Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015

Η ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΕΥΠΡΑΞΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΔΙΟ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.







Άλλο ένα θαυμαστό περιστατικό πού καταδεικνύει το ανωτέρω:


Εκείνο τον καιρόν είχε αρχίσει να λειτουργεί ό ραδιοφωνικός σταθμός της Πειραϊκής εκκλησίας. Επειδή ή Γερόντισσα δεν μπορούσε λόγω γήρατος και κυρίως λόγω των μεγάλων προβλημάτων υγείας της να πάει στην Εκκλησία, της προτείναμε να ακούει τη Θεία Λειτουργία από το ραδιόφωνο.
- Εγώ μάς λέει, δεν ξέρω από αυτά. Βάλτε μου το κουμπί στο σταθμό- δεν θα το μετακινήσω καθόλου και την ώρα πού μου είπατε θα το ανοίγω. Έτσι και κάναμε.


Μία ημέρα λοιπόν μου λέει. Ξέρεις παιδί μου στη Λειτουργία κάνει κήρυγμα ένας παπάς πω-πω πολύ μού άρεσε. Ποιος είναι αυτός δεν ξέρω.
Έ! ποιος θα είναι Γερόντισσα; Ό επίσκοπος τού Πειραιά θα είναι, ό Καλλίνικος, είπα εγώ.


Αχ μού λέει πολύ θα ήθελα να τον γνωρίσω, αλλά πώς. Εγώ δεν μπορώ να πάω πουθενά. Έ καλά θα δούμε Γερόντισσα της είπα. Μού λέει έχει πνεύμα ταπεινό, πω- πω πολύ σπουδαίος είναι.
Μείναμε εκεί. Κάποια μέρα πού πήγα να τη δώ μού λέει: 
- Έχω να σου πω κάτι, συνταρακτικό. Προχθές κτυπάει το κουδούνι μου ανοίγω και τί να δώ. Τρεις ιερείς ένας γεροντότερος και οι άλλοι νεώτεροι. Τα έχασα, τούς έκανα μετάνοια και πήρα την ευχή τους.


Ό Γεροντότερος μου είπε: τί κάνεις Γερόντισσα είσαι καλά; Ήρθαμε να σου κάνουμε επίσκεψη. Με ρώτησαν πώς περνάω, εάν έχω από κάτι ανάγκη. Εμείς είμαστε στη διάθεσή σας, ότι θέλετε να σάς βοηθήσουμε. Εγώ ντράπηκα και δεν σήκωσα ούτε το βλέμμα μου να τούς κοιτάξω. Δόξα τω Θεώ είμαι καλά τούς είπα.


Κάθισαν αρκετή ώρα, τούς κέρασα, συζητήσαμε, αλλά δεν ρώτησα ποιοι ήταν. Έφυγαν χαιρετώντας με και μου είπε ό Γεροντότερος εάν θέλεις κάτι αύριο θα σου στείλω ιερέα και ευχέλαιο να σου κάνει και ότι θέλεις. Εγώ αρνήθηκα.


Τότε αφού έφυγαν άρχισα να σκέπτομαι ότι αυτός πρέπει να είναι δεσπότης, γιατί, διαφορετικά, πώς θα μου έστελνε ιερέα; Τί εξουσία είχε;
Την επομένη ημέρα με πήρε τηλέφωνο ένας ιερέας και μου είπε ότι είναι από την Μητρόπολη Πειραιώς εκ μέρους του Δεσπότη και ζητούσε να μάθη εάν θέλω κάτι. Μου επιβεβαίωσε ότι ήταν στην διάθεσή μου για οτιδήποτε. Σάς ευχαριστώ πολύ. Δεν θέλω τίποτε είπα.
Είδες Γερόντισσα της είπα. Ήταν ό Δεσπότης του Πειραιά κ.κ. Καλλίνικος. Ό Θεός σου εκπλήρωσε την επιθυμία σου επειδή ήθελες πολύ να τον δεις και να ακούσης την ωραία διδασκαλία του από κοντά, μια και τον άκουγες μόνο από το ραδιόφωνο.


Πολλάκις συζητούσαμε και για τον θάνατο. Μου έλεγε.


- Παιδί μου θέλω να με θάψει Δεσπότης. Βρέ Γερόντισσα της έλεγα. Δεν είναι εγωισμός να ζητάς να σε θάψει Δεσπότης; ’Όχι μου λέει, ό Δεσπότης διαβάζει στην κεκοιμημένη μία ευχή συγχωρητική, πού κανείς δεν μπορεί να διαβάσει και βάσει αυτής της ευχής συγχωρούνται όλες οι αμαρτίες της.
Πολλάκις μου εζήτησε να φέρω φωτογραφική μηχανή να βγούμε μαζί φωτογραφία. Αμελούσα, όμως, συνεχώς (καθώς δεν μου άρεσε καθόλου να βγαίνω φωτογραφίες) και τελικά δεν βγήκαμε φωτογραφία. Μου αρκούσε πού την έβλεπα και άκουγα ότι ωραίο είχε να πει.


Αργότερα όταν πήγα στο Μοναστήρι ήλθα εις εαυτόν και είπα: Γιατί να μην έχω τη φωτογραφία της Γεροντίασης τέτοιας σπουδαίας Μοναχής; Πήρα τηλέφωνο μια φίλη και την παρακάλεσα να βγει μία φωτογραφία με τη Γερόντισσα και να μου τη στείλει να την έχω. Πράγματι έτσι και έγινε.
Όσο ήμουν μαζί της στην Αθήνα μου ζητούσε να μείνω μαζί της. Εγώ πολύ θέλω να μείνεις μαζί μου. Αλλά για το παλιοτόμαρό μου. ’Όχι, να πας εκεί πού θέλεις. Τόσο πολύ δεν υπολόγιζε τον εαυτό της ενώ είχε απόλυτη ανάγκη από κάποιον να την φροντίζει.


Πριν φύγω για το Μοναστήρι με έντυσε Μοναχή για να δη πώς θα ήμουνα όταν πραγματικά θα γινόμουνα. Τόσο πολύ με αγαπούσε. Όταν έφυγα τελειωτικά από την Αθήνα και αποχαιρετιστήκαμε έκλαιγε σαν μωρό παιδί.




ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΜΟΝΑΧΗΣ ΘΕΟΦΙΛΙΑΣ. ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΕΥΠΡΑΞΙΑ. ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΠΡΟΥΛΗ.ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΜΗΝΑ ΠΕΡΙΧΩΡΑ ΔΡΑΜΑΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: