Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 21 Αυγούστου 2024

Παραβολή του «άδειου» δοχείου με μέλι»




 Παραβολή του «άδειου» δοχείου με μέλι»

Ένας μοναχός ήρθε μια φορά στον μέντορά του και είπε:

«Πάτερ, πόσες φορές ήρθα σε σένα μετανοώντας για τις αμαρτίες μου, πόσες φορές με έδωσες συμβουλές, αλλά δεν μπορώ βελτιωθώ." Τι ωφελεί να έρθω σε σένα αν μετά τις συζητήσεις μας ξαναπέσω στις αμαρτίες μου; Ο Αββάς απάντησε:

«Γιε μου, πάρε δύο πήλινα δοχεία - το ένα με μέλι και το άλλο άδειο».

Ο μαθητής έκανε ακριβώς αυτό.

«Τώρα», είπε ο δάσκαλος, «ρίξε το μέλι πολλές φορές από τη μια κατσαρόλα στην άλλη».

Ο μαθητής υπάκουσε ξανά.

«Τώρα, γιε μου, κοίτα το άδειο δοχείο και μύρισέ το».

Ο μαθητής κοίταξε, μύρισε και είπε:

«Πατέρα, η άδεια κατσαρόλα μυρίζει μέλι και εκεί, στον πάτο, έχει μείνει λίγο χοντρό μέλι».

«Αυτό είναι», είπε ο δάσκαλος, «και οι οδηγίες μου εγκαθίστανται στην ψυχή σου». Εάν για χάρη του Χριστού μάθετε τουλάχιστον μέρος των αρετών στη ζωή, τότε ο Κύριος, με το έλεός Του, θα αναπληρώσει την έλλειψή τους και θα σώσει την ψυχή σας για ζωή στον παράδεισο. Γιατί ούτε μια γήινη νοικοκυρά δεν ρίχνει πιπέρι σε μια κατσαρόλα που μυρίζει μέλι. Έτσι, ο Θεός δεν θα σας απορρίψει εάν διατηρήσετε τουλάχιστον τις απαρχές της δικαιοσύνης στην ψυχή σας .

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: