Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024

Όταν μιλάω για οικογένεια, θα βασιστώ στη δική μου εμπειρία.


 


Όταν μιλάω για οικογένεια, θα βασιστώ στη δική μου εμπειρία. Είχα μια πολύ ενδιαφέρουσα και μάλλον δύσκολη εμπειρία οικογενειακής ζωής, γιατί με τη γυναίκα μου παντρευτήκαμε ως άπιστοι και αβάπτιστοι. Δεν πιστεύαμε ότι ο γάμος μας θα κρατούσε. Όταν έφτασα στην πίστη, δεν κατάλαβε γιατί βαφτίστηκα, γιατί άρχισα να πηγαίνω στην εκκλησία. Αλλά μετά η ζωή μας τακτοποιήθηκε: η γυναίκα μου επίσης πίστεψε και έγινε υπέροχη μητέρα. Λέω μάλιστα συχνά ότι εκείνη ήταν περισσότερο μητέρα παρά εγώ πατέρας. Αποδείχθηκε ότι ήταν μια υπέροχη ιεραπόστολος και οδήγησε πολλούς ανθρώπους στον Θεό.

Όταν αρρώστησε, το πήρε με χριστιανικό τρόπο, υπέμεινε με πραότητα και σιωπή όλα τα βασανιστήρια και τα βάσανα που συνδέονται με την ασθένεια και πέθανε χωρίς φόβο, αν και είχαμε ακόμα τέσσερις κόρες, η μικρότερη από τις οποίες ήταν έξι ετών. Όταν ρωτήθηκε: «Με ποιον αφήνετε τα παιδιά σας;» - απάντησε: «Στη Μητέρα του Θεού». Η Μητέρα του Θεού δεν ατίμασε την πίστη της γυναίκας μου: όλες οι κόρες μου παντρεύτηκαν, έχω 22 εγγόνια.

Πολλά πράγματα στη ζωή μου ολοκληρώθηκαν μέσω των προσευχών της, ακόμη και μετά τον θάνατό της. Όταν αρρώστησε, ήθελα πολύ να υπηρετήσω στο νοσοκομείο, να γίνω ιερέας στο νοσοκομείο: μετά από όσα έζησα ο ίδιος σε σχέση με την ασθένεια και τον θάνατό της, η θλίψη και η ταλαιπωρία των άλλων ανθρώπων έγιναν κοντά μου. Και έτσι διαμορφώθηκαν οι συνθήκες που σύντομα πήρα αυτό που ήθελα: διορίστηκα ιερέας της εκκλησίας του νοσοκομείου - η πρώτη εκκλησία του νοσοκομείου που άνοιξε στη μετασοβιετική Ρωσία.

Ο διάσημος πρεσβύτερος πατέρας Πάβελ (Τροΐτσκι) μου έγραψε τότε ότι αυτό συνέβη μέσω των προσευχών της συζύγου μου, της μεσολάβησής της ενώπιον του Θεού. Ήταν καταπληκτικός άνθρωπος, μπροστά στα μάτια μου πέρασε από την απόλυτη αθεΐα στη βαθιά πίστη και έγινε μια υπέροχη ιεραπόστολος. Ήταν πολύ δύσκολο για μένα χωρίς αυτήν τα πρώτα χρόνια μετά τον θάνατό της.

Φυσικά, η εμπειρία της συμβίωσης με τη γυναίκα μου μου έδωσε πολλά. Καταλαβαίνω πόσο δύσκολο μπορεί να είναι για τους ανθρώπους να ζήσουν μαζί αν είναι μακριά από τον Θεό. Πόσο δύσκολα είναι όλα σε μια οικογένεια όπου ο ένας πιστεύει στον Θεό και ο άλλος δεν πιστεύει, πόσο δύσκολο είναι να επιβιώσεις από τον θάνατο του ενός από τους συζύγους. Υπάρχουν επίσης ρομαντικές ιστορίες όπου λέγεται ότι οι σύζυγοι έζησαν ευτυχισμένοι για πάντα και πέθαναν την ίδια μέρα. Αλλά πιο συχνά αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει αεροπορικό δυστύχημα ή τροχαίο ατύχημα - τότε ίσως πεθάνουν την ίδια μέρα. Συνήθως ο ένας από τους συζύγους ζει περισσότερο από τον άλλο και παραμένει μόνος. Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος στη ζωή ενός ατόμου, η οποία πρέπει επίσης να συζητηθεί στο πλαίσιο του οικογενειακού θέματος, επειδή η ζωή της οικογένειας συνεχίζεται μετά το θάνατο του συζύγου.

Πιστεύω ότι η γυναίκα μου προσεύχεται για μένα. Πιστεύω ότι είναι στη Βασιλεία του Θεού και ελπίζω να τη συναντήσω. Όταν πέθανε, οι άνθρωποι με ρώτησαν: «Πώς το αντιμετωπίζεις αυτό;» Είπα: «Είναι σαν να έχω ένα πόδι στη Βασιλεία των Ουρανών». Φυσικά, είναι καλό να έχεις ένα πόδι στη Βασιλεία του Θεού, αλλά, από την άλλη πλευρά, δεν είναι επίσης πολύ βολικό να πηδάς με το ένα πόδι εδώ στη γη.

Από το βιβλίο του Επισκόπου Παντελεήμονα (Shatov) «Αναζητώντας την αγάπη. Συζητήσεις για γάμο και οικογενειακή ζωή»

Δεν υπάρχουν σχόλια: