Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

ΠΕΡΙ ΘΕΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΒΙΩΝΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ.







Περί θείας αγάπης

Ώ αγάπη, βέβαιη και αληθινή! Ώ αγάπη, ομοίωμα της θείας εικόνας! Ώ αγάπη, της ψυχής μου γλυκύτατη απόλαυση Ω αγάπη, της καρδιάς μου θείο πλήρωμα! Ώ Αγάπη της ψυχικής μου δύναμης το στερέωμα! Ώ αγάπη, - διάνοιας μου παντοτινό μελέτημα. Εσύ κατέχεις την ψυχή  μου παντοτινά, τη φροντίζεις και τη θερμαίνεις.

Εσύ τη ζωογονείς και την οδηγείς προς τη θεία αγάπη. ,Εσύ κατακαίεις την καρδιά μου, γεμίζοντας τη με τη φλόγα του θείου έρωτα και αναζωπυρώνοντας τον πόθο για τoν Θεό. Εσύ δυναμώνεις με τη ζωογόνα σου δύναμη την ψυχή μου και την ενισχύεις να προσφέρει την οφειλόμενη λατρεία στον Θεό. Εσύ κατέκτησες τον νου μου ελευθερώνοντας τον από τα γήινα δεσμά και παρέχοντας του την ελευθερία να οδηγείται απρόσκοπτα προς την ουράνια θεία αγάπη. Εσύ είσαι ό πολυτιμότερος θησαυρός των πιστών, γιατί είσαι το τιμιότατο των θείων χαρισμάτων δώρημα. 

Είσαι το θεόμορφο της ψυχής και της καρδιάς καλλώπισμα, γιατί αναδεικνύεις τούς πιστούς σε παιδιά του Θεού. Είσαι το στολίδι των πιστών, αφού τούς εμπνέεις τη σεμνότητα. Είσαι το μοναδικό μόνιμο αγαθό, αφού είσαι αιώνια. Είσαι το ωραιότερο ένδυμα των φίλων του Θεού, γιατί μ' αυτό περιβεβλημένοι οι πιστοί, εμφανίζονται μπροστά στη θεία αγάπη. Είσαι ή γλυκύτερη απόλαυση των πιστών, διότι είσαι καρπός του Αγίου Πνεύματος. Εσύ περνάς στη βασιλεία των Ουρανών τούς πιστούς πού αγιάστηκαν από σένα.

 Είσαι ή ευωδία των πιστών. Με σένα, οι πιστοί μεταλαμβάνουν τις ηδονές του Παραδείσου. Από σένα ανατέλλει το φώς του νοητού ήλιου στις ψυχές των πιστών. Από σένα φωτίζονται οι νοεροί οφθαλμοί των πιστών. Από σένα οι πιστοί γίνονται θείας δόξας και της αιώνιας ζωής. Από σένα ξεπηδά μέσα μας ό πόθος για τα επουράνια. Eσυ αποκαθιστάς τη  βασιλεία του Θεού πάνω στη γη. Εσύ βραβεύεις με ειρήνη τους ανθρώπους. Εξομοιώνεις τη γη με τον ουρανό 

Ενώνεις τούς ανθρώπους με τούς αγγέλους και αν μπεις αρμονική υμνωδία στον Θεό. Εσύ νικάς σε όλα. Εσύ σε όλα αναδεικνύεσαι δυνατότερη. Αληθινά κυβερνάς τα πάντα. Τα πάντα συγκρατείς και συνέχεις. Εσύ ουδέποτε υποχωρείς.
Ώ αγάπη, της καρδιάς μου πλημμύρισμα! Ώ Αγάπη γλυκύτατο του γλυκύτατου 'Ιησού ομοίωμα! Ώ αγάπη, των μαθητών του Κυρίου ιερότατο έμβλημα! Ώ αγάπη, του πραότατου Ιησού σύμβολο! Εσύ με τον πόθο σου πλήγωσε μου την καρδιά και γέμισε την χρηστότητα και αγαθοσύνη. Πλημμύρισε την με αγαλλίαση. Ανάδειξε την κατοικητήριο της χάρης τού Αγίου Πνεύματος.


 Εσύ πύρωσε την με τη θεία φλόγα σου για να κατακαύσει τα ταπεινά! της πάθη, να την αγιάσει, ώστε να στέλνει στον ουρανό ακατάπαυστη ψαλμωδία. Εσύ πλήρωσε την καρδιά μου με τον γλυκασμό της θείας αγάπης, έτσι ώστε να αγαπώ τον μόνο γλυκύτατο Ιησού Χριστό και Κύριο μου και σ' Αυτόν να αναπέμπω ακατάπαυστη υμνωδία μ' όλη την ψυχή μου, την καρδιά μου, τη δύναμη μου και τη διάνοια μου. Αμήν.

Ό άγιος Ιωάννης της Κλίμακας λέει για την αγάπη προς τον Θεό: «Ή αγάπη είναι χορηγός της προφητείας δίνει τη χάρη της θαυματουργίας. Ή αγάπη είναι άβυσσος ς έλλάμψεως. Η αγάπη είναι πηγή πυρός όσο αναβλύζει τόσο περισσότερο καταφλέγεται αυτός πού διψάει. Ή αγάπη είναι ή στάση και ή εδραίωση των αγγέλων ή προκοπή των ανθρώπων. Πες μας εσύ, ή ωραία ανάμεσα στις αρετές, που βόσκεις τα πρόβατα σου; Πού κατασκηνώνεις το μεσημέρι; Φώτισε μας, ξεδίψασε μας, οδήγησε μας. Κατεύθυνε μας ποθούμε πια να ανέβουμε προς εσένα» (Λόγ. λ).

ΒΙΒΛΙΟΓ. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ. 
ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια: