Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 7 Απριλίου 2024

Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη. Μέρος Τρίτο!




Δύναμη πνεύματος



Κύριε, συγχώρεσέ τους!



Πίστευα στον Θεό από την παιδική μου ηλικία και, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα εκπλήσσομαι με τους ανθρώπους, τους έβλεπα με θαυμασμό: πόσο όμορφοι, έξυπνοι, σεβαστοί και ευγενικοί είναι. Πράγματι, στο χωριό Kolyvanskoye, στην περιοχή Pavlovsky, στην επικράτεια Altai, όπου γεννήθηκα το 1922, ήμουν περιτριγυρισμένος από υπέροχους ανθρώπους. Ο πατέρας μου, ο Γιάκοβ Φεντόροβιτς, είναι δάσκαλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ένας άνθρωπος όλων των επαγγελμάτων, δεν θα βρεις κανέναν σαν αυτόν τώρα: έφτιαχνε μπότες από τσόχα, έφτιαχνε δέρμα και έφτιαχνε σόμπες χωρίς ούτε ένα τούβλο - από πηλό... λάτρεψε την πατρίδα την  εκκλησία την εικόνας του Καζάν της Μητέρας του Θεού, όπου βαπτίστηκα στην Καζάνσκαγια. 


Είχα μια προσεκτική, παιδική αγάπη για όλους τους συγχωριανούς μου. Ήρθε όμως η στιγμή που το 1930, την πρώτη εβδομάδα της Σαρακοστής, ο πατέρας μου οδηγήθηκε στη φυλακή. Επειδή αρνήθηκε να γίνει πρόεδρος του σοβιέτ του χωριού, δεν ήθελε να οργανώσει κομμούνες, να σακατέψει τις τύχες των ανθρώπων - αυτός, ως πιστός, κατάλαβε καλά τι ήταν: κολεκτιβοποίηση. Οι αρχές τον προειδοποίησαν: «Τότε θα σε στείλουμε μακριά». «Εξαρτάται από σένα», απάντησε. Έτσι ο πατέρας μου κατέληξε στη φυλακή, η οποία είχε στηθεί σε ένα μοναστήρι στην πόλη Barnaul. 


Αμέσως μετά εξοριστήκαμε όλοι. Ήμουν οκτώ χρονών τότε και είδα πώς έπαιρναν βοοειδή, έδιωχναν από το σπίτι, πώς έκλαιγαν γυναίκες και παιδιά. Τότε κάτι έγινε αμέσως ανάποδα στην ψυχή μου, σκέφτηκα: πόσο κακοί είναι οι άνθρωποι, δεν μπορούσα να καταλάβω - έχουν τρελαθεί όλοι, ή τι; Κι εμείς, όπως όλοι οι εξόριστοι, οδηγηθήκαμε πίσω από το φράχτη του συμβουλίου του χωριού· έβαλαν τους χωριανούς τους φρουρούς και τους έδωσαν όπλα. 


Η νονά μου, η Άννα Αντρέεβνα, έμαθε ότι μας είχαν οδηγήσει στο συμβούλιο του χωριού και μας έφερε πίτες. Έτρεξε προς το μέρος μας και ένας νεαρός τύπος, στον οποίο ανατέθηκε η φύλαξη των εξόριστων, της κούνησε το όπλο του: «Μην πλησιάζεις, θα πυροβολήσω!» - Θέλω να δώσω στο βαφτιστήρι μου μερικές πίτες! - Μην πλησιάζετε, αυτοί είναι εχθροί του σοβιετικού καθεστώτος! - Τι είστε, τι εχθροί, αυτός είναι ο νονός μου! Τότε ο τύπος έστρεψε το όπλο του πάνω της και την απώθησε πρόχειρα με την κάννη του τουφεκιού. Έκλαψε: «Τι κάνεις μαζί μου, Ιβάν;» 


Ένας δικός μας, χωριάτικος, Ρώσος, αλλά του έδωσαν ένα όπλο - και με θεωρεί ήδη αγόρι, εχθρό του σοβιετικού καθεστώτος. Είμαστε τόσο αμαρτωλοί άνθρωποι. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ αυτό. Τότε, φυσικά, δεν μπορούσα να το καταλάβω, από πού προέρχονται όλα, γιατί το αγόρι της γειτόνισσας - η 14χρονη Γκούρκα - με χτύπησε στο κεφάλι με όλη του τη δύναμη όταν έτρεξα στη νονά μου: με χτύπησε το λαιμό, και στο πλάι, και με κλώτσησε, και γροθιά και βρισιές!.. μούγκριζα. Σκέφτηκα: γιατί άνθρωποι που γνωρίζω καλά έγιναν ξαφνικά ζώα; Τότε αυτός ο Γκούρκα σκοτώθηκε στο μέτωπο. Και πολλά χρόνια αργότερα, το 1976, όταν είχα γίνει ήδη ιερέας, τον είδα σε όνειρο. Ήταν σαν να υπήρχε ένας τεράστιος σωλήνας που πήγαινε κατευθείαν στο έδαφος, και κρατιόταν από τις άκρες αυτού του σωλήνα - ήταν έτοιμος να πέσει. Με είδε και φώναξε: «Με ξέρεις, είμαι η Γκούρκα Πούκιν, σώσε με!» 


Τον έπιασα από το χέρι, τον τράβηξα έξω και τον έβαλα στο έδαφος. Έκλαψε από χαρά και άρχισε να μου υποκλίνεται: «Ο Θεός να σου χαρίσει αιώνια υγεία!» Ξύπνησα και σκέφτηκα: «Κύριε, συγχώρεσέ τον». Ήταν η ψυχή του που ζήτησε προσευχή. Πήγα στο θυσιαστήριο το θυμήθηκα και έβγαλα ένα κομμάτι. Κύριε, συγχώρεσέ μας, ηλίθιοι! Είμαστε ηλίθιοι. Αυτό δεν είναι ζωή, αυτό είναι η δίωξη της ζωής. 


Χλευασμός του εαυτού και των άλλων.Κύριε, συγχώρεσέ με. Ήταν ένα αγόρι, 14 ετών. Προσευχήθηκα για αυτόν όσο καλύτερα μπορούσα. Το επόμενο βράδυ τον ξαναείδα σε όνειρο. Είναι σαν να περπατάω, να διαβάζω το Ευαγγέλιο, και αυτός, ο Γκούρκα, περπατά πίσω μου. Υποκλίνεται πάλι και λέει: «Ευχαριστώ, ο Θεός να σου χαρίσει αιώνια υγεία!»


Δεν υπάρχουν σχόλια: