Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024

Το θαύμα της εξομολόγησης. Αληθινές ιστορίες για το Μυστήριο της Μετάνοιας!Pylneva Galina Aleksandrovna.15


 


Από δημοσίευση "Μοναχός Αντώνης Σαββάιτη"

Οι δρόμοι του Κυρίου είναι μυστηριώδεις

Η Vera Timofeevna Verkhovtseva (1862-1940) επρόκειτο να εξομολογηθεί και να κοινωνήσει μετά από ένα μεγάλο διάλειμμα και, προσευχόμενη στον Θεό να της στείλει έναν άξιο ιερέα, είδε σε ένα όνειρο τον εξομολογητή της αείμνηστης μητέρας της, την οποία δεν θυμόταν ποτέ. Βρήκε ένα ξεχασμένο όνομα στο παλιό βιβλίο προσευχής της μητέρας της και προσπάθησε να μάθει για τον πατέρα Σέργιο από καλούς φίλους στην πόλη των παιδικών της χρόνων. Ήταν εν ζωή, υπηρετούσε και ήταν νομικός στο γυμνάσιο. Η Βέρα Τιμοφέεβνα όρμησε κοντά του. Κατευθείαν από το σταθμό στο γυμναστήριο. Ο ιερέας, ήδη ένας γκριζομάλλης γέρος, έχοντας ακούσει ότι ήταν κόρη της Nadezhda Feodorovna και ήθελε να του το εξομολογηθεί, την κάλεσε στο σπίτι του στις 5 η ώρα. Την καθορισμένη ώρα τηλεφώνησε. Ο ιερέας άνοιξε την πόρτα και, οδηγώντας την στο γραφείο του, έδειξε την κάρτα της μητέρας της, λέγοντας: «Θεέ, η μητέρα σου κι εγώ - σε ακούμε!» Συγκινημένη έκλαψε και εξέφρασε όλη της την ψυχή.

«Αυτή ήταν η ομολογία ολόκληρης της ζωής μου. Πώς μου φάνηκε στην παλάμη του χεριού του αξιολύπητη, μοναχική, κάπως σκοτεινή... Θυμάμαι με τι φλογερή ειλικρίνεια εξέθεσα την άρρωστη, βασανισμένη ψυχή μου μπροστά στο πρόσωπο του Χριστού, κοιτάζοντάς με από τη γωνία... και τίποτα, στην ουσία, εκτός από αυτό το βλέμμα, δεν  είδα. Όταν τελείωσα την εξομολόγηση μου και γύρισα προς τον ιερέα, που καθόταν σε μια καρέκλα με την πλάτη του στο φως, τον είδα να κοιμάται με ένα τρομερό κόκκινο πρόσωπο, και όλη του η πόζα αποκάλυψε έναν εντελώς μεθυσμένο άντρα... Πώς το έκανα και  άνοιξα την ψυχή μου; Ήταν ένας μάρτυρας που πρόδωσε το καθήκον του, τον όρκο του, ανάξιος υπηρέτης του αόρατου Κυρίου - αλλά εξομολογήθηκα στον Θεό, και ο Θεός με άκουσε! Αν τότε είχα την παρούσα πείρα και τις γνώσεις δεν θα ντρεπόμουν από το θέαμα που παρουσιάστηκε στα μάτια μου, μάλλον θα είχα σηκωθεί από τα γόνατά μου υγιής, δικαιολογημένη αλλά τότε στάθηκα ασταμάτητα στα πόδια μου και Δεν καταλαβαίνω πώς δεν τρελάθηκα από μια τόσο απρόσμενη εντύπωση που με συγκλόνισε τόσο απέραντα. Από την ξαφνική μου κίνηση ξύπνησε ο ιερέας και με μπερδεμένη γλώσσα με διέταξε να έρθω να εξομολογηθώ (;) στις 5 το πρωί στην εκκλησία  νωρίς τη λειτουργία. Δεν ξέρω πώς η χάρη του Θεού ξεπέρασε το εσωτερικό μου χάος, αλλά στις πέντε το πρωί ήμουν ήδη στην εκκλησία. Μπαίνοντας στην εκκλησία, είδα τον εξομολόγο μου να στέκεται μετά βίας στα πόδια του. Οι φύλακες τον στήριξαν. Προφανώς ήταν εντελώς εξουθενωμένος. Λειτουργία τελέστηκε από άλλο ιερέα, από τον οποίο κοινωνήθηκα».

Η Vera Timofeevna επέστρεψε στη Μόσχα με νέο μαρτύριο στην καρδιά της. «Η σκέψη ότι εγώ ο ίδιος δεν άξιζα τον καλύτερο ιερέα δεν μου ήρθε στο μυαλό τότε, ήμουν επιεικής με τον εαυτό μου, αλλά απαιτούσα απέναντί του περισσότερα πράγματα».

Μετά από αυτό, η υγεία της άρχισε να επιδεινώνεται. «Ο γιατρός στάλθηκε στο εξωτερικό και στάλθηκε πίσω από εκεί, βρίσκοντας την κατάσταση απελπιστική», γράφει. Η Vera Timofeevna θεραπεύτηκε από τον πατέρα Ιωάννη της Κρονστάνδης, στον οποίο στράφηκε κατόπιν συμβουλής των συγγενών της.

«Λίγο μετά την αναβίωσή μου και τη συνάντησή μου με τον Πατέρα, κάπως απροσδόκητα για μένα, η μορφή ενός αδύναμου ιερέα από τον Τ. «Μακάρι να μπορούσα να τον φέρω μαζί με τον Πατέρα», μου ήρθε στο μυαλό, «ίσως ο Κύριος τον θεραπεύσει για χάρη του  με τίς δίκαιες προσευχές». Ίσως αυτός είναι ο μόνος λόγος που οι δρόμοι μας διασταυρώθηκαν για μια στιγμή». Αυτές οι σκέψεις με στοίχειωναν όλο και πιο συχνά και αμείλικτα, και τελικά αποφάσισα να γράψω χωρίς κανένα ενδοιασμό.. «Είσαι το φως του κόσμου και το αλάτι της γης», έγραψα, «αλλά πώς λάμπεις; Σε ποιον πειρασμό οδηγείτε το ποίμνιό σας, προσβάλλοντας τον Θεό, παραμελώντας τα συμφέροντα του ποιμνίου που σας έχουν εμπιστευτεί; Ελάτε με κάθε τρόπο, εμπιστευτείτε την αδύναμη ψυχή σας στον πατέρα π. Γιάννη, για τις προσευχές του θα γιατρευτείς».

«Δεν μπορώ να απευθυνθώ σε άλλους σε ένα θέμα όπου πρέπει να βοηθήσω τον εαυτό μου», απάντησε.

Αλλά δεν τα παράτησα. Μια εσωτερική φωνή με έπεισε να επιμείνω, και έγραψα ξανά και μάλιστα όρισα την ημέρα άφιξης, υποσχόμενος ότι θα υπηρετούσε μαζί με τον Πατέρα, τον οποίο είχα ήδη ζητήσει να προσευχηθεί θερμά για την ψυχή του που χάθηκε. Και όταν έφτασε η μέρα που είχα ορίσει για την άφιξή μου, έπεσα σε απέραντο ενθουσιασμό.

Το πρωί πέρασε μάταια και εγώ, απογοητευμένη έφυγα από το σπίτι για δουλειές. Φανταστείτε τη χαρά μου όταν, όταν επέστρεψα, έμαθα από τον θυρωρό ότι με περίμενε ο επισκέπτης ιερέας. Στα φτερά της χαράς πέταξα στο διαμέρισμα. Η γνώριμη φιγούρα του πατέρα Σέργιου σηκώθηκε να με συναντήσει, αλλά τόσο δυσοίωνη και ζοφερή που η καρδιά μου βούλιαξε από φόβο.

«Λοιπόν, ήρθα, δεν ξέρω γιατί», άρχισε χωρίς να χαιρετήσει ή να ευλογήσει.

- Λοιπόν, δόξα τω Θεώ! - αναφώνησα. «Τώρα θα πάμε να βρούμε τον πατέρα Ιωάννη».

«Όχι, δεν χρειάζεται», με διέκοψε, «γιατί να βιαστείς, ίσως δεν έχει νόημα να ενοχλείς κανέναν και έτσι θα πάνε τα πράγματα». Ωστόσο, παράξενα πράγματα έχουν συμβεί από τότε που έλαβα το γράμμα σας. Πρώτα απ 'όλα, ήταν η πρώτη νύχτα μετά από 25 χρόνια που με πήρε ο ύπνος και δεν ξύπνησα, αλλιώς δεν θα πιστεύετε τι μαρτύριο! Ξυπνάς στις δύο η ώρα το πρωί και έχεις όρεξη να πιεις, και όσο αμαρτωλός κι αν είμαι, δεν υπηρέτησα μεθυσμένος, δεν προσέβαλα τον Θεό ούτε με αυτό... και μετά το πρωί σηκώθηκα νηφάλιος, προς δική μου έκπληξη. Και μετά σκέφτομαι: πώς να πάω, δεν έχω ούτε μια δεκάρα να διαθέσω. Η σύζυγος παρακάλεσε και είπε: «Θα τα δανειστούμε!» Όχι, λέω, δεν θα χρωστάω, αλλά χαίρομαι που βρέθηκε ένα εμπόδιο: αλλά ξαφνικά, από το πουθενά, ήρθαν χρήματα στη γυναίκα μου μετά τον αείμνηστο Μητροπολίτη Μόσχας - 200 ρούβλια. Ήταν συγγενής της, χωρίς δικαιολογίες. Ευτυχώς, βλέπω ένα νέο εμπόδιο - η πόλη γιορτάζει τα 200 χρόνια της, ο επίσκοπος, ως επίτιμος αρχιερέας, με όρισε να εορτάζω - οπότε, νομίζω, δεν θα με αφήσουν να μπω, δόξα τω Θεώ! Και για να καθαρίσω τη συνείδησή μου, πήγα να ρωτήσω. «Θέλω να πάω στην Κρονστάνδη, σε τέτοια ημερομηνία θα λειτουργήσω Με τον πατέρα Ιωάννη », και γελάω μέσα μου: «Γιατί, θα σε αφήσουν να μπεις!» Και ο επίσκοπος ήταν θαυμαστής του Πατέρα. Και τότε έγινε το τελευταίο θαύμα. «Για να σου στερήσω τέτοια ευτυχία», είπε, «πήγαινε με τον Θεό και προσευχήσου για μένα, έναν αμαρτωλό, μαζί του». Συνήθως με διώχνουν πάντα, δεν μπορώ να ταξιδέψω μόνος, σίγουρα θα μεθύσω, καλά, με προστάτευσαν από την ντροπή μου, αλλά εδώ δεν υπήρχε κανείς να με διώξει και ο δρόμος θα είχε γίνει διπλάσιος , έτσι με άφησαν να πάω στο θέλημα του Θεού - και καλά, έφτασα εκεί, θα μπορούσα τουλάχιστον να πιω ένα για το ταξίδι, αλλά μάλλον δεν θα αντέχω άλλο. «Πίνω πολύ», χαμήλωσε τη φωνή του σε έναν ψίθυρο και το πρόσωπό του έγινε τρομερό, «ούτε ένα βαρέλι δεν μου φτάνει!»

Ένιωσα ένα τρόμο να με κυριεύει...

«Πάμε γρήγορα, ο Θεός θα βοηθήσει, πιστεύω, πιστεύω, πιστεύω», επανέλαβα με κάποιο παροξυσμό, και κυρίως φοβόμουν ότι με κάποιο τρόπο θα έβγαινε από αυτό.

Ήταν Νοέμβριος, έξω είχε πάγο: δεν υπήρχε καταφύγιο ούτε σε έλκηθρο ούτε σε τροχούς, ένας διαπεραστικός κρύος άνεμος φυσούσε μέσα. Με μια ελαφριά μπλούζα, σχεδόν παγωμένη, σταμάτησα να σκέφτομαι τον εαυτό μου, αν μπορούσα να τον παραδώσω στη φροντίδα του αγαπητού μου Πατέρα, αν μπορούσα να τον σύρω κοντά του. Ο πατέρας Σέργιος καθόταν και έμεινε πεισματικά σιωπηλός, αναστενάζοντας κατά καιρούς και μουρμουρίζοντας κάτι. «Κύριε, βεβαιώσου να δω τον άξιο δούλο Σου», κατάφερα να ακούσω. Προσευχήθηκα εσωτερικά θερμά και με πάθος.

Φτάνοντας στο σταθμό, πήρα ένα εισιτήριο για τον πατέρα Σέργιο και, έχοντας επιτακτική ανάγκη να επιστρέψω στο σπίτι, φοβήθηκα τρομερά ότι η δουλειά μου θα ήταν μάταιη. Τον οδήγησα στην εικόνα που στεκόταν στην εξέδρα και είπα:

- Ορκιστείτε μου με την υψηλή αξιοπρέπεια ιερέα ότι δεν θα φύγετε, ότι θα περιμένετε τον Πατέρα, αλλιώς θα μείνω, κινδυνεύοντας να αρρωστήσω εντελώς.

«Σου δίνω έναν τρομερό όρκο στο πρόσωπο του Θεού ότι δεν θα φύγω». «Έχω ήδη ξεπεράσει την επιθυμία να σκάσω, να πάω με την ησυχία μου», είπε σταθερά και ήρεμα.

Πέρασαν τρεις ολόκληρες κουραστικές μέρες, ο ενθουσιασμός μου μεγάλωσε, συνέχιζα να φαντάζομαι τα πάντα: είτε πέθανε είτε έφυγε, παρά τον όρκο. Τελικά, την τρίτη μέρα το βράδυ χτύπησε το τηλέφωνο. Η καρδιά μου έτρεμε, κι εγώ, μπροστά από τους υπηρέτες, όρμησα στην εξώπορτα: ο πατέρας Σέργιος στεκόταν εκεί, όλος λαμπερός, λαμπερός. Αφού προσευχήθηκε θερμά στην εικόνα, ευλογώντας με, με κοίταξε βαθιά στα μάτια: «Αν δεν ήμουν ιερέας και αρχιερέας, θα προσκυνούσα στα πόδια σου και θα τα φιλούσα για όσα έκανες για μένα»...

Και μου είπε πώς ταξίδευε με τον Πατέρα στο διαμέρισμα, πώς θυμόταν ότι είχε ήδη προσευχηθεί γι' αυτόν. Η εικόνα του τρένου που φεύγει, το πλήθος των ανθρώπων που τρέχει πίσω, η ρίψη σημειώσεων που του ζητούσαν να προσευχηθεί - όλα αυτά, από την αρχή, τον χτύπησαν με την ασυνήθιστη φύση τους. κατάλαβε αμέσως και ζύγισε τι δύναμη έχει και τι πρέπει να είναι ένας αληθινός ιερέας του Κυρίου Θεού.

Ο π. Ιωάννης σώπασε: προσευχόταν και κοιμήθηκε. Στο πλοίο, απροσδόκητα πήρε τον πατέρα Σέργιο από το χέρι και τον οδήγησε στην πλώρη του πλοίου. Το κοινό κρύφτηκε στις καμπίνες καθώς ο άνεμος μαινόταν με εξαιρετική δύναμη. Το κατάστρωμα ήταν άδειο. Ο πατέρας Σέργιος, πιάνοντας το τεντωμένο σχοινί και τραβώντας το καπέλο του προς τα κάτω, πέρασε μετά βίας πίσω από τον πατέρα, ο οποίος προχωρούσε ελεύθερα, χωρίς καπέλο, με ιπτάμενα μαλλιά, με ανοιχτό γούνινο παλτό. «Λοιπόν, πάτερ Αρχιερέα», είπε, σταματώντας, «Θεέ, το καθαριστικό στοιχείο και εγώ σε ακούμε».

Αμέσως μετά από αυτό το γεγονός, ο π. Σέργιος αρρώστησε από πυώδη πλευρίτιδα, και συνέβη εκείνη την ώρα ο πατέρας Ιωάννης περνούσε από την πόλη Τ. στο κτήμα μου. Του ζήτησα επιμελώς να επισκεφτεί τον άρρωστο.

«Η ασθένειά σας καθαρίζει», είπε ο Πατέρας, «με αυτήν ο Κύριος θα καθαρίσει κάθε αδυναμία σας». Και ο πατήρ Σέργιος αναστήθηκε μετά την ασθένειά του, πνευματικά υγιής, έζησε μετά από αυτό για άλλα 10 χρόνια, αυξανόμενος και ενισχυμένος στο πνεύμα, και πέθανε, θλιμμένος θερμά από την ενορία και την οικογένεια που τον αγαπούσαν απείρως.

Δεν υπάρχουν σχόλια: