Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

Παππούς Ντόμπρι ο φτωχός ευεργετούσε τους φτωχότερους Κων Καρατζογιάννης με τη Σοφία Χατζή

  


Μαρτυρίες από κόσμο
Μια γυναίκα…
Έλαμπε με κάποιο μυστικό τρόπο το πρόσωπό του, με γαλήνια παιδικά μάτια. Δεν μπορούσες να πάρεις το βλέμμα σου από αυτό το αντίκρισμα. Σε βυθίζει σε αυτή τη σιωπή και ευχαριστείς το Θεό για την αποκάλυψη αυτού του προσώπου, με τη μυστηριακή ιερότητα που αποπνέει. Νοιώθεις πόσο απλός είναι ο κόσμος: Ένα αναμμένο κερί, μια εικόνα, ψωμί στο τραπέζι, το Ευαγγέλιο και αυτός ο στάρετς που βρίσκεται ψηλά και υπερέχει όλων μας, δείχνοντας ακριβώς το δρόμο του Θεού, πολύ απλά και μόνο με την Πίστη, την Καλοσύνη, την Αγαθοεργία.
Μόνο ένας Άγιος σαν κι αυτόν θα μπορούσε να αγγίξει τόσο πολύ τον κόσμο, ανθρώπους που δεν γνώριζε. Τον είδα στην είσοδο του ναού Αλεξάντερ Νέβσκι να φιλά τα χέρια όποιου του έδινε ένα κέρμα.
Ένας άνδρας…
Ταξίδευα μαζί του στο λεωφορείο για το Μπαϊλόβο, όπου εργαζόμουν. Κανείς δεν τον είχε σε υπόληψη. Τον περιγελούσαν…
Άλλος άνδρας…
Όταν ανέβαινε στο λεωφορείο, ο κόσμος τον κοιτούσε καλά-καλά και τον απέφευγε, κάνοντας στην άκρη. Μου χαμογέλασε σαν παιδί… Του έκανα χώρο στο κάθισμα να καθίσει δίπλα μου. Μιλήσαμε αρκετά, μου είπε παλιές ιστορίες, μου τραγούδησε ένα παραδοσιακό τραγούδι για 3 αδελφούς που παντρεύτηκαν 3 αδελφές. Το είχε μάθει από τη μητέρα του και μου είπε πως κανείς δεν το ξέρει πια. Μιλήσαμε κι άλλο και μου είπε για τον πειρασμό και τους τρόπους που βρίσκει να εκμεταλλεύεται την αδυναμία μας, σε πράγματα που είναι δύσκολο να αντισταθούμε. Με ευλόγησε πολλές φορές… δεν κατάλαβα πότε πέρασε η ώρα…
Μια νέα…
Γνωρίσαμε μαζί με τον αδελφό μου αυτόν τον Άγιο άνθρωπο. Απαρνήθηκε τα πάντα για το Χριστό. Μας αγαπούσε πολύ, τότε που ήμασταν παιδιά, μας πήρε μαζί του στην εκκλησία, μας μίλησε για το Θεό.
Μια νέα…
Μπήκα και άναψα ένα κερί και τον συνάντησα. Μιλήσαμε… μετά ένοιωθα ελεύθερη από έννοιες και προβλήματα και συνειδητοποίησα ότι ο Θεός μου έστειλε έναν αγγελιοφόρο του.
Είχα δει με τα ίδια μου τα μάτια. Άγιος άνθρωπος! Σε 10 λεπτά γέμισε το ποτηράκι του και αμέσως το έδωσε στον νεωκόρο του Καθεδρικού ναού.
Μια γυναίκα…
Δεν είχα ούτε ένα κέρμα να ρίξω στο πλαστικό του ποτηράκι. Έσκυψα και του ζήτησα συγγνώμη που δεν είχα κάτι να δώσω. Έβαλε με τρόπο στην τσέπη μου 2 λέβα και επέμεινε ζητώντας να τον μνημονεύω στην προσευχή μου. Το πήρα σαν ευλογία…
Ένας άνδρας…
Μιλήσαμε αρκετά στην αυλή της εκκλησίας στο Μπαϊλόβο. Τα πιο σημαντικά που θυμάμαι είναι:
Να προσεύχεσαι όταν όλα πάνε καλά. Κάνε το καλό χωρίς να περιμένεις ανταπόδοση. Αργά ή γρήγορα θα το πάρεις πίσω με τον ένα τρόπο ή τον άλλο.
___
Ήταν όλος μετανοών, κάθε μέρα. Προσευχόταν για όλους. Του ψιθυρίζαμε ονόματα στο αυτί και τα επαναλάβανε. Αυτό μας γέμιζε ειρήνη.
Πήγα μια φορά να τον ρωτήσω γιατί ζητιανεύει και τα δίνει στην εκκλησία. Όταν όμως αντίκρυσα το βλέμμα του, ζεστό όπως και τα χέρια του, έλαβα όλες τις απαντήσεις.
Ήταν ένας ταξιδιώτης από το παρελθόν.. ή από το μέλλον…
Ένας σιωπηλός άγγελος του Θεού. Είμαι καθολικός. Όμως οι άγγελοι δεν κατηγοριοποιούνται.
___
Μία γυναίκα…
Κάποια μέρα τον χαιρέτησα και μου έδωσε μια εικόνα, λέγοντας πως είναι για υγεία στην οικογένειά μου. Την έβαλα στο σαλόνι μου, με χαρά στην καρδιά μου και δεν παρέλειπα να την κοιτώ και να προσεύχομαι. Πριν 3 χρόνια, ένα πρωί έλαβα ειδοποίηση για ένα φοβερό ατύχημα. Το μεσημέρι με ειδοποίησαν ότι η επιχείρηση διάσωσης ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ο γιος μου με την κοπέλα του βγήκαν υγιείς και τελείως αβλαβείς.

Το '96 του τον επισκέφθηκε στο ταπεινό του σπιτάκι δημοσιογράφος και του έκανε ερωτήσεις:
Έλεγε επίσης (σε δημοσιογράφο)
«Διαβάζετε το Ευαγγέλιο. Είναι όλα γραμμένα εκεί. Πηγαίνετε στην εκκλησία. Ο ιερέας είναι ο πρέσβης του Θεού».
«Η μοιχεία είναι η μεγαλύτερη αμαρτία γιατί καταστρέφει οικογένειες και πολλά άλλα».
«Τα νιάτα και τα χρήματα φεύγουν, οι φιλίες δεν είναι σίγουρες, η ομορφιά κρατάει για λίγα χρόνια, η έπαρση στη ζωή είναι μικρής διάρκειας, αλλά μας αποκαλύπτουν που κρύβεται η αλήθεια. Και η αλήθεια είναι ο ίδιος ο Θεός!».
«Ο πειρασμός δεν έρχεται με το κακό, αλλά με το καλό. Γι’ αυτό να προσέχουμε»
«Το έλεος είναι πάνω από το κακό, παιδί μου»
«Το τέλος του κόσμου είναι εκεί που τελειώνει η καλωσύνη»
Ο Δημοσιογράφος έκλεισε την εκπομπή, συγκινημένος λέγοντας, «Αυτός είναι ο τελευταίος εν ζωή Χριστιανός που θυμάται ποιός ακριβώς είναι ο Ευαγγελικός Λόγος».

ΡΑΔΙΟΠΑΡΑΜΥΘΙΑ 19.03.2020 - Μια εκπομπή της Σοφίας Χατζή, στο σταθμό της Πειραϊκής Εκκλησίας 91.2 FM που μεταδίδεται τις εργάσιμες μέρες, κάθε μεσημέρι στις 12:10 έως 13:00.

Επιμέλεια ήχου & μουσικής: Βαγγέλης Σφακιανάκης

δείτε περισσότερα στο youtube...
ΡΑΔΙΟΠΑΡΑΜΥΘΙΑ: https://www.youtube.com/playlist?list...

δημιουργία βίντεο: kkaratz@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: