Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 21 Απριλίου 2024

Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη. ΜΕΡΟΣ ΔΩΔΈΚΑΤΟ!

«Ο Κύριος προκάλεσε: απομακρύνετε τους στρατιώτες…»

Δεν είχαμε εικονίδια, αλλά όλοι, όπως είπα, είχαν έναν σταυρό κάτω από το πουκάμισό τους. Και όλοι έχουν ένθερμη προσευχή και δάκρυα. Και ο Κύριος μας έσωσε στις πιο τρομερές καταστάσεις. Δύο φορές με είχαν προβλέψει, σαν να ακουγόταν στο στήθος μου: τώρα θα πετάξει εδώ μια οβίδα, θα απομακρύνει τους στρατιώτες, θα φύγει. Έτσι ήταν όταν το 1943 μας μετέφεραν στο Σεστρορέτσκ, ακριβώς τη Λαμπρή Εβδομάδα. Ψιθυρίζοντας ο ένας στον άλλο «Χριστός Ανέστη!» είπαν - και άρχισαν να σκάβουν χαρακώματα. Και φαίνεται να ακούω μια φωνή: «Πάρτε τους στρατιώτες, τρέξτε πίσω στο σπίτι, τώρα μια οβίδα έρχεται εδώ». Ουρλιάζω στην κορυφή των πνευμόνων μου, σαν τρελός, και τραβάω τον θείο Kostya Vostrikov (είναι σαράντα χρονών και ήμασταν είκοσι). - Γιατί με ενοχλείς; - αυτός φωνάζει. - Φύγε γρήγορα από εδώ! - Λέω. -


 Τώρα μία βόμβα θά έρθει εδώ... Και τρέξαμε όλοι στο σπίτι. Φυσικά, δεν είχε περάσει ούτε ένα λεπτό πριν φτάσει η οβίδα, και στο μέρος που μόλις είχαμε βρεθεί υπήρχε ήδη ένας κρατήρας... Τότε οι στρατιώτες ήρθαν κοντά μου και με ευχαρίστησαν με δάκρυα. Αλλά δεν είμαι εγώ που πρέπει να ευχαριστιέμαι, αλλά ο Κύριος που πρέπει να δοξάζομαι για τέτοιες καλές πράξεις. Εξάλλου, αν δεν υπήρχαν αυτές οι «συμβουλές», τόσο εγώ όσο και οι φίλοι μου θα ήμασταν στο έδαφος εδώ και πολύ καιρό. Τότε συνειδητοποιήσαμε ότι ο Κύριος μεσολάβησε για εμάς. Πόσες φορές μας έχει σώσει ο Κύριος από βέβαιο θάνατο! Πέσαμε στο νερό. Ήρθε η βόμβα. 


Το αυτοκίνητο μας τσάκισε δύο φορές. Οδηγούσαμε - είναι χειμώνας, είναι μια σκοτεινή νύχτα, πρέπει να διασχίσουμε τη λίμνη με σβηστά τα φώτα. Και τότε η βόμβα έρχεται !!!Αναποδογυρίσαμε. Το όπλο είναι στο πλάι , το αυτοκίνητο είναι στο πλάι  είμαστε όλοι κάτω από το αυτοκίνητο - δεν μπορούμε να βγούμε έξω. Όμως ούτε μια οβίδα δεν εξερράγη. Και όταν φτάσαμε στην Ανατολική Πρωσία, τι τρομερό μακελειό έγινε εκεί! Στερεά φωτιά. Όλα πετούσαν - κουτιά, άνθρωποι! Οι βόμβες εκρήγνυνται τριγύρω. Έπεσα και είδα: το αεροπλάνο βούτηξε και η βόμβα πετούσε - ακριβώς πάνω μου. Μόλις κατάφερα να σταυρώσω τον εαυτό μου: «Μπαμπά, μαμά!» Με συγχωρείς! Κύριε, συγχώρεσέ με! Ξέρω ότι τώρα θα γίνω σαν κιμάς. Όχι μόνο πτώμα, αλλά κιμάς!.. 



Και η βόμβα έσκασε μπροστά στο κανόνι. Είμαι ζωντανός. Μόλις χτυπήθηκα από μια πέτρα στο δεξί μου πόδι - σκέφτηκα: αυτό ήταν, το πόδι μου έφυγε. Κοίταξα - όχι, το πόδι ήταν άθικτο. Και κοντά βρίσκεται μια τεράστια πέτρα. Ωστόσο, μέσα σε όλα αυτά τα δεινά, παρέμεινε ζωντανός. Μόνο ένα θραύσμα βρίσκεται ακόμα στη σπονδυλική στήλη.

«Δεν είχα ποτέ τέτοια χαρά στη ζωή μου»

Γιορτάσαμε τη νίκη στην Ανατολική Πρωσία, στην πόλη Gumbinnen όχι μακριά από το Königsberg. Μόλις περάσαμε τη νύχτα σε ένα μεγάλο σπίτι - την πρώτη φορά σε ένα σπίτι σε ολόκληρο τον πόλεμο! Οι εστίες θερμάνθηκαν. Όλοι ξάπλωσαν: ζεστοί, άνετοι. Και τότε κάποιος πήρε και έκλεισε τον σωλήνα. Εντάξει, ξάπλωσα ακριβώς δίπλα στην πόρτα - άργησα, καθώς έστελνα φρουρούς στο κανόνι. Κοιτάζω: κάποιος σέρνεται, η πόρτα άνοιξε. Όλοι ήταν τρελοί, αλλά δεν με ένοιαζε. 



Αλλά, δόξα τω Θεώ, όλοι είναι ζωντανοί. Λοιπόν, όταν ανακοινώθηκε η Νίκη, κλάψαμε από χαρά. Εδώ το χαρήκαμε! Δεν θα ξεχάσετε ποτέ αυτή τη χαρά! Τέτοια χαρά δεν είχα ποτέ στη ζωή μου. Γονατίσαμε και προσευχηθήκαμε. Πόσο προσευχηθήκαμε, πόσο ευχαριστήσαμε τον Θεό! Αγκαλιάστηκαν, δάκρυα κυλούσαν ελεύθερα. Κοίταξαν ο ένας τον άλλον: "Λυόνκα!" ΕΙΜΑΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΟΙ! - Αρκούδα! ΕΙΜΑΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΟΙ! Ω! Και πάλι κλαίμε από ευτυχία. Μετά πήγαμε στο ποτάμι να ξεκουραστούμε - υπήρχε ένα μικρό ποτάμι στη χαράδρα, η Πίσσα. 


Βρήκαμε εκεί μια θημωνιά, ξαπλωμένη πάνω της, λιαζόμενη. Έκανε κρύο για κολύμπι, αλλά ακόμα μπήκαμε στο νερό για να ξεπλύνουμε με κάποιο τρόπο τη λάσπη από μπροστά. Δεν υπήρχε σαπούνι - οπότε χρησιμοποιήσαμε μαχαίρια για να ξύσουμε τη βρωμιά και τα έντομα από τον εαυτό μας... Και μετά ας γράψουμε γράμματα στους συγγενείς μας - τρίγωνα στρατιωτών, μόνο λίγες λέξεις: Μαμά, είμαι υγιής! Και έγραψα στον φάκελο. Στη συνέχεια εργάστηκε στο Νοβοσιμπίρσκ, στα στρατεύματα της NKVD, ως εργοδηγός κατασκευών - κινητοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου. Έκτισε κτίρια κατοικιών. 


Και έδωσε τα πάντα στην πατρίδα του, παρά το γεγονός ότι θεωρούνταν «εχθρός της σοβιετικής εξουσίας». Και τώρα, όταν ένας άλλος εχθρός απειλεί την Πατρίδα - ένας εχθρός που προσπαθεί να ποδοπατήσει την ψυχή της - δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε τη Ρωσία, χωρίς να γλυτώνουμε τη ζωή;

Δεν υπάρχουν σχόλια: