Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

("Αν ήσαστε στα παπούτσια ΜΟΥ ...").

"Μια μέρα ταξίδεψα στο μετρό όταν ένας μεσήλικας άνδρας ήρθε σε μια από τις στάσεις με δύο παιδιά περίπου 5-6 χρόνια.
Ο άνδρας κάθισε στο κάθισμα δίπλα μου, και κλείστηκε στον εαυτό του. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου τα παιδιά έσπρωγναν το ένα το άλλο σε ολόκληρο το βαγόνι . Τρέχονταν, φωνάζονταν, κρεμονταν από τους άλλους επιβάτες - και ο άντρας καθόταν αδιάφορος, κοιτάζοντας στο πάτωμα.
Η αγανάκτηση μου με ξεπέρασε και με δυνατή φωνή φώναξα: "Κύριε, δείτε τι κάνουν τα παιδιά σας! ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΆΝΑΤΕ ΟΎΤΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΉΡΗΣΗ ! "

Ο άντρας ήταν έκπληκτος, σαν να είχε ξυπνηση από ύπνο, και κοίταξε με τρόμο. Τότε με κοίταξε με απογοήτευση και είπε ήσυχα: "Συγγνώμη πολύ! Βρισκόμασταν ακριβώς στο νοσοκομείο. Μου είπαν ότι η μητέρα τους πέθανε ... και ακόμα δεν ξέρω πώς να τους πω ... "

Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς αισθάνθηκε ο αγανακτισμένος πολίτης αυτή τη στιγμή. Όλοι μας είχαμε κάποτε μια τόσο συγκεχυμένη κατάσταση. Όταν έχουμε δώσει τη θέληση μας σε  ένα "δίκαιο" θυμό - μόνο για να καταλάβουμε ότι τα πράγματα δεν είναι πάντα αυτά που μοιάζουν με μας...

Δεν θυμάμαι ακριβώς πού έμαθα αυτή την ιστορία. Αλλά εγώ ο ίδιος βρισκόμουν πολλές φορές σε τέτοιες καταστάσεις. Και κάθε φορά  το μάθημα είναι σαν ένα χαστούκι ...
Οι αγγλο-σαξωνες λαοί έχουν μια περίεργη έκφραση: «Αν ήσασταν στα παπούτσια μου ...» ("Αν ήσαστε στα παπούτσια ΜΟΥ ...").

Αν θα μπορούσα να θέσω τον εαυτό μας στη θέση του άλλου, αν θα μπορούσα να δω την ίδια κατάσταση μέσα από τα μάτια του ...  κατά πάσα πιθανότητα δεν θα βιαζομουν να θυμώσω να δείξω με το δάχτυλο και το χέρι μου τον άλλο... 

Αν ήξερα ότι ο τύπος που μας έβλαψε ήταν στο χείλος μιας νευρικής κρίσης - ίσως δεν θα χρειαζόταν να του απαντήσουμε με ακόμα μεγαλύτερη αγένεια. Ή θα μπορούσαμε να θυμηθούμε κάποτε στη βιογραφία μας - όταν ήμασταν τόσο ανήσυχοι και αδιάκριτοι ...

Αν υποψιάζομασταν ότι το τζιπ που  σχεδόν τρέχει πάνω μας και πέρασε ένα κόκκινο φανάρι , για να σώσει το τραυματισμένο παιδί στο νοσοκομείο - δεν θα βριζαμε έτσι .....
Παραδείγματα είναι πολλά. Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν συνεχώς. Κάθε στιγμή. Γύρω μας. Και μαζί μας ...
Αλλά βιαζόμαστε. Είμαστε πάρα πολύ νευρικοί. Δεν έχουμε ούτε το χρόνο ούτε την επιθυμία να πάμε με τις ξένες μπότες ...
... και γι 'αυτό η ψυχή παραμένει τόσο σκληρή. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: