Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 22 Απριλίου 2024

Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη.ΜΕΡΟΣ ΔΈΚΑΤΌ ΤΈΤΑΡΤΟ.



Έγγραφα Πίστεως




Μαθήματα από τον πατέρα Ποιμήν 




Μια αξέχαστη συνάντηση ήταν με τον Ιερομόναχο Pimen, ο οποίος υπηρέτησε στην πόλη Aleysk της Επικράτειας Altai, μετά από πολλά χρόνια εξορίας στο Kolyma. Το άκουσα τον Δεκέμβριο του 1965 από μια γυναίκα που γνώρισα στο Barnaul, στο σπίτι της Klavdia Ustyuzhanina, στην οποία ήρθα για να μάθω για το θαύμα της θεραπείας που της είχε συμβεί. 


Η γυναίκα ήταν γνωστή της Claudia, ήρθε εύκολα κοντά της και, σταυρώνοντας τον εαυτό της, μοιράστηκε αμέσως τη χαρά της: "Klavochka!" Τι είδους ιερέας επισκέφτηκα! Μου ανακούφισε δύο τέτοιες αμαρτίες... Της ρώτησα τη διεύθυνση αυτού του ιερέα, και πήγα κατευθείαν στον π. Πίμεν προς Αλέισκ. Εγώ ο ίδιος δεν ήμουν ακόμη ιερέας - εψελνα σε μια εκκλησιαστική χορωδία στο χωριό Togur. Στο γραφείο πληροφοριών του σταθμού ρώτησα επίσης πότε θα έφευγε το τρένο για το Barnaul. Αποδείχθηκε σε τρεις ώρες. Λοιπόν, νομίζω, δόξα τω Θεώ, υπάρχει αρκετός χρόνος. Ήρθα στο διαμέρισμά του. Η συνοδός του κελιού του ιερέα, η Μαρία Γιακόβλεβνα, μια γριά καλόγρια, βγαίνει έξω. «Πατέρα, μας ήρθε ένας καλεσμένος...» «Το ξέρω, μάνα, το ξέρω», απαντά. Κοιτάζω - ένας αδύνατος παπάς περπατά, περίπου πενήντα χρονών, τα γένια του είναι μισογκρίζα. Έρχεται κοντά μου, βγάζει το παλτό του, με παίρνει από τον αγκώνα: «Πάμε». Θα κάνουμε προσευχή για αγιασμό. Τώρα έρχεται η μάνα, ο γιος της Ανατόλι, όταν ήρθε από το στρατό, πέρασε δύο μήνες στο νοσοκομείο. Αλλά το νοσοκομείο δεν έκανε τίποτα για να τον βοηθήσει. Χρειάζεται λίγο αγιασμό. Και ο ίδιος προετοιμάζει τα πάντα για την προσευχή: βάζει το άγιο κύπελλο στο τραπέζι, βάζει το μισάλι, τους ασπράδες, τα κεριά, βάζει το πετραχήλι και τον σταυρό - στέκεται, περιμένει. Λοιπόν, νόμιζα ότι είχαν ήδη συμφωνήσει με τη γυναίκα που περιμέναμε. Επιτέλους έρχεται. - Πατέρα! 




Να σε ρωτήσω... - Ε, έλα, έλα δώσε την κονσέρβα εδώ... Το νερό έχει ήδη χυθεί, όλα είναι έτοιμα. «Ευλογητός ο Θεός μας…» άρχισε ο ιερέας. Τον βοήθησα να ψάλει Έκαναν προσευχή για το νερό. Ο ίδιος ο πατέρας Ποιμήν ήπιε το αγιασμό, μου το έδωσε και έχυσε το νερό σε ένα δοχείο για τη γυναίκα που ήρθε κοντά του. - Πατέρα! ! Ο γιος σας είναι πνευματικά άρρωστος, αλλά τώρα αισθάνεται καλύτερα. Αφήστε το να πιει μια κουταλιά ή μισό ποτήρι αγιασμό με άδειο στομάχι, διαβάστε τις προσευχές του και θα γίνει καλύτερα. Θα δουλέψει, θα έχει καλή δουλειά, είναι υπέροχος για σένα. - Ναι, είναι καλός γιος... Πατέρα, ο Θεός να τον σώσει! - η γυναίκα του υποκλίνεται... Ο πατέρας Ποιμην πήγε στο δωμάτιό του να βάλει τη δεσποινίδα. Αυτό το μικρό δωμάτιο ήταν η κρεβατοκάμαρά του, και προσευχόταν σε αυτό τη νύχτα. Ήταν σαν το κελί του.



 Κυνηγάω αυτή τη γυναίκα. Ρωτάω: «Πήγες ήδη στον ιερέα σήμερα;» - Οχι. Ποτέ πριν! Ήρθα για πρώτη φορά. Αμέσως κατάλαβα: μου είπαν την αλήθεια ότι ήταν διορατικός, ο Ιερομόναχος Πίμεν. Απλά γρήγορα, γρήγορα, απομακρύνομαι από αυτή τη γυναίκα. Σκέφτομαι: τώρα θα με δει ο παπάς, θα είναι αμήχανο που είμαι τόσο περίεργος. Τότε ο ιερέας έρχεται κατευθείαν σε μένα: «Λοιπόν, τώρα θα ξέρεις...» Κοκκίνισα μέχρι τα δάχτυλα των ποδιών μου. Πώς ήξερε ότι ήμουν περίεργος για αυτήν τη γυναίκα;.. - Λοιπόν, τίποτα, πάμε... Πήγαμε στο πάνω δωμάτιο, όπου έκαναν μια προσευχή. «Πατέρα, το δείπνο είναι έτοιμο», λέει η μητέρα Μαρία Γιακόβλεβνα. - Προσκαλέστε έναν επισκέπτη! Προσευχηθήκαμε και καθίσαμε στο τραπέζι. Παρόλο που δεν ήθελα να φάω (είχα μεσημεριανό πριν λίγο καιρό), ήπια μια γουλιά από τη σούπα - και μου άρεσε τόσο πολύ. Νόστιμη- νόστιμη! Άρχισα να τρώω γρήγορα, σαν στρατιώτης, και σκέφτηκα: «Τι νόστιμη σούπα!» Και ο ιερέας μου λέει στο αυτί: «Ναι, γι' αυτό είναι νόστιμο γιατί το μαγειρεύει η μητέρα Μαρία Γιακόβλεβνα». 


Είναι μοναχή, διαβάζει όλους τους μοναχικούς κανόνες. Και τα κάνει όλα με την προσευχή - ανάβει τη λάμπα, ανάβει τη σόμπα από τη λάμπα, είναι η δική του σόμπα, θερμαίνεται με ξύλα. Εδώ ξεφλουδίζει πατάτες - "Ο Θεός να ευλογεί!" Όλα βαφτίζονται. Είτε ραντίζει δημητριακά, είτε βάζει λάχανο, καρότα, παντζάρια, ρίχνει νερό - κάνει το σημείο του σταυρού, όλα με μια προσευχή. Δεν μπορεί να ζήσει χωρίς προσευχή. Γι' αυτό η σούπα είναι νόστιμη. Απλώς τον κοίταξα και σκέφτηκα: «Πώς έζησε, που ξέρει τις σκέψεις μου;» Μου απαντά αμέσως: «Τώρα ας φάμε και θα σου πω πώς έζησα». Θεέ μου! Με έπιασαν πάλι! Τότε συνειδητοποίησα ότι ήταν πραγματικά διορατικός. Βλέπει ακριβώς μέσα από μένα. Γνωρίζει τις σκέψεις. Τι είδους πνευματική δύναμη χρειάζεται! Ρωτώ τότε νοερά: «Κύριε! Δώσε μου καλές σκέψεις», ενώ δουλεύω με το κουτάλι. Μου λέει αμέσως: «Αυτό είναι!» Ζητήστε από τον Κύριο να σας δώσει καλές σκέψεις. Θεέ μου! Φοβόμουν. Είναι ήδη άβολο για μένα να κοιτάζω τον πατέρα . Σπρώχνω το δεύτερο - υπήρχε χυλός φαγόπυρου - παίρνω μια μπουκιά από το χυλό και δεν κοιτάζω πια, αλλά μόνο σκέφτομαι: "Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με, έναν αμαρτωλό!" Και ακούω στο αυτί μου: «Αυτό είναι, να διαβάζετε πάντα την Προσευχή του Ιησού». Οι μοναχοί δεν μιλούν για τίποτα - απλώς απαγγέλλουν την προσευχή του Ιησού. Το ίδιο κι εσύ. Και ο εχθρός δεν θα μπει πια στην ψυχή, γιατί ο Θεός εργάζεται εκεί με το Πνεύμα Του. Θεέ μου! 


Δεν μπορώ άλλο. Νιώθω τόσο κοκκινισμένος που ακόμα και η μύτη μου είναι κόκκινη. Μόλις διάβασα βιαστικά την Προσευχή του Ιησού: "Κύριε Ιησού Χριστέ..." Και το χυλό - δεν ξέρω πώς πέρασε από το μυαλό μου. Και τσάι επίσης. Έφαγα τα πάντα. Και ο πατέρας τρώει ακόμα. Είμαι σαν στρατιώτης, κι αυτός σαν πολίτης... Κάθομαι, φοβάμαι να κουνηθώ. Τέλος, τελειώσαμε το γεύμα και ευχαριστήσαμε τον Κύριο. Υποκλίθηκα στις εικόνες και στους ιδιοκτήτες τους: «Ο Θεός να σας ευλογεί, ο Θεός να σας ευλογεί!» «Λοιπόν, ας πάμε στο πάνω δωμάτιο», μου λέει ο ιερέας, «θα μιλήσουμε». Και πήγε μπροστά μου, και τον ακολούθησα. Όταν μπήκαμε μέσα, είδα ένα ρολόι στον τοίχο του. Απλώς τους κοίταξα και σκέφτηκα: «Πόση ώρα μου μένει πριν φύγει το τρένο;» — όπως μου λέει ο πατέρας Πίμεν, χωρίς να κοιτάξει πίσω: «Δύο ώρες πριν την αναχώρηση». Θα τα καταφέρουμε εν καιρώ. Έχουμε αρκετό χρόνο για να μιλήσουμε. Έμεινα άναυδος. 


Δεν μπορώ να κουνηθώ. Είτε κάθισε δίπλα μου, είτε με το πίσω μέρος του κεφαλιού του προς το μέρος μου - και αναγνώρισε τις σκέψεις μου! - Γιατί δεν κάθεσαι; Κάτσε κάτω! Αλλά δεν μπορώ να κάτσω. Ντρέπομαι - αυτή είναι η αλήθεια. Σκέφτομαι: «Γιατί θα κάτσω; Είμαι τόσο αμαρτωλός». Και αυτός: - Καλά, γιατί φοβάσαι; Ποιον φοβάσαι; Δεν είμαι εχθρός σου. Και το να φοβάσαι είναι καλό για σένα. Θα τιμάς τον Θεό. Κάθομαι και φοβάμαι: ξαφνικά μπορεί να προκύψουν κάποιες κακές σκέψεις, απρόσκλητες. - Κάτσε, δεν πειράζει... Μη φοβάσαι.


 Οι πειρασμοί δεν θα είναι μαζί μου. Και άρχισε να λέει πώς έζησε τη ζωή του.Ανάβει τη σόμπα από τη λάμπα· έχει δική του σόμπα· την καίει με ξύλα. Εδώ ξεφλουδίζει πατάτες - "Ο Θεός να ευλογεί!" Όλα βαφτίζονται. Είτε ραντίζει δημητριακά, είτε βάζει λάχανο, καρότα, παντζάρια, ρίχνει νερό - κάνει το σημείο του σταυρού, όλα με μια προσευχή. Δεν μπορεί να ζήσει χωρίς προσευχή. Γι' αυτό η σούπα είναι νόστιμη. Απλώς τον κοίταξα και σκέφτηκα: «Πώς έζησε, που ξέρει τις σκέψεις μου;» Μου απαντά αμέσως: «Τώρα ας φάμε και θα σου πω πώς έζησα». Θεέ μου! Με έπιασαν πάλι! Τότε συνειδητοποίησα ότι ήταν πραγματικά διορατικός. 


Βλέπει ακριβώς μέσα από μένα. Γνωρίζει τις σκέψεις. Τι είδους πνευματική δύναμη χρειάζεται! Ρωτώ τότε νοερά: «Κύριε! Δώσε μου καλές σκέψεις», ενώ δουλεύω . Όλα καλά θά πάνε μου απάντησε ο πάτερ. Τώρα θά σάς μιλήσω για την ζωή μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: