Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

Δίκαιοι εις τον αιώνα ζωσι. Καλό παράδεισο , Γερόντισσα Στυλιανή !+ 8. Οκτωβρίου 2019. Ι.Μ. Παντοκράτορος , Ταω, Πεντέλης .

Μία μεγάλη πνευματική μορφή ξεκίνησε σήμερα για τον αληθινό προορισμό της. Ήταν πνευματικό παιδί του Οσίου Πορφυρίου. Μας ελεγε πώς ο Άγιος, που έβλεπε με την πνευματική του όραση ως τα έγκατα της γης, βοήθησε να αποκαλυφθούν όλα τα σώματα των μαρτύρων κάτω από τα χώματα της μονής της μετανοίας της, στην ΤΑΩ Πεντέλης. "Εσείς εδω πατατε σε αίματα Μαρτύρων και δεν το ξέρετε" τους έλεγε. Οι ανασκαφές που επιχειρήθηκαν το 1965 το απέδειξαν. 179 μάρτυρες που βρήκαν φριχτό θάνατο στα χέρια αγαρηνών πειρατών, ανήμερα της Ανάστασης του 1680, ήρθαν ξανά στο φως.
Και ήταν εκείνη η Ηγουμένη για την οποία συχνά αναφέρομαι μιλώντας για τον Γέροντα, σε σχέση με το παράδοξο κάποιων πρώτων ηχογραφημάτων ύμνων που είχα ως παιδί την τιμή να ψαλω πλάι στη φωνή του Οσίου Πορφυρίου. Όταν την πρωτογνώρισα -με οδήγησε σε εκείνη ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος- πριν κάποια χρόνια, ήρθε με χαρά και μου είπε: "Νεκταρία παιδί μου επιτέλους σε γνωρίζω. Γιατί δεν ήρθες ποτέ τόσον καιρό στη Μονή; Εγώ σε ακούω από όταν ήσουν μικρό παιδι". 

Αρχίσαμε να μιλάμε για τον Άγιο Πορφυρό, τον Γέροντα μας, και ζήτησα λεπτομέρειες για τις εμπειρίες της. Μου είπε: 
- "Κάποια περίοδο της ζωής μου είχα πολλά προβλήματα και στεναχωριόμουν. Ο Γέροντας με καλούσε κάθε βράδυ τότε στο τηλέφωνο και μου μιλούσε για να ησυχάσω. Στο τέλος μου έλεγε:《Έλα τώρα να σου βάλω κάτι να ακούσεις να ηρεμήσει η ψυχή σου, να σου βάλω ένα παιδί που ψάλλει》. Ήσουν εσυ".
- "Γερόντισα πότε έγινε αυτό", τη ρώτησα, μην μπορώντας να καταλάβω πώς γινόταν ο Άγιος να χρησιμοποιεί ηχογραφημα με τη φωνή μου, αφού οι πρώτες ηχογραφήσεις που πραγματοποίησα ως παιδί και κυκλοφόρησαν, ακολούθησαν την κοίμησή του. 
- "Τότε που είχα τα προβλήματα", μου απαντά
- "Δηλαδή όταν ζούσε ο Γεροντας στη γη;"
- "Μα ναι!"
- "Και τι ακριβως σας έβαζε να ακουτε. Θυμάστε;"
- "Τον Κανόνα του Ιησού"
(Σημ. Ο Κανόνας του Ιησού ήταν η πρώτη ηχογράφηση που είχα την τιμή να ψάλω πλάι στη φωνή του Οσίου, αλλά μόνον αφού ο Γέροντας είχε φύγει από τη ζωή στη γη. Μου ζητήθηκε μετά την κοίμησή του, με ευλογία της δίδυμης αδερφής του, Γεροντισσας Πορφυρίας, να τον ηχογραφησω ώστε να κυκλοφορήσει -σε μορφή κασέτας τότε- συμπληρώνοντας κάποια αποσπάσματα που είχαν περισωθεί απο ερασιτεχνικές ηχογραφήσεις πνευματικών του παιδιών, με τη φωνή του Γέροντα, από τον ίδιο κανόνα. Η πρώτη αυτή κασέτα -καθώς κυκλοφόρησαν και άλλες ανάλογες στη συνέχεια- είχε τον τίτλο "Ιησού Γλυκύτατε").
- "Γερόντισα είστε σίγουρη ότι ακούγατε εμένα;"
- "Μα ναι, αφού μου έλεγε και το όνομά σου..."

Καταλάβαμε και οι δύο πως ό,τι άκουγε η ίδια η Γερόντισσα Στυλιανή τότε από τον Όσιο ήταν κάτι που επρόκειτο να υπάρξει πολύ αργότερα. Ο χρόνος καταργείται στην πνευματική ζωή. Και δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Γέροντας έδινε τέτοιο παράδειγμα εκμηδένισης των χρονικών και άλλοτε των τοπικών αποστάσεων. 

Είμαι απολύτως βέβαιη για τη χαρά που θα έχουν απόψε επάνω με την υποδοχή αυτής της οσίας ψυχής. Και μπορώ να φανταστώ τους 179 Οσίους Μάρτυρες που με όλη τη ζωή της υπηρέτησε και τον Όσιο Πορφύριο να την υποδέχονται στο νέο ξεκίνημα και στον αληθινό προορισμό της.

Νεκταρια Καραντζη 

Δεν υπάρχουν σχόλια: