Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 15 Ιουνίου 2024

Η μάνα και η κόρη.


Κάποτε, μου φάνηκε ότι η μητέρα μου δεν με καταλάβαινε, απαιτούσε άνευ όρων υπακοή, δεν έβλεπε ότι ήμουν ήδη 20 ετών, ήμουν ενήλικας και είχα δικαίωμα στη γνώμη μου κ.λπ. Εκείνη την εποχή δούλευα στην Κριμαία. Για κάποιο λόγο, ένας από τους παραθεριστές, υποψήφιος επιστήμης, με επέλεξε να επικοινωνήσω. Μου άρεσε πολύ. Ήταν μια απίστευτα ενδιαφέρουσα συνομιλήτρια. Μαζί της ξ μητέρα της, μια 80χρονη παντελώς αναλφάβητη, έκαναν διακοπές μαζί. Μια μέρα οι τρεις μας περπατούσαμε κατά μήκος του αναχώματος Alushta. Ο φίλος μου ήταν ντυμένος πολύ σοφιστικέ, ακόμη και προσβλητικά. Εντελώς απροσδόκητα, η γιαγιά βγάζει ένα ρουστίκ λευκό μαντήλι με περίγραμμα από την τσάντα της, το δίνει στην μοντέρνα ντυμένη κόρη της με τις λέξεις: «Φόρεσέ το, κόρη, αλλιώς ο ήλιος θα σου ψήσει το κεφάλι». Και η "κόρη" είναι ήδη η ίδια γιαγιά και επίσης υποψήφια επιστήμονας «Σίγουρα δεν χρειάζεται αυτό το μαντήλι, και σίγουρα ξέρει αν ο ήλιος θα της ψήσει το κεφάλι ή όχι», πέρασε η σκέψη  από το κεφάλι μου με αστραπιαία ταχύτητα. Και φανταστείτε το σοκ μου όταν είδα την κόρη της να βάζει αυτό το μαντίλι στο κεφάλι της χωρίς να πει λέξη. Βλέποντας την έκπληξή μου, η γυναίκα γέλασε και είπε: «Σίγουρα νόμιζες ότι δεν μου ταίριαζε μια τέτοια στολή. Αλλά να θυμάσαι, αγαπητέ μου, ότι παρόλο που είμαι ήδη γιαγιά, για τη μητέρα μου είμαι ακόμα μια κόρη για την οποία ανησυχεί, το εκτιμώ πολύ αυτό.

Είμαστε παιδιά όσο είναι ζωντανοί οι γονείς μας. Και είναι υπέροχο. Σε λίγα λεπτά θα βγάλω το κασκόλ, και η μητέρα μου δεν θα το προσέξει καν, αλλά είναι χαρούμενη που έχει μια υπάκουη κόρη. Δεν με νοιάζει καθόλου τι πιστεύουν για μένα οι άνθρωποι που έρχονται προς το μέρος μου. Το κυριότερο για μένα είναι η αγαπημένη μου μητέρα να ζει όσο περισσότερο γίνεται και να μην στεναχωριέται λόγω της θέλησής μου. Η μαμά αξίζει να την απολαμβάνουν όσο ζει». Αυτό έγινε ένα σημαντικό μάθημα για μένα, άλλαξα ριζικά τη στάση μου απέναντι στη μητέρα μου, προσπάθησα να της φέρω φρέσκα λουλούδια για να χαρεί, γιατί δεν χρειαζόταν πλέον τον τάφο της μητέρας της γεμάτο λουλούδια.

Ας θυμόμαστε πάντα - όσο περισσότερο ευχαριστούμε τους γονείς μας, τόσο περισσότερο θα μας ευχαριστούν τα παιδιά μας. Αυτό είναι σίγουρο - καθώς επιστρέφει, έτσι θα ανταποκρίνεται. Και ο Επουράνιος Πατέρας μας λέει: «Τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα σου, για να είναι μεγάλες οι μέρες σου στη γη...»

Δεν υπάρχουν σχόλια: