Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Valeriu Anania, Απομνημονεύματα.


Έζησα τόσο φτωχά που δεν είχα την οικονομική δυνατότητα να αγοράσω ένα παντελόνι. 

 Από το μοναστήρι είχα φτιάξει ένα, από δύο παλιά. σε ένα γκρι παντελόνι, που είχα από τον αδερφό μου, και το οποίο ήταν καλό μόνο από τα γόνατα και πάνω, έκοψα τα μπατζακια και πρόσθεσα δύο από αυτά από ένα μαύρο παντελόνι, που ήταν καλό μόνο από τα γόνατα και κάτω.  Οπότε φαινόταν σαν να είχα μαύρο παντελόνι στη ντουλάπα μου και το έβγαζα από την ντουλάπα μου μόνο όταν ήμουν μόνος στο δωμάτιο.

 Περπάτησα με αυτό το παντελόνι για δύο χρόνια.  Είχα μπει στην Ιατρική το δεύτερο έτος και είχα σχεδόν τελειώσει με το ίδιο παντελόνι, σε δύο διαφορετικά χρώματα, που είχα στο Sibiu.  Έπρεπε να δώσω εξετάσεις στη Θεολογική Ακαδημία και ζήτησα ακροατήριο με τον Επίσκοπο Nicolae Colan (επίσκοπο της Επισκοπής Vadu, Feleac και Cluj), με αίτημα για φοροαπαλλαγή.

 Ο επίσκοπος ήταν σημαντικός λόγιος, μέλος της Ρουμανικής Ακαδημίας, με γνώριζε από τα λογοτεχνικά έδρανα, με είχε συγχαρεί για τα ποιήματά μου, είχα κάθε λόγο να πιστεύω ότι θα ενέκρινε το αίτημά μου.  Αλήθεια, δεν με είχε ρωτήσει ποτέ τι κάνω, πώς περνούσα, αν είχα να φάω ή πού να κοιμηθώ, αλλά νόμιζα ότι ήταν ευαίσθητος στις ανάγκες των άλλων.  Δεν ήταν έτσι.  Ο επίσκοπος μου είπε ότι δεν γίνεται, ότι η Ακαδημία έχει πολλές υλικές ελλείψεις, ότι η Επισκοπή δύσκολα μπορεί να την υποστηρίξει κ.λπ.  Δεν μπορούσα να το πιστέψω.  Του μίλησα και για τη φτώχεια μου, για τα κάθε είδους του παρουσίασα στοιχεία, επέμενα, τον παρακάλεσα.

 Ο επίσκοπος φαινόταν άκαμπτος, δεν φαινόταν να πείθεται με κανένα επιχείρημα, είχε σπρώξει ελαφρά το χαρτί στην άκρη του γραφείου μου.  Τότε, απελπισμένος, έκανα τη μεγαλύτερη χειρονομία ταπείνωσης στη ζωή μου: τράβηξα στην άκρη τη βράκα και τις κάλτσες μου και έδειξα στον επίσκοπο τι είδους παντελόνι φορούσα.  Ανασήκωσε τους ώμους του, αβοήθητος, και δεν είπε τίποτα.  Έφυγα ντροπιασμένος, ταπεινωμένος μέχρι θανάτου και γύρισα σπίτι κλαίγοντας.  Εκείνο το καταραμένο παντελόνι έκαιγε το σώμα μου.

 Ένα μεγάλο μέρος του σπιτιού που καθόμουν υπήρχε ένα κατάστημα αθλητικού εξοπλισμού, κάθε είδους μπάλες, δίσκοι και κάθε είδους ρούχα.  Οι αθλητές έρχονταν, έπαιρναν ότι χρειάζονταν για τις ασκήσεις τους και τους έφερναν πίσω, χωρίς να τα παραλάβουν και χωρίς να τα παραδώσουν σε κανέναν.  Εκείνη τη μέρα, με πληγωμένη καρδιά και σφιγμένα δόντια, γλίστρησα σε μια από τις αποθήκες και έκλεψα ένα παντελόνι και έκαψα το παλιο στη σόμπα.  Η ταπείνωση ήταν τόσο μεγάλη που το καινούργιο μου παντελόνι, αν και κλεμμένο, δεν με έκαψε.

 Valeriu Anania, Απομνημονεύματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: