Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 8 Απριλίου 2024

Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη μέρος Πέμπτο!!!

 



«Τώρα είμαι σπίτι…»

Εν τω μεταξύ, ο πατέρας μας, που είχε δραπετεύσει από τη φυλακή, περπάτησε μέσα από την τάιγκα στον τόπο της εξορίας μας. Και δεν ήξερε αν θα έβλεπε την οικογένειά του ζωντανή ή όχι. Ο ίδιος γλίτωσε από θαύμα τον θάνατο. Υποτίθεται ότι θα τον πυροβολούσαν – το ήξερε και ετοιμαζόταν. Στη συνέχεια, συντάχθηκαν πολλές ψευδείς αναφορές, που έδειχναν ότι ο άνδρας υποτίθεται ότι είχε πολλούς εργάτες φάρμας - για να τον πυροβολήσουν. Δύο από τους συγκρατούμενούς του είχαν ήδη δεμένα τα χέρια και οδήγηθηκαν στην εκτέλεση. Ένας από αυτούς, ο Ivan Moiseev, κατάφερε να πει: "Πείτε στους ανθρώπους μας - όλα τελείωσαν!" Είναι η σειρά του φακέλου μου. 



Ο επιστάτης ήρθε και είπε: «Μην αφήσετε αυτούς τους τέσσερις να πάνε στη δουλειά σήμερα—είναι αναλώσιμοι». Ανάμεσά τους ήταν και ο πατέρας. Και αυτός ο επιστάτης αποδείχθηκε ότι ήταν ο καλός του φίλος. Του έδειξε με ταμπέλα - σιώπησε, δηλαδή. Τότε κάλεσε κρυφά τον πατέρα  κοντά του και τον βοήθησε να δραπετεύσει από τη φυλακή. Ο φίλος ενός άλλου πατέρα, ο θείος Μάκαρ, έτρεξε στο γειτονικό χωριό για να μάθει τη διεύθυνση όπου βρισκόμασταν. Και ο πατέρας πήγε με τα πόδια από την περιοχή Αλτάι στην περιοχή Τομσκ. Περπάτησα για ενάμιση μήνα και διένυσα 800 χιλιόμετρα με τα πόδια. Περπάτησε χωρίς ψωμί - φοβόταν να μπει στα χωριά, φοβόταν τον κόσμο. Έτρωγε ωμά μανιτάρια και μούρα. 



Κοιμόμουν στο ύπαιθρο όλη την ώρα - ευτυχώς ήταν καλοκαίρι. Μας βρήκε τον Αύγουστο του 1930. Φθαρμένες μπότες, πολύ λεπτές, κατάφυτες, καμπούρες, βρώμικες - ένας άνθρωπος εντελώς αγνώριστος, ένας γέρος ένας γέρος! Εκείνη την ώρα εμείς τα παιδιά κουβαλούσαμε ό,τι μπορούσαμε να σηκώσουμε στη φωτιά. Είναι επίσης βρώμικα - δεν υπάρχει σαπούνι. Αυτός ο «γέρος» φώναξε δυνατά: «Πού είναι οι άνθρωποι του Μπαρνάουλ;» Του δείχνουν: «Αυτή είναι η οδός Tomskaya και αυτή είναι η Barnaulskaya». Περπάτησε κατά μήκος της οδού Barnaul. Βλέπει τη μητέρα μου να κάθεται εκεί και να σκοτώνει ψείρες στα ρούχα των παιδιών. Την αναγνώρισα - σταυρώθηκα, έκλαψα και έπεσα στο έδαφος! Τινάχτηκε από ενθουσιασμό και φώναξε: «Τώρα είμαι σπίτι!» Τώρα είμαι σπίτι! Πήδηξε μακριά του - δεν τον αναγνώρισε καθόλου. Σήκωσε το κεφάλι του και υπήρχαν δάκρυα στα μάτια: «Κάτια!» Δεν με αναγνώρισες;! Αλλά είμαι εγώ! Μόνο από τη φωνή του αναγνώρισε τον άντρα της και μας φώναξε: «Παιδιά, ελάτε γρήγορα!» Ήρθε ο πατέρας!!! Έτρεξα γρήγορα. Ο μπαμπάς μου με έπιασε από το χέρι, και εγώ αγκομαχούσα και έκλαιγα. Φοβήθηκα: τι κουρελιασμένος γέρος με αποκαλεί γιο. Και με κρατάει: «Γιε μου!» Ναι, είμαι ο πατέρας σου!- Ναι, όταν αρχίσει να κλαίει ξανά - έχει προσβληθεί που δεν τον αναγνώρισα. 



Στη συνέχεια εμφανίστηκαν άλλα παιδιά: ο 5χρονος αδελφός Vasily, η 3χρονη αδελφή Claudia. Ο πατέρας βγάζει το σπιτικό σακίδιο του - μια πάνινη τσάντα, βγάζει μια βρώμικη πετσέτα, ένα χειμωνιάτικο καπέλο ήταν τυλιγμένο σε αυτό και μέσα - την πολύτιμη τσάντα. Ο πατέρας  τον έλυσε και μας έδωσε από ένα κράκερ στον καθένα. Και μας κράτησε τα κράκερ τόσο στρογγυλά και μικρά, σαν κρόκος κοτόπουλου, αν και ο ίδιος πεινούσε ενάμιση μήνα. Μας δίνει από ένα κράκερ στον καθένα και κλαίει: «Δεν υπάρχει τίποτα άλλο να σας δώσω, παιδιά!» Και εμείς οι ίδιοι έχουμε μόνο βρασμένο χόρτο - δεν έχουμε τίποτα άλλο να φάμε. Και ο πατέρας είναι τόσο αδύναμος που δεν μπορεί να σταθεί στα πόδια του. Οι άντρες που έφτιαχναν τους στρατώνες άκουσαν και πήδηξαν: «Γιάκοφ Φεντόροβιτς!» Είσαι εσύ?! - Εγώ... Τον αγκαλιάσαμε και κλάψαμε.


 Αλλά δεν υπάρχει τίποτα για να ταΐσετε - όλοι έχουν μόνο γρασίδι. Κόκκινο φυτό. Η μητέρα έβαλε ένα μπολ με χόρτο για τον πατέρα και του έδωσε τα κράκερ: «Τα τρως μόνος σου, εμείς έχουμε συνηθίσει να τρώμε χόρτο... Ο πατέρας έφαγε χόρτο».Ο θείος Misha Panin του έδωσε μια κούπα μισού λίτρου ζελέ. Ήπιε και ήπιε, μετά έπεσε στο έδαφος. Κοιτάξαμε - ήταν ζωντανός. Το σκέπασαν με κάποιο κουρέλι. Ο πατέρας μου κοιμόταν όλο το βράδυ και δεν κουνιόταν. Την επόμενη μέρα ξύπνησε - ο ήλιος ήταν ήδη ψηλά. Άρχισα πάλι να κλαίω. Άρχισε να προσεύχεται: «Δόξα τω Θεώ!» Τώρα είμαι σπίτι! Τον τάισαν πάλι χόρτο — αυτό που είχαμε. - Ας πάρουμε το τσεκούρι! - Έφτυσε στα χέρια του και πήγε στη δουλειά. Είναι κύριος. Μπορούσα να κάνω τα πάντα - έχτισε όλα τα σπίτια στο νέο μας χωριό, από τα θεμέλια μέχρι τη στέγη. Οι στρατώνες χτίστηκαν γρήγορα. Μόνο μέσα στη νύχτα σταμάτησαν να δουλεύουν - δεν υπήρχε κηροζίνη. Και ο πατέρας μου δούλευε τη νύχτα - έχτισε το δικό του σπίτι σε μια εβδομάδα, και δεν κοιμήθηκε καθόλου. Απλά φανταστείτε: να κόψετε ένα σπίτι σε μια εβδομάδα! Έτσι δούλεψαν!.. 



Κοιτάζω αυτούς τους ανθρώπους και τους σημερινούς. Ω-ω-ω, τι τα παρατάμε. Είμαστε τρομεροί παραιτητές σε σύγκριση με τους πατεράδες μας. Πώς λειτουργούσαν! Και εμείς, τα αγόρια, ακόμα και τα μωρά που μόλις έμαθαν να περπατούν, είμαστε υγιείς και δουλεύουμε τόσο σκληρά! Ήμουν επτάμισι χρονών, και δούλευα ήδη με ένα τσεκούρι - ο μπαμπάς μου βρήκε ένα τσεκούρι στα διπλανά χωριά. Πώς ξεριζώθηκαν; Κόβουμε τις ρίζες γύρω από το δέντρο και περιμένουμε να το γκρεμίσει ο αέρας. Στη συνέχεια κόβουμε τα κλαδιά για καυσόξυλα, για τη φωτιά, τα πρέμνα για ένα σωρό και το ίδιο το δέντρο για κατασκευή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: