Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 3 Αυγούστου 2024

Ο άντρας μου με άφησε, έγκυος στο δεύτερο μωρό μου...


 


Ο άντρας μου με άφησε, έγκυος στο δεύτερο μωρό μου...

«ΒΟΗΘΗΣΕ ΜΕ, ΘΕΕ, ΚΟΥΒΑΛΩ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΜΟΥ!..»

Το πρώτο παιδί ήταν μόλις τριάμισι χρονών. Μόλις παντρευτήκαμε.Είναι πικρό, είναι κρίμα, δεν υπάρχει υποστήριξη. Και κανείς δεν καταλαβαίνει πόσο αγαπώ τον άντρα μου, τον αγαπώ και τέλος... Προσευχήθηκα κι εγώ. Θυμάμαι ότι διάβασα το Ψαλτήρι μπροστά στην εικόνα του Σωτήρος για πέντε ώρες συνεχόμενη όρθια. Μετά τον Ψαλμό 118, ο άντρας μου γύρισε σπίτι από το δρόμο και μου ζήτησε συγχώρεση. Και το επόμενο πρωί σκεφτόταν ξανά μια άλλη γυναίκα.

Ήταν μια επώδυνη στιγμή και για εκείνον και για μένα. Γύρισε. Ήρθε και έφυγε. Δεν βοήθησε καθόλου η πειθώ. Παραλίγο να τρελαθώ. Αλλά με τρέλανε περισσότερο η ερώτηση στον εαυτό μου: «Γιατί και γιατί με άφησε;» Άλλωστε έκανα τόσα πολλά για εκείνον στη ζωή μου.

Ο γιος μου και εγώ έπρεπε να ψάξουμε για άλλο διαμέρισμα, σε ένα ιδιωτικό σπίτι. Δόξα τω Θεώ, οι συγγενείς μας δεν μας άφησαν οικονομικά.

Ένα βράδυ, ο άντρας μου ήρθε σε εμάς και είπε ότι με χώριζε εντελώς, ότι ο «νέα» του περίμενε παιδί και σίγουρα θα ήταν κορίτσι. Κι εγώ, δυστυχώς, δεν του έδωσα την κόρη που τόσο ήθελε...

🌺ΕΒΓΑΛΑ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ...

Εκείνη τη στιγμή κατέρρευσε η ελπίδα που ακόμα τρεμοπαίζει μέσα μου. Και νόμιζα ότι όλες οι προσευχές μου ήταν άχρηστες, ότι όλα -δεν έγινε θαύμα- έβγαζα το στέμμα, και μαζί της τη βέρα, που μου έβαλε στο χέρι ο ιερέας στο γάμο. Τράβηξα σιωπηλά το δαχτυλίδι, και - ξαφνικά - μια στιγμιαία λάμψη φωτός!

Δεν έβγαλα το δαχτυλίδι. Ο άντρας μου είδε κι αυτός αυτή τη λάμψη φωτός και τρόμαξε, το πρόσωπό του άλλαξε και ξαφνικά άρχισε να λέει ότι ήταν εντελώς μπερδεμένος... Εκείνο το βράδυ ήμασταν μόνοι...

Και μισό μήνα μετά έμαθα για εγκυμοσύνη. Λίγη ελπίδα επέστρεψε. Αλλά το πιο σημαντικό, ήξερα ότι έπρεπε να γεννήσω αυτό το μωρό, γιατί ο Κύριος το έστειλε. Κοίταξα ξανά την εικόνα του Σωτήρα και ήξερα ότι δεν μπορούσα να Τον προδώσω.

Κανείς δεν ενέκρινε την επιθυμία μου να γεννήσω. Την  καταδίκαζαν παντού. Οι γνωστοί και οι πιο στενοί φίλοι απομακρύνθηκαν. "Είναι τρελή - πώς θα μεγαλώσει δύο παιδιά χωρίς σύζυγο!" Κανείς δεν με λυπήθηκε ούτε με κατάλαβε. Είναι αλήθεια ότι οι γονείς μου με στήριξαν. Ο Θεός να ευλογεί! Όσο κουβαλούσα το παιδί υπήρχαν και ασθένειες, αρρώστησα με οζώδες ερύθημα, μετά είχα και αποφρακτική βρογχίτιδα.

Οι γιατροί πρότειναν την έκτρωση, λέγοντας ότι το παιδί θα γεννιόταν στραβό με ρευματισμούς. Αλλά στάθηκα υπέρ της κόρης μου. Όταν μου είπαν στον υπέρηχο ότι θα είναι κορίτσι, ήταν η πιο χαρούμενη στιγμή. Ο μικρός γιος μου είπε κάποτε καθώς περπατούσαμε σε μια υπόγεια διάβαση: «Μαμά, πρόσεχε, μην πέσεις στα σκαλιά». Τότε αποφάσισα ότι θα ήταν αυτός που θα ονομάσει τη μικρή του αδερφή.

🌺ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΟΝΕΙΡΟ

Έζησα αργά, περιμένοντας τη γέννηση της κόρης μου. Οι μέρες της σκληρής σωματικής εργασίας στο εργοστάσιο έχουν περάσει. Στο σπίτι έπρεπε να κάνω τα πάντα μόνος μου.

Προσευχόμουν σχεδόν όλο τον ελεύθερο χρόνο μου, διάβαζα το Ψαλτήρι και το Ευαγγέλιο κάθε μέρα. Την τελευταία, τεσσαρακοστή ημέρα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, πήρα την εικόνα της Θεοτόκου «Η Παντοτσαρίνα» και απελπισμένος μίλησα στο Βρέφος Χριστό: «Κύριε, κάνω τα πάντα, αλλά τίποτα δεν λειτουργεί».

Το πρωί είδα ένα όνειρο. Στέκομαι στην εκκλησία, τα κεριά καίνε, διαβάζω μια προσευχή σε κάποια Ματρώνα, ένα μικρό βιβλίο με κίτρινες σελίδες. Τελείωσα την ανάγνωση - έφυγα από τον ναό και στα σκαλιά είδα μια γυναίκα με μαύρο κασκόλ, σκούρο σακάκι και φούστα. Έχει καστανά μαλλιά χτενισμένα προς τα πίσω, ένα ευγενικό πρόσωπο και εκπληκτικά αστραφτερά γκρίζα μάτια. Τη ρωτάω: «Είσαι η Ματρόνα;» Λέει: «Ναι!» Και περπατήσαμε δίπλα της στο δρόμο.

Αφού ξύπνησα, άρχισα να ξεφυλλίζω το ξεσκισμένο Ορθόδοξο ημερολόγιο και βρήκα αρκετές Ματρώνες, αλλά έδωσα ιδιαίτερη προσοχή στη Ματρώνα της Κωνσταντινούπολης - τον εορτασμό της μνήμης της στις 22/9 Νοεμβρίου.

Το βράδυ πήγα με τον γιο μου στο ναό. Στο κατάστημα της εκκλησίας ρώτησα αν είχαν μια προσευχή στη Ματρώνα, άγνωστη σε μένα. Μου έδειξαν ένα μικρό βιβλίο. Στο εξώφυλλο είναι η ίδια γυναίκα που ονειρεύτηκα χθες το βράδυ, μόνο χωρίς μάτια. Ο πωλητής με καθησύχασε λέγοντας ότι στο Βασίλειο των Ουρανών οι τυφλοί βλέπουν και αυτή έχει μάτια. Έτσι έμαθα για την Αγία Μακαρία Ματρώνα της Μόσχας. Άρχισα να της προσεύχομαι.

🌺Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΥΓΙΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Γέννησα μια υγιή κόρη. Οι γιατροί έκαναν λάθος. Δεν είναι θαύμα του Θεού; Και δεν είναι θαύμα του Θεού που δεν την κυρίευσε οι ρευματισμοί; Και ότι κάπως ευγενικοί άνθρωποι άρχισαν να εμφανίζονται και να βοηθούν με τα παιδικά πράγματα; Με βοήθησαν πολύ τα λόγια του Ευαγγελίου: «Σας είπα αυτά, για να έχετε ειρήνη μέσα μου. Στον κόσμο θα έχετε θλίψη. αλλά να έχετε καρδιά· εγώ νίκησα τον κόσμο» (Ιωάννης 16:33).

Είδα ότι ο άντρας μου ήταν δυστυχισμένος. Μερικές φορές βλέπαμε ο ένας τον άλλον και ένιωθα ότι βαριόταν. Σε άλλη οικογένεια είχε έναν γιο.

🌺ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΝΕΙΡΟ

Ο άντρας μου υπέβαλε αίτηση διαζυγίου στο δικαστήριο και με έπιασε πάλι ο πανικός. Προσευχήθηκα στον Άγιο Νικόλαο τον Θαυματουργό και πήγα στον ιερέα για συμβουλές. Το βράδυ πριν από το ταξίδι είδα ξανά ένα ασυνήθιστο όνειρο. Στάθηκα μόνη μου στην εκκλησία, οι πόρτες ήταν ανοιχτές - ένας κρύος άνεμος ούρλιαζε πίσω μου. Υπάρχει μια τεράστια εικόνα του Σωτήρος στον τοίχο και ένας εξίσου τεράστιος σταυρός βρίσκεται στο πάτωμα. Ο σταυρός καίγεται με φωτιά, σαν να τον είχαν μόλις βγάλει από σφυρηλάτηση.

Ο ιερέας με συμβούλεψε να βγάλω το στέμμα. Και αυτή δεν ήταν η πρώτη τέτοια συμβουλή... Δεν άκουσα. Για κάποιο λόγο, κανείς δεν ήθελε να ακούσει για τη Ματρώνα της Μόσχας ή για το γεγονός ότι ανεξάρτητα από τους άνδρες που γνώρισα, τίποτα δεν λειτούργησε. Κάπως έτσι, οι άντρες που μου άρεσαν εξαφανίστηκαν. Υπήρχαν περιπτώσεις που, έχοντας ήδη παραιτηθεί από τη μοίρα μου, συμφώνησα να ερωτοτροπώ, όταν αμέσως εμφανίστηκε ένας νέος «μνηστήρας» που δεν ήταν στην καλύτερη κατάστασή του.

Τότε ήρθε η σκέψη: «Τι άλλο χρειάζομαι στη ζωή; γέννησα παιδιά. Το μόνο που μένει είναι να τα μεγαλώσουμε». Υπήρχαν επίσης σκέψεις ότι ο Κύριος μου έδωσε μια κόρη για κάποιο λόγο, ότι δεν μου επέτρεψε να παντρευτώ κάποιον άλλο, ότι δεν μου επέτρεψε να βγάλω το στέμμα μου, μετά η εμφάνιση της Ματρώνας της Μόσχας και ένα όνειρο για την εικόνα Pochaev της Μητέρας του Θεού. Ίσως είναι θέλημα Θεού να είμαστε μαζί. Εν τω μεταξύ, ο άντρας μου χώρισε χωρίς τη συγκατάθεσή μου. Είχε άλλη μια κόρη. Ανησυχούσα: τι γίνεται, υπάρχουν άλλα παιδιά στη νέα του οικογένεια. Αν επιστρέψει σε εμάς, πώς θα είναι χωρίς τον πατέρα τους; Αλλά, γνωρίζοντας ήδη τι συνέβαινε στην οικογένειά του, ακόμη και πώς δημιουργήθηκε - για την ατυχία κάποιου άλλου - κατάλαβε ότι αν έμενε εκεί, κανείς δεν θα σωθεί.

🌺ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΣΜΩΝ

Αποφάσισα να προσπαθήσω ξανά να παρακαλέσω τον άντρα μου. Αλλά προσευχήθηκε όχι να επιστρέψει, αλλά να σώσει ο Κύριος την ψυχή του από τη μοιχεία. Προσευχήθηκε στη Μητέρα του Θεού του Ποτσάεφ, τον Άγιο Μωυσή Ουγκρίν, τη Ματρώνα της Μόσχας.

Αυτή τη στιγμή έπρεπε να υπομείνω σημαντικούς πειρασμούς. Μερικές φορές νιώθω σαν να έχω πάει στην κόλαση. Ένα πραγματικό καθαρτήριο πορνείας. Στη δουλειά, στο δρόμο, άντρες με πλησίασαν και έλεγαν άσχημα πράγματα. Μου πρόσφεραν δελεαστικούς, υποσχόμενους γάμους και κολακευτικά δώρα. Επιπλέον, έτυχε να επικοινωνώ και με γυναίκες με εντελώς μη γυναικείο προσανατολισμό... Και όταν ήρθα από τη δουλειά στο διαμέρισμα όπου νοίκιασα ένα δωμάτιο, και ο ηλικιωμένος ιδιοκτήτης του διαμερίσματος, σε κατάσταση μέθης, άρχισε να  με ενοχλεί.

Ήθελα να κουλουριθώ στο κρεβάτι και να ουρλιάξω. Υπήρχε και ένας εσωτερικός αγώνας. Σκέφτηκα ότι ο άντρας μου ήταν κακός. Θυμήθηκα όλα τα παράπονα. Αλλά δεν επέτρεψα στον εαυτό μου να σκεφτεί άσχημα για αυτόν. Δεν επέτρεψε ούτε στους φίλους της να μιλήσουν γι' αυτόν έτσι. Σιγά σιγά προέκυψε στην ψυχή μου ένα αίσθημα συγχώρεσης και φιλίας για εκείνον. Χωρίς καμία ελπίδα επιστροφής του.

🌺ΥΠΗΡΕΤΗΣΕ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ΜΟΥ ΣΑΝ ΘΕΟ

Αγόρασα δύο πνευματικά βιβλία στην εκκλησία. Το βράδυ της 11ης Ιουλίου, επιστρέφοντας από τη δουλειά, διάβασα το κεφάλαιο «Η εγκαταλειμμένη σύζυγος» στο βιβλίο. Και τότε κατάλαβα καθαρά και συνειδητά πού έκανα λάθος στη ζωή μας μαζί με τον άντρα μου. Η αμαρτία μου - Υπηρέτησα τον άντρα μου ως Θεό! Τον ειδωλοποίησα, τον ανέπνευσα κυριολεκτικά, περήφανα για την ομορφιά του μπροστά στον κόσμο, έδειχνα φωτογραφίες, τον καμάρωνα. Όχι, όταν παντρεύτηκα, του φέρθηκα σωστά – με φιλικό τρόπο, όπως πρέπει να συμπεριφέρεται η γυναίκα στον άντρα της. Αλλά τότε ξαφνικά μου φάνηκε ότι αγαπούσα τον άντρα μου πολύ λίγο και άρχισα να τον λατρεύω.

Αποδεικνύεται ότι έκανα λάθος, τα κατέστρεψα όλα. Άλλωστε, αν είχα φερθεί διαφορετικά στον άντρα μου, δεν θα μας άφηνε πουθενά! Όλα αυτά τα χρόνια έψαχνα να βρω κάποιον να φταίω, αλλά εγώ φταίω! Έκλαψα πικρά, μετάνιωσα, ζήτησα από τον Θεό συγχώρεση, κοιτώντας έξω από το παράθυρο τον νυχτερινό ουρανό. Το χειρότερο από όλα, συνειδητοποίησα ότι υπηρετώντας τον σύζυγό μου ως Θεό, είχα καταστρέψει την ψυχή του συζύγου μου. Και πόσο δύσκολο είναι για μένα να λάβω συγχώρεση!

Αφού έκλαψα, με πήρε ο ύπνος... Ακριβώς μιάμιση ώρα μετά ξύπνησα από ένα σήμα τηλεφώνου. Έλαβα ένα μήνυμα από τον σύζυγό μου: «Νυχτερινές σκέψεις, 1,27 λεπτό: Μου λείπεις». Χαμογέλασα άθελά μου. Όχι, τότε δεν σήμαινε σχεδόν τίποτα για μένα. Αλλά θαύμασα πώς ο Θεός μπόρεσε να ξυπνήσει τη σκληραγωγημένη ψυχή του συζύγου μου σε μόλις μιάμιση ώρα! Η αίσθηση της εγγύτητας του Ιησού Χριστού ήταν τόσο αληθινή και απτή που δεν μπορεί να εκφραστεί με λόγια.

Στις 8 Αυγούστου, ανήμερα της μνήμης του Αγίου Μωυσή Ουγκρίν, πήγα και εγώ στην εκκλησία. Λατρεύω αυτόν τον άγιο και θαυμάζω το θάρρος του. Φαινόταν ότι όλοι οι άγιοι είχαν μαζευτεί για να με βοηθήσουν. Τον Ιούλιο, στο μοναστήρι της Αναστάσεως, επισκέφτηκα τα λείψανα της Μητέρας Ματρώνας της Μόσχας - μας έφεραν μια κιβωτό με ένα κομμάτι από τα λείψανά της στη Σαμάρα.

Ο άντρας μου άφησε την οικογένεια στις 9 Αυγούστου πριν από πέντε χρόνια. Κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι έχει περάσει πολύς καιρός για να ελπίζουμε σε οτιδήποτε. Ξέρω όμως παντρεμένα ζευγάρια που χώρισαν και είναι δυστυχισμένα. Τα χρόνια περνούν και θα ήθελαν να είναι ξανά μαζί. Αλλά υπάρχουν λόγοι για να μην συναντηθοθν και πάλι - μια απροθυμία να μεταφέρετε τον σταυρό σας περαιτέρω και να υπομείνετε ο ένας τις αδυναμίες του άλλου. Λανθασμένα πιστέψαμε ότι κάποιος άλλος νέος άνθρωπος θα μας έδινε ευτυχία. Πέρασα από πολλή λογοτεχνία, κοίταξα ανθρώπους των οποίων οι γάμοι δεν πήγαιναν καλά και έβγαλα συμπεράσματα.

Ναι, έχουν περάσει πέντε χρόνια. Αλλά ο Κύριος δεν έχει χρόνο. Είναι αιώνιος. Και τότε τόλμησα να Τον ρωτήσω: «Κύριε, αν είναι το θέλημά Σου, άφησε τον άντρα μου να επιστρέψει στην οικογένεια την ίδια μέρα που έφυγε». Δεν υπάρχει ελπίδα, απλά όλα είναι σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Επιπλέον, μέχρι τότε είχα ήδη αποδεχτεί ότι δεν θα είχα νέο σύζυγο και έκανα σχέδια για μια περαιτέρω ελεύθερη ζωή με δύο παιδιά.

🌺ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Ο ΑΝΤΡΑΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕ

Ο σύζυγος τηλεφώνησε το βράδυ της 10ης Αυγούστου και ζήτησε να επιστρέψει. Είπα ήρεμα: «Ναι!» Είναι τόσο απλό. Και δεν υπήρξε θρίαμβος της νίκης, μόνο η συνειδητοποίηση ότι ο Θεός ξέρει καλύτερα. Μια φορά κι έναν καιρό μας ένωσε μέσω του μυστηρίου του γάμου, και αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον.

Είμαστε ξανά μαζί σχεδόν τρία χρόνια. Δεν θα πω ότι είναι εύκολο για εμάς. Οτιδήποτε μπορεί να συμβεί. Αλλά με κάθε αμφιβολία πηγαίνω στον Θεό, στους αγίους. Πού θα ήμουν χωρίς αυτούς;

Κάποιοι γνωστοί μπερδεύονται όταν μας κοιτάζουν. Ρώτησαν γιατί όλα έγιναν έτσι; Γιατί τους συμβαίνουν προβλήματα, που είναι τόσο καλοί και ζουν σωστά; Γιατί εγώ, ένας τόσο πεισματάρης κλουτς, άρχισα να ζω καλύτερα; Τις ίδιες ερωτήσεις έκανα στον εαυτό μου για πολύ καιρό. Αλλά τότε δεν κατάλαβα ότι η οικογενειακή ζωή βασίζεται στην πίστη στον Θεό. Ο Κύριος θα τακτοποιήσει και θα διαφυλάξει τα πάντα, αλλά όλα είναι το Άγιο θέλημά Του.

Δόξα σε Σένα, Κύριε! Σε ευχαριστώ, Μητέρα του Θεού! Ευχαριστώ, Moses Ugrin! Ευχαριστώ, Matronushka! Ευχαριστώ όλους τους Αγίους που έσωσαν τις ψυχές μας!

Όλγα, Σαμαρά.

Πηγή: Blagovest

Δεν υπάρχουν σχόλια: