνθρωποι δεν ήθελαν να φύγουν από την εκκλησία - είχαν λαχτάρα τόσο πολύ τη λειτουργία. Ήταν τόσο χαρούμενοι, ήθελαν τόσο πολύ να προσευχηθούν!.. Άλλοι φεύγουν - άλλοι έρχονται: - Πάτερ, να βαφτιστούμε, να εξομολογηθούμε... Την τέταρτη μέρα, τελείως εξουθενωμένος, βγήκα στο προαύλιο της εκκλησίας. Μου λένε: «Πατέρα, σου ζέσταναν το σπίτι, το καθάρισαν, το έπλυναν». Ας πάμε εκεί! Έπεσα και κοιμήθηκα - δεν ξέρω πόσο καιρό...



 Έχουν περάσει δύο εβδομάδες, σκέφτομαι: «Πρέπει να πάω σπίτι για σεντόνια». Δύο ενορίτες ανέλαβαν να με συνοδεύσουν. Έφεραν το άλογο. Μόλις βγήκα από την πύλη, μόλις σταύρωσα - το κεφάλι μου άρχισε να γυρίζει. Έπεσα - και δεν θυμάμαι πώς έπεσα. Και ακούω τα λόγια να ηχούν στην ψυχή μου: «Προσευχήσου! Στείλτε έναν άνθρωπο να φέρουν την μπουγάδα. Προσεύχομαι!" Και ξύπνησα. Θεός! Ο Θεός μας προστάζει να προσευχόμαστε! Ακόμα κι αν πέσατε, απλώς προσευχηθείτε. Με έφεραν πίσω στο οίκημα. Μετά έφεραν τα μπουγάδα και πλύθηκα με ζεστό νερό. Και δόξα τω Θεώ! Και άρχισε να προσεύχεται. Από εκείνη τη στιγμή, ο Κύριος μου έδωσε διορατικότητα. Βλέπω κάθε άνθρωπο - όπως είναι. Βλέπω τις σκέψεις των ανθρώπων. Γνωρίζω το μέλλον κάθε ανθρώπου. Είναι τρομακτικό ακόμη και να μιλάμε για αυτό. Δεν το έχω ξαναπεί σε κανέναν. Σου λέω, Βαλεντίν, ως προς τον γιο μου: αυτό δεν είναι δικό μου, ήταν ο Κύριος που έδωσε ένα τέτοιο φρούριο δύναμης... 




Μου αποκαλύφθηκε εκ των προτέρων ότι ο Νικήτα Σεργκέεβιτς Χρουστσόφ θα έκλεινε την εκκλησία μας. Είπα στους ίδιους δύο ηλικιωμένους που με έφεραν στην εκκλησία το 1943: «Αύριο θα κάνουμε την τελευταία λειτουργία». Μετά τη λειτουργία θα έρθουν σε εμάς για να κλείσουμε την εκκλησία με εντολή του Χρουστσόφ. Έτσι έγιναν όλα. Αφαιρέσαμε όλα τα ιερά και τα βιβλία. Αφήνουμε το βωμό. Κοιτάμε - στέκονται τέσσερα άτομα. Δύο αστυνομικοί και δύο από την εκτελεστική επιτροπή. Έχουν ήδη τις δικές τους κλειδαριές και σφραγίδες. Λέω στους παλιούς μου: «Ελάτε δίπλα μου». Τώρα θα έρθουν κοντά μας και θα με φωνάζουν με το μικρό μου όνομα και το πατρώνυμο μου. Αυτοί οι άνθρωποι κινήθηκαν προς το μέρος μας. «Εδώ, Μιχαήλ…» με φωνάζουν με το μικρό μου όνομα και το πατρώνυμο, «με εντολή του Χρουστσόφ, η εκκλησία σου κλείνει». Τους είπα απλώς: «Όχι τη θέλησή μας, αλλά τη θέλησή σας». Προς το παρόν... Κρέμασαν τις δικές τους δύο κλειδαριές - και στις δύο πόρτες, καθώς και δύο σφραγίδες.



 Είχα αντιμήνσιο και άρχισα να κάνω τη λειτουργία στο σπίτι, το βράδυ, σε ένα υπνοδωμάτιο που φιλοξενούσε περίπου πέντε άτομα. Μια καλόγρια, η μητέρα Μαρία Γιακόβλεβνα, και πολλές ηλικιωμένες άρχισαν να με βοηθούν. Όλα έγιναν κρυφά, μόνο έμπιστοι άνθρωποι έρχονταν στην λειτουργία. Λοιπόν, όποιος είχε ανάγκη, εκπλήρωνε και τις απαιτήσεις σιγά σιγά... Πλησίαζε το Πάσχα, ετοιμάζονταν να κάνουν τη νυχτερινή λειτουργία. Αλλά η γλώσσα έφτασε στο σημείο - η αστυνομία το έμαθε. Λοιπόν, με τη χάρη του Θεού, ήξερα ότι αυτό το Πάσχα, στις 5 το πρωί, θα έρθουν πέντε αστυνομικοί να μας συλλάβουν επειδή τελούσαμε λειτουργίες. Εξυπηρετήσαμε, καλύπτοντας τα παράθυρα με κουβέρτες για να μην λάμπει το φως - υπήρχαν πολλά μάτια στο δρόμο, και από τους γείτονες και κοντά στο σπίτι.




 Η λειτουργία τελείωσε νωρίς: στις 3 τα ξημερώματα έφυγαν όλοι. Άνοιξαν τις πόρτες και φρεσκάρισαν το δωμάτιο για να μην αισθανθεί η μυρωδιά του θυμιάματος στον αέρα. Όλα ήταν τακτοποιημένα ώστε να μην υπάρχει σημάδι ότι γινόταν υπηρεσία εδώ. Στέκομαι,Προσεύχομαι, διαβάζω τον κανόνα του Πάσχα. Σε επιτραχήλιο, με σταυρό. Τα κεριά καίνε, η βεράντα είναι ανοιχτή, οι πόρτες είναι ανοιχτές, η πύλη ανοιχτή. Στις πέντε χτυπάει η πόρτα. Η μητέρα Μαρία Γιακόβλεβνα προσκαλεί: - Έλα μέσα! Μπαίνουν πέντε αστυνομικοί. Και ετοίμασα 6 καρέκλες στο διάδρομο: 5 στη σειρά και μία απέναντι. Μπαίνουν σαν να ήρθαν με τα καπάκια τους, και στέκονται εκεί. Ξέρω ότι δεν θα πάρουν ευλογίες. Έρχομαι και δίνω σε όλους ένα χέρι: "Λοιπόν, γεια, Ιβάν Πέτροβιτς, γεια, Γκριγκόρι Βασίλιεβιτς!" Αποκαλώ τους πάντες με το μικρό και πατρώνυμο τους. Ένας αστυνομικός βγάζει το καπέλο του και λέει: «Δεν έχω ξαναδεί τέτοιους ανθρώπους». Δεν μας ξέρει, αλλά μας φώναξε με το μικρό μας και πατρώνυμο... Και τους απαντώ: «Καθίστε, αγαπητοί γιοι, ήρθατε να με πιάσετε, αλλά σας έπιασαν!». Σκέφτονται: πώς σε έπιασαν; 



Τι είναι αυτό, κάποιο είδος ενέδρας; Κοιτάζουν γύρω - όχι, δεν υπάρχει κανένας, καμία παρέμβαση. Τότε τους λέω: «Ζούμε σε έναν κόσμο όπου η αμαρτία βασιλεύει». Και υπάρχουν τέτοιες αμαρτίες... Και άρχισε. Είπε σε έναν όλες τις αμαρτίες του - «από» έως «προς». Σε άλλον και σε τρίτο. Αυτοί: - Πατέρα! Λοιπόν για μένα μιλάς! Και ένας άλλος. Και το τρίτο επίσης. Και έκανα το ίδιο με τον τέταρτο και τον πέμπτο. Τότε έμειναν άναυδοι. - Πατέρα! Δίδαξέ μας! Δεν καταλαβαίνουμε τίποτα. Απλά μην το πεις σε κανέναν για αυτό! «Δεν θα μου το πεις μόνος σου», απαντώ. - Δεν θα πω. 


Συνεχίζεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: