Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

Πάει ο γερων Ευμένιος και βλέπει τον π. Πορφύριο να λειτουργάει και βλέπει αγγέλους και του λέει εν ψυχρώ: ''είσαι άγιος''. Και απαντάει ο αγ. Πορφύριος: ''εγώ είμαι άγιος ή εσύ που τα είδες αυτά;''





''Ο αγ. Πορφύριος ετελειώθη ως χριστιανός 16 ετών. ... Ήμουν στην Κρήτη φαντάρος και μου στέλνει μια νύκτα ο γέρων Πορφύριος ένα δώρο, μέσω του γέροντος μου π. Τιμοθέου. Εκεί που κοιμόμουν φώτισε το δωμάτιο και είδα ότι δεν ερχόταν από έξω το φως. Μετά πρόσεξα ότι ήταν φως, κομμάτια κομμάτια εδώ και εκεί που μετακινούνταν και μας σκέπαζε.

Ένας φίλος μου το έβλεπε αυτό αλλά του κόπηκε η φωνή και δε μου μίλησε τότε. Εγώ δεν ήξερα τι συνέβαινε. Μετά έμαθα για το δώρο. Είχα πολλές μέρες να φάω και να πιω ώσπου ο φίλος μου αυτός μου λέει ότι και αυτός είδε το φως ο οποίος δεν ήταν της εκκλησίας. Και έβαλα τότε κακό λογισμό για αυτόν και μου έφυγε η χάρις αυτού του οράματος.

Το λέω στον γέρ. Τιμόθεο και μου λέει να του ζητήσεις συγγνώμη επειδή σκέφτηκες έτσι. Πάω και του ζητάω συγγνώμη και τι μου απαντάει ο ''κοσμικός''; Ο Θεός για να μη νομίζεις ότι ήταν όνειρο αυτό, έκανε και το είδα και εγώ. Το λέω του γέροντα και μου λέει, να του δώσεις το σταυρουδάκι σου με το τίμιο ξύλο να το φοράει εφ΄όρου ζωής γιατί εσύ δεν ήσουν άξιος. Του το δίνω και συγκινημένος ο φίλος μου λέει, θα το φοράω και όταν αμαρτάνω θα το βγάζω. ...

 Όποιος μετανοεί εγκαρδίως είναι σταθερός. Εμείς είμαστε πέρα δώθε. Γιαυτό ξανακάνουμε τα ίδια ξανά και ξανά. ... Λέει ο αγ. Πορφύριος σε ένα δεσπότη που του έλεγε γιατί χάνει το χρόνο του να ζει μακριά από τον κόσμο και τη ζωή ενώ θα μπορούσε να είναι σε μια ενορία να κάνει κηρύγματα (σαν αυτόν), και λέει ''αυτά είναι δουλειές δικιές σας, οι ελεημοσύνες και τα κηρύγματα, εσείς τα λέτε στους ανθρώπους, εμείς δεσπότη παρακαλούμε το Θεό να πραγματοποιήσει τις αιτήσεις των ανθρώπων. Ο Θεός είναι πολυμήχανος σαν τον Οδυσσέα''. Ο Χρυσόστομος λέει ότι οι περισσότεροι σώθηκαν δια της κολάσεως. Η κόλασις βάζει πολύ περισσότερους ανθρώπους στον παράδεισο από την αναμαρτησία αν ο Θεός αφήσει αναμάρτητους τους ανθρώπους.

 Ο φόβος σώζει. Έλεγε ο αγ. Πορφύριος ότι λέει ο κανόνας του αγ. Ιγνατίου ''νήπιος ων, σε πήρε ο Χριστός αγκαλιά. Εγκαταλείψτε τον εαυτό σας, γίνεται σαν τα παιδιά. Θέλω να γίνω σιτάρι, να με αλέσουν τα θηρία, για να γίνω καθαρός στο Χριστό. Να με φάνε τα θηρία να μη μείνει τίποτα από μένα.'' ... Οι σπαρτιάτισσες φόραγαν κοντά και πριν και μετά το γάμο. Οι αθηναίες φόραγαν κοντά πριν το γάμο και μακριά μετά (φαινομηρίδες) γιατί έλεγαν τις σπαρτιάτισσες ότι τώρα που παντρεύτηκαν τα φυλάνε για τους άνδρες τους μόνο.

 Να μάθεις, έλεγε ο αγ. Πορφύριος, η γλώσσα σου να ταυτίζεται με την καρδιά σου. Διαφορετικά αν διδάσκεις τον άλλο και δεν το κάνεις εσύ αυτό είσαι ο μεγαλύτερος υποκριτής. ... Ο π. Πορφύριος έπαιρνε μαζί του τον πόνο μας, έμπαινε στη θέσι μας, γιαυτό είπε σε μία να κοινωνήσει ενώ είχε κάνει μεγάλη αμαρτία. ... Το πρόβλημά μας είναι ότι δεν υπάρχουν π. Πορφύριοι να μας πουν, ''σήκω και περιπάτει''. Ενός του ήρθε να εξομολογηθεί 3 η ώρα την Μ. Παρασκευή και με βρήκε σε μια νησίδα του δρόμου. Ήταν θεολόγος και πρώτη φορά θα εξομολογιόταν. Και μου λέει: ''εδώ να εξομολογηθώ;'' Δεν υπάρχει πρόβλημα. Η εκκλησία έχει λύσεις για όλα. Ο αγ. Συμεών ο Στυλίτης όταν ήταν να χειροτονηθεί επίσκοπος επειδή δεν κατέβαινε από το στύλο, τον χειροτόνησαν οι παπάδες από κάτω προς τα πάνω. ... Ο αγ. Πορφύριος μας έλεγε να μη φοβόμαστε για τίποτα. Ο αγ. Παίσιος έλεγε να φοβόμαστε αλλά θα νικήσει ο Χριστός.

Ο Εφραίμ ο Κατουνακιώτης έλεγε, ''Ποια κόλασις; Με την προσευχή μου βγάζω όποιον θέλω από την κόλασιν''. Δεν ήταν βλαμμένος ο άνθρωπος. Όλοι είμαστε παλιάνθρωποι και να μην κρίνουμε κανέναν άνθρωπον. Πάει ο γερων Ευμένιος και βλέπει τον π. Πορφύριο να λειτουργάει και βλέπει αγγέλους και του λέει εν ψυχρώ: ''είσαι άγιος''. Και απαντάει ο αγ. Πορφύριος: ''εγώ είμαι άγιος ή εσύ που τα είδες αυτά;'' Αυτά να κρατήσετε αδερφοί και αυτήν την ευλογία να κρατήσετε και όλα τα θέματα θα λυθούν.''


ΠΑΤΗΡ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ




Δεν υπάρχουν σχόλια: