Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ.....



Ένας από τούς αδελφούς, πού έμεναν με τον Αββά Ζωσιμά και πήρε από εκείνον το μοναχικό σχήμα, τού λέει μία ήμερα:

-Αββά μου, σε αγαπάω πολύ.

-Δεν βρήκα ακόμα κάποιον πού να μ' αγαπά όπως τον αγαπώ εγώ, απάντησε ό Αββάς Ζωσιμάς. Να, τώρα λες εσύ "σ' αγαπώ"' το πιστεύω αν όμως γίνει κάτι πού δεν σ' αρέσει, δεν θα μείνεις ό ίδιος. 'Ενώ εγώ, ότι κι αν πάθω από σένα, δεν μπορώ ν' απομακρυνθώ από την αγάπη σου.

Δεν πέρασε πολύς καιρός και ό νεαρός μοναχός άρχισε να λέει πολλά εναντίον τού Αββά Ζωσιμά, ακόμα και αισχρά λόγια. Εκείνος τα έμαθε όλα και έλεγε στον εαυτό του: Είναι καυτήρας τού Ιησού, πού στάλθηκε για να γιατρέψει την κενόδοξη ψυχή μου. Από κάτι τέτοιους μπορεί κάποιος να βγει κερδισμένος, αν βρίσκεται σε πνευματική εγρήγορση, όπως από εκείνους πού τον επαινούν ζημιώνεται. Αυτός είναι αληθινός ευεργέτης μου". Έλεγε μάλιστα ό Αββάς στους αγγελιοφόρους:

-Μόνο τα φανερά μου κακά ξέρει, κι αυτά όχι όλα, αλλά ένα μικρό μέρος. Τα κρυφά όμως είναι αναρίθμητα.

Μετά από καιρό ό νεαρός μοναχός συνάντησε τον Αββά Ζωσιμά στην Καισαρεία. Κατά την συνήθεια του, πήγε κοντά του, τον αγκάλιασε και τον καταφίλησε σαν να μη συνέβαινε τίποτε. Μετά έπεσε στα πόδια του και τού είπε:

-Συγχώρεσε με, Αββά μου, διότι πολλά και φοβερά είπα εις βάρος σου.

Κι ό Αββάς, καταφιλώντας τον, τού απάντησε:

-Θυμάται ή θεοφιλία σου, πάτερ, τον λόγο πού μού είπες κάποτε. Ας πληροφορηθεί λοιπόν ή καρδιά σου ότι τίποτε δεν αγνοώ απ' όσα έχεις πει, αλλά όλα τα έμαθα και σε ποιους τα είπες. Δεν είπα όμως ποτέ ότι δεν είναι έτσι, ούτε με έπεσε κάποιος να πω κάτι εις βάρος σου. Δεν παρέλειπα ποτέ να σε μνημονεύω στις προσευχές μου και θα σού φέρω ένα τεκμήριο αγάπης. Κάποτε πόνεσε πολύ το μάτι μου τότε σ' έφερα στον νου μου και, σταυρώνοντας το, είπα: "Κύριε, Ιησού Χριστέ, με τις ευχές τού αδελφού θεράπευσε με". Κι αμέσως γιατρεύτηκα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΑΘΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ. ΕΤΟΣ 16 . ΜΗΝΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: