Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

«Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν»

«Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν»
Μου δόθηκε να κατανοήσω την εντολή αυτή 
με τη μορφή ενός δένδρου κοσμικών διαστάσεων, 
γιγάντιου, του οποίου η ρίζα είναι ο Αδάμ. 
Εγώ δεν είμαι παρά ένα μικρό φύλλο
 σε κάποιο κλαδί αυτού του δένδρου. 
Αλλά το δέδρο αυτό δε μου είναι ξένο. 
Είναι η ρίζα μου. Του ανήκω. 
Να προσεύχεσαι για τον κόσμο ολόκληρο 
είναι να προσεύχεσαι 
για το δένδρο αυτό στο σύνολό του, 
με τις μυριάδες των φύλλων του.
Εν Χριστώ η συνείδησή μας πλαταίνει, 
η ζωή μας δε γνωρίζει όρια. 
Στην εντολή «αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν», 
πρέπει να εννοήσουμε το «ως σεαυτόν» με τον εξής τρόπο:
 Κάθε άνθρωπος, ο «Αδάμ όλος», είναι το είναι μου.
Άγιος Σωφρόνιος του Εσσεξ

Δεν υπάρχουν σχόλια: