Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 21 Αυγούστου 2022

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ! ΤΑ ΔΆΚΡΥΑ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ! ΤΑ ΔΆΚΡΥΑ 

«Ειμαι στο τρένο Μόσχα-Πετούσκι. Ένας αλήτης μπαίνει από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Κουρσκ. Μώλωπες μελανιές Το ρύγχος είναι πρησμένο. Φαίνεται να είναι τριάντα ετών. Κοιτάζοντας γύρω του, αρχίζει:

«Πολίτες του Κυρίου, τρεις μέρες δεν έχω νά φάω. Τίμια. Φοβάμαι να κλέψω γιατί δεν έχω τη δύναμη να το σκάσω. Και θέλω πολύ να φάω. Δώστε όσα περισσότερα μπορείτε. Μην κοιτάτε το πρόσωπό μου, πίνω. Κι ό,τι μου δώσεις, μάλλον θα  το πιω! - και άρχιζε νά βαδίζει μέσα στο βαγόνι 

Οι άνθρωποι μας είναι ευγενικοί: έδωσαν γρήγορα στον  άστεγο πεντακόσια ρούβλια. Στο τέλος του αυτοκινήτου, ο αλήτης σταμάτησε, γύρισε προς τους επιβάτες, υποκλίθηκε στα πόδια του:

«Ευχαριστώ, κύριοι!» Ο Θεός να σας ευλογει όλους!

Και ξαφνικά ένας άντρας που κάθεται στο τελευταίο παράθυρο  του βαγονιού με ένα κακό βλέμμα, κάπως παρόμοιο με τον κτηνοτρόφο Lysenko, με  μαύρα γυαλιά, φωνάζει ξαφνικά στον άστεγο:

- Απόβρασμα, ζητιανεύεις, ζητάς χρήματα. Και εγω δεν έχω τίποτα να ταΐσω την οικογένειά μου. Και μπορεί να με απέλυσαν την τρίτη μέρα. Αλλά δεν ζητιανευω απόβρασμα 

Ακούγοντας αυτό, ο αλήτης βγάζει ξαφνικά ό,τι είχε από όλες τις τσέπες του (δύο χιλιάδες, πιθανότατα, σε διάφορα νομίσματα ), και λεει στον χωρικό:

- Ορίστε, πάρτε τα. Τα χρειάζεστε.

- Τι? - ο άντρας λέει 

- Παρτα ! Χρειάζεσαι περισσότερο! Και θα μου δώσουν κι άλλα. Οι άνθρωποι είναι ευγενικοί! - χώνει τα χρήματα στα χέρια του χωρικού, γυρίζει μακριά, ανοίγει την πόρτα και πηγαίνει στον προθάλαμο.

- Γεια, σταμάτα! - ο άντρας με τα χρήματα στα χέρια τρέχει πίσω από τον άστεγο στον προθάλαμο.

Όλο το  βαγόνι σταμάτησε νά μιλάει σώπασε. Για περίπου πέντε λεπτά ακούγαμε όλοι με προσοχή τον διάλογο στον προθάλαμο. Ο άντρας φώναξε ότι οι άνθρωποι είναι σκουπίδια. Ο άστεγος διαβεβεβαιωνε ότι οι άνθρωποι είναι ευγενικοί και όμορφοι. Ο άνδρας προσπάθησε να επιστρέψει τα χρήματα στον άστεγο, αλλά δεν πήρε πίσω τα χρήματα. Όλα τελείωσαν με το γεγονός ότι  ο άστεγος συνέχισε και ο άνδρας έμεινε μόνος. Δεν βιαζόταν να επιστρέψει. Άναψε ένα τσιγάρο.

Το τρένο σταμάτησε στον επόμενο σταθμό. Οι επιβάτες βγήκαν και μπήκαν. Ο χωρικός, αφού τελείωσε το τσιγάρο του, κάθισε στη θέση του δίπλα στο παράθυρο. Κανείς δεν του έδωσε ιδιαίτερη σημασία. Το τρένο ζούσε ήδη την κανονική του ζωή. Το τρένο μερικές φορές σταματούσε. Κάποιος έφυγε, κάποιος έμπαινε 

Πήγαμε πέντε στάσεις. Εδώ είναι ο σταθμός μου. Σηκώθηκα και πήγα προς την έξοδο. Καθώς προσπέρασα τον άντρα, του έριξα μια γρήγορη ματιά. Ο άντρας κάθισε με το πρόσωπο γυρισμένο στο παράθυρο και έκλεγε.

© Mikhail Fatakhov, 2014

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: