Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 4 Μαΐου 2024

30 Απριλίου - Πριν από 26 χρόνια, ο Αρχιμανδρίτης Κύριλλος (Μποροντίν) εκοιμήθη εν Κυρίω /01/01/1930 - 30/04/1998/



 30 Απριλίου - Πριν από 26 χρόνια, ο Αρχιμανδρίτης Κύριλλος (Μποροντίν) εκοιμήθη εν Κυρίω /01/01/1930 - 30/04/1998/


Ένας εξαίρετος ποιμένας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, διάδοχος της μοναστικής παράδοσης της Όπτινα.Διάδοχος του Σεβασμιωτάτου Ομολογητή Καραγκάντα ​​Σεβαστιανού /†19/04/1966/.

Πέρασε από τα Γκουλάγκ, υπέστη διώξεις και συκοφαντίες για την πίστη του. Εκτελώντας τη διακονία του σε διάφορα μέρη της χώρας, φρόντιζε ένα μεγάλο ποίμνιο.

Γεννήθηκε στην πόλη Königsberg στην οικογένεια του Γερμανού κόμη των Αψβούργων. Κατά τη γέννηση του πρώτου και μοναδικού γιου της, η μητέρα του πέθανε και το αγόρι δόθηκε στη γυναίκα του κηπουρού του κόμη, μια Ρωσίδα Μαρία Μποροντίνα, για να το θηλάσει.

Από μικρός, ο Καρλ, το όνομα που πήρε κατά τη γέννησή του, γνώριζε τις κακουχίες και τις κακουχίες της ζωής της εξορίας. Το 1939, μετά την προσάρτηση της Ανατολικής Πολωνίας, όπου ζούσε ο Καρλ Χάψμπουργκ, στη Σοβιετική Ένωση, αυτός, ένα εννιάχρονο αγόρι, μαζί με τους θετούς γονείς του, τους Μποροντίν, εξορίστηκαν στο Βόρειο Καζακστάν ως «εχθροί του λαού .»

Ο ίδιος ο πατέρας Κύριλλος, αναπολώντας αυτή την περίοδο, είπε στα πνευματικά του παιδιά: «Ήταν εκείνα τα χρόνια που πίστευα αληθινά στον Θεό, γιατί είδα ένα παράδειγμα αληθινής, ομολογιακής πίστης. Τότε οι εξόριστοι ορθόδοξοι μοναχοί με πήραν στη σκηνή τους. Έκανε πολύ κρύο και οι μοναχοί με έβαλαν στο κέντρο της σκηνής για να μην παγώσω και οι ίδιοι ξάπλωσαν γύρω μου.

Κάθε βράδυ έβαζαν κλήρο: ποιος θα κοιμόταν στην άκρη της σκηνής, γιατί αυτός που κοιμόταν στην άκρη δεν ζούσε μέχρι το πρωί. Έτσι όλοι οι μοναχοί προσπάθησαν να ξαπλώσουν στην άκρη για να πεθάνουν «για τους φίλους τους». Σοκαρίστηκα από αυτό».

Στη δεκαετία του 1940, ο Καρλ γνώρισε τον Καραγκάντα ​​ομολογητή της πίστης, τον Αρχιμανδρίτη Σεμπάστιαν, έναν από τους τελευταίους πρεσβύτερους της Optina Pustyn. Διαποτισμένος με την πνευματική ομορφιά και τη γεμάτη χάρη δωρεά του αληθινού μοναχισμού, ο Καρλ αποδέχεται την Ορθοδοξία και γίνεται το πνευματικό παιδί του πατέρα Σεβαστιανού.

Ο Αρχιμανδρίτης Σεβαστιανός, μετά από αρκετό καιρό, τον τύλιξε σε ράσο και στη συνέχεια σε μανδύα με το όνομα Κύριλλος, προς τιμή του ισάξιου αποστόλων Κύριλλου, του δασκάλου της Σλοβενίας.

Κατά τη διάρκεια των δύσκολων χρόνων της «Χρουστσόφ Απόψυξης» για τους πιστούς, ο μοναχός Κύριλλος έλαβε ιερές εντολές. Το 1961, ο Ιερομόναχος Κύριλλος συνελήφθη με την κατηγορία των αντισοβιετικών ομιλιών.

Ο πατέρας δεν είπε τίποτα για τα χρόνια της φυλάκισής του, οπότε ούτε ο ακριβής όρος είναι γνωστός, αλλά μια φορά σε συνομιλία με τα πνευματικά του παιδιά θυμήθηκε:

«Αυτοί, οι δεσμοφύλακες, με χτύπησαν άγρια ​​και, δείχνοντας ένα γάντζο ο τοίχος, θα με κρεμάσουν αμέσως, αν δεν απαρνηθώ την πίστη μου, και τους είπα: «Φύγε!» Και με χτύπησαν ξανά και δεν με κρέμασαν .

Φεύγοντας από τη φυλακή, ο πατέρας Κύριλλος βρήκε τον πρεσβύτερο του, τον αρχιμανδρίτη Σεβαστιανό από την Καραγκάντα, σε σοβαρή ασθένεια. Μια μέρα μετά τη Λειτουργία, ο πατήρ Σεβαστιανός ζήτησε από τους επτά μοναχούς που ήταν πιο κοντά του να μείνουν στο βωμό.

Ο ίδιος ο πατέρας Κύριλλος μίλησε για αυτό ως εξής:

«Ο γέροντας μας άφησε στο θυσιαστήριο μετά τη λειτουργία. Όλοι ένιωθαν ότι κάτι ιδιαίτερο επρόκειτο να συμβεί. Στάθηκε στον θρόνο του Θεού και προσευχόταν. Στο θρόνο κείτονταν ένα  πρόσφορο. Καταλάβαμε: «Ο πατέρας προσεύχεται για τον διάδοχό του!»

Κανείς μας δεν ήξερε μέχρι την τελευταία στιγμή σε ποιον θα έπεφτε η επιλογή του γέροντα. Από όλους τους παρευρισκόμενους, ήμουν ο νεότερος μοναχός και φανταστείτε την έκπληξή μου όταν ο πατέρας Σεβαστιανός, παίρνοντας το πρόσφορο από τον θρόνο, ήρθε κοντά μου και μου είπε: «Ρώτα, παιδί μου, τι θέλεις!».

Θα ζητούσα να μπω στη Βασιλεία των Ουρανών, αλλά θα το έπαιρνα και θα έλεγα: «Πατέρα, θέλω να γίνω σαν εσένα, θέλω να θεραπεύω τους ανθρώπους!» Ο γέροντας κούνησε το κεφάλι του και απάντησε: «Ωχ, γιε μου, δεν ξέρεις τι ζητάς, αλλά θα μπορείς να θεραπεύεις ανθρώπους, αλλά σε όλη σου τη ζωή θα είσαι βαριά! θα διώκεσαι πάντα, και μέχρι το τέλος των ημερών σου θα υπομένεις συκοφαντίες και μομφές Συμφωνείς σε αυτό;

Τότε ο πατέρας Σεμπάστιαν μου έδωσε το αρνί πρόσφορο και μου είπε ήσυχα: «Σε δέκα χρόνια θα λάβετε ερήμους...»

...Ο πατέρας Κύριλλος είχε τρεις ανώτερες σπουδές (ιατρικές, παιδαγωγικές και πνευματικές) και μιλούσε πολλές ξένες γλώσσες. Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, υπηρέτησε ως γραμματέας του Παναγιωτάτου Πατριάρχη Αλέξιου Α'.

Στη δεκαετία του 1970, ο Αρχιμανδρίτης Κύριλλος ίδρυσε ένα μοναστήρι στο Τσέλινογκραντ, όπως ονομαζόταν εκείνα τα χρόνια η πόλη Νουρ-Σουλτάν. Αποκατέστησε την αρχαία ξύλινη εκκλησία των Κοζάκων στο όνομα των Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης, εγκαθιστώντας δύο νέα παρεκκλήσια στην ανακαινισμένη εκκλησία.

Το 1980, ο ιερέας μετακόμισε στη Ρίγα, όπου έζησε μέχρι τον θάνατό του το 1998. Οι αναμνήσεις των πνευματικών του παιδιών μαρτυρούν ότι ο Κύριος προίκισε τον πατέρα Κύριλλο με πολλά χαρίσματα - θεραπεία, θαύματα, αδιάκοπη προσευχή, διορατικότητα.

Ο πατέρας Κύριλλος ετάφη στο νεκροταφείο Ιωάννη του Βαπτιστή στην πόλη της Ρίγας κοντά στο βωμό της εκκλησίας στο όνομα του Αγίου Προφήτη Ιωάννη του Βαπτιστή.

Σχεδόν αμέσως μετά την κηδεία, το χαλίκι στον τάφο εξέπεμπε μια ασυνήθιστη ευωδία, παρόμοια με την ευωδία που προέρχεται από τα λείψανα των αγίων του Θεού. Οι προσευχές του γέροντα, σύμφωνα με τα δικά του λόγια, έγιναν ακόμη πιο δυνατές μετά την αναχώρησή του στον Κύριο.

Πολλοί άνθρωποι θεραπεύονται στον τάφο του ιερέα. «Μια γυναίκα έφερε τον άρρωστο γιο της, του οποίου τα πόδια δεν μπορούσαν να περπατήσουν, ήρθε, κάθισε τον γιο της σε ένα παγκάκι, και πήγε να προσκυνήσει τον εαυτό της, ιδού, ο γιος της πήδηξε ήδη από τον πάγκο και έτρεχε».

Δύο χρόνια αργότερα, μετά τον θάνατο του ιερέα, πολλά από τα παιδιά του γέμισαν γαλήνη από τις φωτογραφίες του. Σήμερα υπάρχει πάντα πολύς κόσμος και λουλούδια στον τάφο του ιερέα.


Αρχιμανδρίτης Κύριλλος (Μποροντίν) /†30/04/1998/

 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ

Την εποχή εκείνη που ήμουν υπάκουος στο 
Παναγιωτάτου Πατριάρχη Αλέξιου Α', μου συνέβη το εξής εκπληκτικό περιστατικό.

Αφού αποφοίτησα από το θεολογικό σεμινάριο, από μια υπερπληθώρα γνώσεων, όπως πολλοί «διανοούμενοι θεολόγοι», μια κάποια αλαζονεία άρχισε να εκδηλώνεται μέσα μου.

Μια μέρα, καθισμένος αργά το βράδυ στην αίθουσα υποδοχής του Πατριάρχη, διάβασα αρχειακό υλικό για την αγιοποίηση του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ.

Διαβάζοντας για τα επίσημα γεγονότα του 1903 που έλαβαν χώρα στο Σαρόφ, ξαφνικά σκέφτηκα, ή μάλλον, η σκέψη άρχισε να ηχεί εμμονικά στο κεφάλι μου ότι όλοι αυτοί οι εορτασμοί δεν ήταν παρά μια πολιτική πράξη που επιδίωκε τον στόχο να φέρει τον Τσάρο και τον λαό. πιο κοντά μαζί.

Αυτή η εμμονική σκέψη φαινόταν να με σκοτεινιάζει και μου φάνηκε ότι τα καταλάβαινα όλα. «Ναι, αυτό είναι πολιτική, και τίποτα περισσότερο», μια ακατάσχετη φωνή ακούστηκε επίμονα στο κεφάλι μου.

Δεν ξέρω τι θα σκεφτόμουν μετά αν οι σκέψεις μου δεν είχαν διακοπεί από ένα δυνατό χτύπημα στην πόρτα. Αυτή ήταν η πατριαρχική μας καθαρίστρια.

Ταράχτηκα λίγο από τις φιλοσοφίες μου και ρώτησα: «Τι θέλεις;»

Η καθαρίστρια απάντησε: «Πάτερ Κύριλλο, κάποιος Εβραίος σε ζητάει».

Ήμουν απίστευτα έκπληκτος: «Τι είδους Εβραίος και γιατί ξαφνικά εγώ;»

«Δεν ξέρω, πατέρα, θέλει πολύ να σε δει και ανέφερε το επίθετό σου».

«Λοιπόν, αφήστε τον να μπει, αλλά, φυσικά, είναι περίεργα όλα αυτά», είπα σαστισμένος.

Κυριολεκτικά ένα λεπτό αργότερα, ένας εμφανώς ανήσυχος άνδρας με μια μεγάλη πάνινη τσάντα στα χέρια του κοίταξε τον χώρο της ρεσεψιόν. Η εμφάνισή του ήταν τόσο συγκεκριμένη που έγινε αμέσως αντιληπτό γιατί η καθαρίστρια εύκολα τον αναγνώρισε ως εκπρόσωπο αυτού του λαού. Ξεκίνησα πρώτα:

«Τι θέλεις, «πιστός γιε του Αβραάμ»;

– Είσαι λοιπόν ο πατέρας Kirill Borodin;

- Ναι γιατι?

«Άκου, πάτερ Κύριλλο», άρχισε να με ρωτάει ο επισκέπτης μου με κάποια οίκτο στη φωνή του, «πάρε τον μακριά μου, δεν έχω άλλη δύναμη». Παρ'το!

Εκείνη τη στιγμή, ο άτυχος Εβραίος έβγαλε από την πάνινη τσάντα του ένα πορτρέτο, στο οποίο το πρόσωπο του Αγίου Σεραφείμ με δυσκολία διακρίνονταν.

Μα τι πορτρέτο ήταν! Μόνο λόγω του Πατέρα Σεραφείμ δεν θα τον αποκαλώ νταμπλ.

Σε μια μικρή σανίδα, ελαφρώς ξεφλουδισμένη και σκοτεινή για να φαίνεται αντίκα (δεν είναι σαφές εάν εφαρμόστηκε καθόλου με χρώμα), υπάρχει μια ελαφρώς λερωμένη εικόνα του Θαυματουργού του Σαρόφ χωρίς φωτοστέφανο.

Δεν έχω ξαναδεί τόσο τρομερό αντίγραφο σε όλη μου τη ζωή, ακόμα και μέχρι σήμερα.

– Γιατί, μπορώ να ρωτήσω, να πάρω αυτόν τον πίνακα από εσάς; – ρώτησα τον ξαφνικό επισκέπτη.

«Αλλά αυτός, αυτός ο γέρος που είχα την ατυχία να ζωγραφίσω και που τώρα τον βλέπετε σε αυτόν τον πίνακα, ο ίδιος απαίτησε να τον δώσω - απλώς να τον δώσω, όχι να τον πουλήσω - μόνο σε εσάς!» Απλώς με βασάνιζε από τη στιγμή που τον σχεδίασα, ή μάλλον τον αντέγραψα από μια παλιά γκραβούρα. Ήθελα να πουλήσω πρώτα αυτόν τον πίνακα, περνώντας τον για αντίκα.

«Κι αυτός…» εδώ ο καημένος Εβραίος άρχισε να κλαίει δυνατά και έπρεπε να δουλέψω σκληρά για να τον ηρεμήσω. «Και δεν μου δίνει ησυχία μέρα ή νύχτα». «Δώσε μου», λέει, «στον πατέρα Kirill Borodin, που εργάζεται στο Πατριαρχείο Μόσχας, θα προσευχηθεί σε μένα». Αυτός ο γέρος εμφανίζεται στα όνειρά μου σχεδόν κάθε βράδυ. Πάρε τον, πάτερ Κύριλλο, σε ικετεύω! Δεν έχω ζωή από αυτόν, δεν ξέρω ποιος είναι, αλλά αισθάνομαι - αλίμονο από αυτόν!

Ειλικρινά, είμαι το είδος του ανθρώπου που δύσκολα δάκρυα. Αλλά εδώ, οφείλω να ομολογήσω, απλά δεν άντεξα – η καρδιά μου χτύπησε και ένας όγκος ήρθε στο λαιμό μου. Η ψυχή μου έλιωσε, δάκρυα έλαμψαν στα μάτια μου.

«Αυτό είναι απαραίτητο! – Συγκινήθηκα. «Ο άγιος Σεραφείμ μου ζητά, τον πιο αμαρτωλό, καταραμένο και ανάξιο μοναχό, να σώσω την εικόνα μου από τη βεβήλωση!»

Όσο κι αν έσπρωξα λεφτά στον άτυχο καλλιτέχνη, δεν τα πήρε με κανένα πρόσχημα. Τόσο ήθελε να ξεφορτωθεί τη δουλειά του!

Αφού ο Εβραίος, ευχαριστημένος με την απελευθέρωσή του, έφυγε, γονάτισα μπροστά στο πρόσωπο του μοναχού και προσευχήθηκα σε αυτόν για πολλή, πολλή ώρα με δάκρυα. Η καρδιά μου χάρηκε, η ψυχή μου ήταν ήρεμη και χαρούμενη.

Όλες οι σκέψεις για την «πολιτική» στην αγιοποίηση του π. Σεραφείμ, που πρόσφατα έβραζε στο εξαιρετικά έξυπνο κεφάλι μου, εξαφανίστηκαν κάπου χωρίς ίχνος. Προφανώς, ο ίδιος ο μοναχός τους έδιωξε με την επίσκεψή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: