Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Ὁ πειρασμός εἶναι ἀναπόφευτος στή ζωή μου. ΠΑΤΉΡ ΕΥΣΕΒΊΟΥ ΒΙΤΤΗ

Ὁ πειρασμός εἶναι ἀναπόφευτος στή ζωή μου. Πρῶτο γιατί εἶμαι ἐλεύθερος. Δεύτερο γιατί καί οἱ ἂλλοι εἶναι ἐλεύθεροι. Τρίτο γιατί ὑπάρχει ὁ Πονηρός. Τό νά ἀκολουθήσει κανείς τό δρόμο τοῦ Θεοῦ εἶναι ζἠτημα ἐλευθερίας. Εἶμαι ἐλεύθερος; Συνείδηση τῆς μερικῆς μου ἐλευθερίας ἀποκτῶ στόν πειρασμό. Ἂν δέν ἢμουν μερικά ἐλεύθερος,δέν θά ὑπῆρχε πειρασμός. Τόν πειρασμό ὃμως τόν γεννᾶ καί  ἡ ἐν μέρει ἀνελευθερία μου. Ἂν ἢμουν ἐντελῶς ἐλεύθερος, θά ἀκολουθοῦσα ἀδίστακτα τό δρόμο τοῦ Θεοῦ μου.


 Ἡ μερική μου ἐλευθερία δέν εἶναι δυνατόν νά ἀρθῆ καί νά ἐξαληφθῆ μέ μόνες τίς δικές μου δυνάμεις. Αὐτό τό διεπίστωσα πάμπολλες φορές. Τίποτε δέν μπορεῖ νά κάνει τόν πειρασμό νά χάση τή γοητεία του, ὃσο ἡ παρουσία τοῦ Θεοῦ.Αὐτό ἀκριβῶς τό νόημα-τῆς ἀδυναμίας τοῦ ἀνθρώπου-ἒχει ἡ ἱκεσία "μή εἰσηνέγκεις ἡμᾶς εἰς πειρασμόν". Ἡ ἀδυναμία τῆς θέλησής μου εἶναι τόση, ὣστε εἶναι βέβαιη ἀπό πρῶτα ἡ νίκη τοῦ πειρασμοῦ. Γι' αὐτό καί εἶναι ἀναγκαία ἡ σύσφιξη τῶν δεσμῶν μου μέ τόν Κύριο. Ὃταν εἶναι δίπλα μου, τότε, κι ἂν ἐπιτρέψη τόν πειρασμό, "οὐκ ἐάσει με πειρασθῆναι με ὑπέρ ὃ δύναμαι, ἀλλά δώσει σύν τῶ πειρασμῶ καί τήν ἒκβασιν"(Α΄Κορ. ι΄13).
Ἱερομ. Εὐσεβίου, "Ἀναβάσεις".

Δεν υπάρχουν σχόλια: