Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΕΦΤΙΤΣΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΟΥΣΤΙΝΟ ΠΟΠΟΒΙΤΣ. «Βγείτε έξω, αυτό έδώ προορίζεται για τον στρατό.» Και ό άββάς είπε: «Όχι, δεν θα βγούμε, και εγώ είμαι στρατός, και εγώ πολεμούσα.»










Επίσκοπος Αθανάσιος Γιέβτιτς



Το 1948 συνοδευόμενος από δύο-τρεις μοναχές πήγαινε μέ το τρένο στην μονή Ντέβιτς τού Κοσόβου, για να συμπαρασταθεί σε ταλαιπωρημένες αδελφές εκεί. Καθόταν σε βαγόνι χωρίς παράθυρα. Σε ένα σταθμό μπήκε ένας αξιωματικός και τούς διέταξε: «Βγείτε έξω, αυτό έδώ προορίζεται για τον στρατό.»


 Και ό άββάς είπε: «Όχι, δεν θα βγούμε, και εγώ είμαι στρατός, και εγώ πολεμούσα.» «Άκου, σύντροφε!» «Δεν είμαι σύντροφος και δεν θέλω να βγω!» «Τί είπες;» «Ότι άκουσες!» Ό αξιωματικός, μη θέλοντας τότε να διώξει μόνο τις μοναχές, μπήκε μέσα και κάθισε μαζί τους. Συζητούσαν.


Ό π.Ιουστίνος είπε ότι οι Σέρβοι και οι ορθόδοξοι είναι το αυτό. Ό Σέρβος είναι ορθόδοξος - αυτόν τον κανόνα έθεσε ό άγιος Σάββας.
«Όχι, σύντροφε, εγώ είμαι Σέρβος, αλλά δεν είμαι ορθόδοξος.»
«Κατά τί, κύριε, είσαστε Σέρβος;», έρωτά ό άββάς.
«Γεννήθηκα στην σέρβική γη.»


Και ό άββάς: «Και τά βόδια γεννήθηκαν στην σερβική γη, δεν είναι όμως Σέρβοι.» (γέλιο)

Δεν υπάρχουν σχόλια: