Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 22 Απριλίου 2023

Γράφω αυτές τις γραμμές χωρίς να προσπαθώ να μειώσω με κανέναν τρόπο μια από τις συνθήκες που κάνουν όλο και περισσότερα θύματα στους νέους, δηλαδή την κατάθλιψη.




Γράφω αυτές τις γραμμές χωρίς να προσπαθώ να μειώσω με κανέναν τρόπο μια από τις συνθήκες που κάνουν όλο και περισσότερα θύματα στους νέους, δηλαδή την κατάθλιψη.  

Προς τα τέλη της περασμένης χρονιάς, αν δεν κάνω λάθος και αν κάνω λάθος, ζητάω από την κυρία που μου είπε αυτά που θα μοιραστώ μαζί σας να παρέμβει και να με διορθώσει, έλαβα μήνυμα από μια απελπισμένη σύζυγο.  Ο σύζυγός της, ο στυλοβάτης της οικογένειας και πατέρας δύο παιδιών, διαγνώστηκε με καρκίνο.  Η ογκολογική θεραπεία είχε ξεκινήσει και στατιστικά οι πιθανότητες να νικηθεί η νόσος ήταν σχετικά μικρές.  Του  συνέστησα ποια προσευχή να ξεκινήσει για να την δυναμώσει ιδιαίτερα και μετά δεν έμαθα για την κατάσταση του συζύγου μου παρά λίγους μήνες αργότερα.  Δυστυχώς, η ασθένεια τον σκότωσε.  Όταν μου έγραψε ένα δεύτερο μήνυμα, μετά τον θάνατο του συζύγου της, ξέρω ότι μου είπε λίγο για την προσωπική της εξέγερση ως σύζυγος και μητέρα σε σχέση με τον Θεό.  Γιατί δεν της έκανε θαύμα και ο Θεός;  Γιατί δεν εισακούστηκε η προσευχή του;  Πολλά γιατί.  Ωστόσο, παραδόξως, αυτός που την ενίσχυσε ήταν ο Σύζυγος, ο οποίος λίγες μέρες πριν τον θάνατό του, σε ήρεμη στάση και περιτριγυρισμένος από ένα αίσθημα γαλήνης, της μετέφερε κάτι ουσιαστικό.  Και επαναλαμβάνω από μνήμης: «Νιώθω μια γαλήνη που δεν έχω βιώσει ποτέ μέχρι αυτή τη στιγμή. Προσευχήθηκα στον Θεό, όπως εσύ, αγαπητή μου, από την πρώτη στιγμή που έμαθα για αυτή την αδυσώπητη ασθένεια, να την σηκώσει ο Θεός από εμένα, καθώς είμαι νέος, πατέρας δύο μικρών παιδιών και με πονάει που θα μείνεις χωρίς βοήθεια.Μετά από λίγο συνειδητοποιώντας ότι τα πράγματα επιταχύνονται προς την ανεπιθύμητη κατεύθυνση, προσευχήθηκα ξανά, ο Θεός να μου δώσει ειρήνη και δύναμη για να είμαι όσο το δυνατόν πιο παρών στις τελευταίες στιγμές της ζωής σώμα και ψυχή μαζί σου τρείς οι έρωτες της ζωής μου εδώ και λίγες μέρες με έχει πέσει μια θεϊκή γαλήνη και δεν φοβάμαι πια τον θάνατο δεν με ανησυχεί τι θα γίνει τι συνέβη σε σένα, είμαι πεπεισμένος ότι αν ο Θεός αποφάσισε να μεγαλώσει τη ζωή μου έτσι, ξέρει καλύτερα από εμάς ότι αυτό ακριβώς χρειαζόμουν. Ένα τελευταίο πράγμα που ζητάω από σένα αγαπητέ μου. Μην πολεμήσεις τον Θεό, μη χάσεις ούτε την πίστη ούτε την ελπίδα στην άπειρη δύναμή Του.  Με διαβεβαίωσε ότι θα παραμείνει για πάντα ως προστασία της οικογένειάς μας.  Και θα είμαι ο φύλακας άγγελός σου.  "
      Φυσικά δεν ήταν εύκολο για μένα, αρχικά τον μισούσα για αυτά τα λόγια, για την ηρεμία και την ηρεμία που επέδειξε σε μια στιγμή που προσωπικά ένιωθα ότι το έδαφος ξεγλιστρούσε κάτω από τα πόδια μου.  Μέχρι που μια μέρα ήρθε ένα από τα κοριτσάκια και μου είπε χαμογελώντας ότι ο μπαμπάς ήταν στο δωμάτιό της χθες το βράδυ και μιλούσαν για τον Παράδεισο, για σένα, μαμά, που σε βλέπει συχνά να κλαις στο σπίτι και πώς ο Θεός είναι πολύ κοντά σε εμάς σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.  Ακούγοντας αυτά τα λόγια από το παιδί μου, άρχισα να κλαίω και να γελάω ταυτόχρονα, ενθυμούμενος τα λόγια του άντρα μου ότι θα μας προσέχει πάντα.
     Η κατάθλιψη είναι αναμφίβολα μια κατάσταση που εκδηλώνεται διαφορετικά για κάθε άτομο.  Για κάποιους εμφανίζεται λόγω άγχους ή μοναξιάς.  Σε άλλους οφείλεται σε ασθένεια ή απογοητεύσεις στον έρωτα ή σε επαγγελματικές αποτυχίες.  Μπορεί να είναι προσωπική ανεκπλήρωση και τα παραδείγματα μπορούν να συνεχιστούν.  Η κατάθλιψη είναι σίγουρα ιάσιμη και μπορεί να αντιμετωπιστεί με πολλά μέσα.  Πιστεύω ότι ο Θεός παραμένει ο πρώτος σημαντικός κρίκος στην αντιμετώπιση αυτής της μυλόπετρας.  Ο ψυχολόγος έχει τον ρόλο του μόνο αν δεν αναγάγει τον ασθενή του σε ένα απλό αντικείμενο μελέτης και επιδιώκει να τον θεραπεύσει από μέσα προς τα έξω, χωρίς να προσθέτει θεραπείες και βάρη που είναι αδύνατον να κουβαλήσει πίσω του.  Η οικογένεια, η πραγματική πίστη στον Θεό, η απόδραση όσο το δυνατόν γρηγορότερα από καταστάσεις όπου σκοτεινές σκέψεις σας κεντρίζουν σε στιγμές μοναξιάς, είναι το κλειδί για τη θεραπεία.  Ένας καταθλιπτικός δεν είναι απαραιτήτως λυπημένος, αλλά γενικά θα επιδιώξει να είναι μόνος όσο το δυνατόν περισσότερο, θα τον βλέπετε συχνά χαμένο στις σκέψεις του και με μια ανεξήγητη ντροπή στο πρόσωπό του.  Για αρχή, αγκαλιάστε ένα σαν αυτό και μεταφέρετε ακριβώς αυτό: Τίποτα δεν είναι αδύνατο να ξεπεραστεί, αρκεί να δεχτείτε ένα επιπλέον ζευγάρι χέρια και πόδια προς την έξοδο από την άβυσσο.


Πατήρ Αλέξανδρος Λούγκου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: