Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 17 Μαρτίου 2024

ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ: να ζητάει συγχώρεση και να συγχωρεί χωρίς να θυμάται το κακό




 ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ: να ζητάει συγχώρεση και να συγχωρεί χωρίς να θυμάται το κακό


Στη μεταπολεμική περίοδο, ένας νεαρός ιερέας ζούσε στην πόλη μας σε ένα βοηθητικό κτήριο μιας γειτονικής αυλής. Μερικές φορές η μητέρα του Άννα ερχόταν σε εμάς για να δανειστεί μια άτρακτο από τη γιαγιά μου για το βράδυ, η οποία ήταν μεγάλη κλωστής και πλέκων.τεχνίτης. Όταν την επισκεπτόταν για λίγο, η μητέρα έφερνε πάντα κάτι ως δώρο: είτε άπαχο βούτυρο, είτε μια χούφτα καραμέλες, ή ακόμα και μισό καρβέλι. «Φάε στην υγεία σου», είπε, «όλα είναι αφιερωμένα στην εκκλησία, όλα θα ωφεληθούν».

Και είχα ιδιαίτερη χαρά να δαγκώνω ένα καρβέλι ψωμί - τελικά, δεν ήταν απλώς ψωμί, αλλά ψωμί αφιερωμένο σε μια εκκλησία.

Η γιαγιά μου, συναντώντας τον πατέρα Βασίλι στην πύλη, ζητούσε πάντα ευλογίες για τον εαυτό της και για μένα, φυσικά, γιατί ήμουν πάντα με τη γιαγιά μου.

Ο πατέρας σταμάτησε και ευλόγησε αργά, με ένα απαλό χαμόγελο προφέροντας λόγια μαγικά για μένα:
«Στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος». Και μετά βάφτισε και είπε: «Πήγαινε εν ειρήνη».

Μετά από αυτά τα λόγια, ένιωθα πάντα μια εκπληκτική ελαφρότητα, σαν να είχε πέσει ένα αόρατο βάρος από τους ώμους μου και στη θέση του φύτρωναν φτερά.

Μια μέρα - δεν άργησε η Maslenitsa - τα γειτονικά παιδιά, απελπισμένα αγοροκόριτζα και άθεοι, αποφάσισαν να σκαρφαλώσουν στους αχυρώνες όπου ο πατέρας Vasily, εκτός από καυσόξυλα και κάρβουνο, φύλαγε μήλα Antonov τυλιγμένα σε χαρτί, που του έστειλαν οι γονείς του από κάπου στην κεντρική Ρωσία.

Η ιδέα της επιδρομής στους αχυρώνες ήρθε στο μυαλό του Έντικ, του γιου της σπιτονοικοκυράς που νοίκιασε το βοηθητικό κτίριο στην οικογένεια του ιερέα.

Αφού είδε τον πατέρα Βασίλι να φεύγει για την απογευματινή λειτουργία, ο Έντικ πρόσταξε τα παιδιά: «Άιντα!» Και όλοι όρμησαν στην αυλή μέσα σε ένα πλήθος.

Σταθμεύτηκα στην πόρτα του αχυρώνα για να παρακολουθώ αν κάποιος πήγαινε σε αυτό το τμήμα της αυλής. Νιώθοντας με όλη μου την ψυχή την αποστροφή της δράσης μου, δεν τόλμησα ακόμα να αρνηθώ.

Στάθηκα λοιπόν, σπαρασσόμενος από αντιφάσεις, όταν ξαφνικά ο πατέρας Βασίλι εμφανίστηκε στην αρχή του στρωμένου με βότσαλα μονοπατιού.

Στην αρχή τα πόδια μου ήταν ριζωμένα στο έδαφος, και η ψυχή μου πάγωσε . Έπειτα, ενθυμούμενος τα παιδιά, προσπάθησα να τους φωνάξω: «στοπ!» - αλλά αντί να ουρλιάξω απλώς κούνησα σιωπηλά τα χείλη.

Ο πατέρας Βασίλι, ως συνήθως, μου χαμογέλασε με το απαλό του χαμόγελο και, περνώντας τον αχυρώνα, πήγε κατευθείαν στο βοηθητικό κτίριο.

Σχεδόν με σηκώνουν από τα πόδια μου, οι κλέφτες εξαφανίστηκαν από τα μάτια. Και αυτή τη στιγμή ο πατέρας Βασίλι βγήκε από την πτέρυγα. Πλησιάζοντας στον αχυρώνα, με κοίταξε σιωπηλά, τα μήλα που ήταν σκορπισμένα στο έδαφος, και κατάλαβε τα πάντα. Αφού άλλαξε το πρόσωπό του, μου είπε μόνο μια φράση: «Ε, εσύ!» - αλλά ακουγόταν τόσο αγορίστικα ενοχλημένο που για πρώτη φορά ένιωσα ότι ήταν επίσης άτομο και αυτός, όπως εγώ, μπορεί να ήταν πικραμένος. προσβλητικό, θλιβερό...

Δάκρυα κύλησαν από τα μάτια μου και, χωρίς να πω λέξη δικαιολογίας, άρχισα να τρέχω.
Η γιαγιά, βλέποντας τη σύγχυσή μου, ανησύχησε ότι κάποιος με είχε προσβάλει. Αλλά δεν της είπα τίποτα και συνέχισα να κλαίω. Χωρίς να πάρει λέξη από εμένα, η γιαγιά μου με σταύρωσε και με έβαλε στο κρεβάτι, ενώ άναψε τη λάμπα και άρχισε να διαβάζει προσευχές.

Κάθε μέρα τώρα περίμενα να έρθει ο πατέρας Βασίλης και να παραπονεθεί στη γιαγιά μου για την τρομερή μου πράξη. Αλλά και πάλι δεν εμφανίστηκε.

Και μετά ήρθε η Κυριακή της Συγχώρεσης. Ξαφνικά η πόρτα άνοιξε και ο πατέρας Βασίλι στάθηκε στο κατώφλι.

Η ψυχή μου έχει βυθιστεί .
Και ξαφνικά ο ιερέας ήρθε κοντά μου, έσκυψε και είπε: «Συγχώρεσέ με, αγαπητέ, ήμουν άδικος μαζί σου εκείνο το βράδυ. Τελικά, δεν ήθελες να κάνεις τίποτα κακό, σωστά; Ήταν μια κακή δύναμη που έσπρωξε να αμαρτήσεις, σε έβαλε σε πειρασμό. Και μπορείς να βάλεις σε πειρασμό τους πάντες, γι' αυτό είμαστε άνθρωποι. Συγχώρεσέ με που δεν σε βοήθησα να ξεφύγεις από την αμαρτία, που προσβλήθηκα. Μην θυμώνεις μαζί μου, εντάξει;"

Δεν θα περιγράψω τι ένιωσα εκείνα τα λεπτά... Αλλά το μάθημα που μου έδωσε τότε ο πατέρας Βασίλι ανέτρεψε όλη μου τη ζωή.

Από τότε, ήξερα ακράδαντα ότι το να ζητάς συγχώρεση δεν είναι ντροπή, ότι αυτό δεν είναι αδυναμία, αλλά μεγάλη δύναμη ενός ανθρώπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: