Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2018

Η ΓΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΚΟΣΙΑ ΡΟΥΒΛΙΑ




Ήταν στο κέντρο της Μόσχας. Ξεκίνησα τη δουλειά και πήγα στο αυτοκίνητό μου. Και τότε άκουσα πίσω μου μια φωνή: "Βοήθεια, παρακαλώ." Γύρισα. Ήταν μια γριά. Κοίταξε ευθεία σε μένα. Ήταν πολύ λεπτό, με ένα καφέ, τσαλακωμένο πρόσωπο. Σε ένα παλιό βρώμικο ροζ παλτό, προφανώς πολύ κρύο για το χειμώνα. Στα χέρια της τραβούσε ένα  πακέτο. Ζήτησε χρήματα. Είπε ότι είχε μόλις βγει από το νοσοκομείο. Δεν έχει πουθενά να πάει και δεν υπάρχει τίποτα για φαγητό.

Έβγαλα εύκολα το πορτοφόλι μου. Περιείχα περίπου διακόσια ρούβλια . Έδωσα διακόσια. Σε αυτή την περίπτωση, γνωρίζω σίγουρα ότι αν υπήρχαν και άλλα ρούβλια , θα τα έδινα. Σίγουρα θα το έδινα, ξέρω. Και μιλάω γι 'αυτό τώρα χωρίς υπερηφάνεια, γιατί δεν υπάρχει τίποτα για να είμαστε περήφανοι. Και γιατί να μην δώσουμε ότι ήταν μαζί μου; Το ποσό δεν είναι υπερβολικό ... Και όμως, όχι, έδωσα διακόσια ρούβλια. Επειδή εκείνη τη στιγμή στο κεφάλι μου για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου σάρωσε τις σκέψεις μου  για τον μισθό, για τις επερχόμενες δαπάνες, για το πόσα μένουν μαζί μου και αν είναι αρκετά μέχρι το βράδυ ...

Αλλά το πιο πικρό, δεν είναι καν αυτό. Στην αρχή, όταν η γιαγιά μου  απευθύνονται σε μένα, είχα μια βιασύνη: Τώρα σκέφτηκα , θα την βάλω στο αυτοκίνητο για να την πάω σε ένα  σε ένα δωμάτιο στο Ίδρυμα Λίζα, όπου μπορούν να βρουν καταφύγιο για τους άστεγους, να δώσουν ρούχα και να αγοράσει  φάρμακα. Για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου ήμουν έτοιμος να τα κάνω όλα. . Αλλά ... Και πάλι, μόνο για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου. Επειδή αμέσως το μυαλό αμέσως έλαμψε η σκέψη γύρω από  τις υποθέσεις μου που έχει προγραμματιστεί για το βράδυ, ότι είναι ήδη αργά, δεν είναι σαφές πόσο θα πάρει χρόνο ... εγώ σιωπηλά έδωσε διακόσια ρούβλια και έφυγα.

Η γιαγιά μου φώναξε μετά από μένα ευχαριστώ. Η φράση ακούγεται γελοία - αλλά ήταν τόσο γελοίο. Ήμουν ήδη δέκα μέτρα μακριά από αυτήν και ακόμα δεν μπορούσε να ηρεμήσει: "Σας ευχαριστώ, ευχαριστώ, σας ευχαριστώ ..." Όπως και να είναι τα δυο εκατοντάδες ρούβλια θα σώσουν  τη ζωή της. Και τι πραγματικά έκανα; Πολύ - πολύ! - λιγότερο από,  ότι θα μπορούσα ...

Η στάση απέναντι σε αυτή τη γιαγιά - πιθανώς - είναι πολύ παρόμοια με τη στάση απέναντι στον Θεό εν γένει. Περιοριζόμαστε στο μικρό  - όταν μπορείτε να κάνετε περισσότερα. Πηγαίνετε στην υπηρεσία μόνο όταν δεν υπάρχει άλλη επιχείρηση. Αν και θα έπρεπε να είναι το αντίστροφο: να προσαρμόζει τα πράγματα στο ρυθμό της ζωής της εκκλησίας. Έχουμε μια καρδιά ώθηση - να γίνει πιο κοντά στο Θεό, για να κάνει μια καλή πράξη, να ξεχάσουμε τον εαυτό μας για χάρη του αλλού - αλλά αμέσως να απορρίψουμε  αυτή την ώθηση: επειδή είναι άβολο, επειδή θα έχουν πραγματικά θυσιάζει  τα σχέδιά  και το χρόνο μας. Αλλά το κύριο πράγμα είναι επειδή υπάρχει μια ιδανική δικαιολογία για τη συνείδηση: δώρισα χρήματα, έκανα τουλάχιστον ένα μικρό κάλο  ...

Αλλά το παράδοξο είναι ότι το θύμα είναι έπειτα θύμα, και ότι  με αυτό μετακινείτε σε ένα νέο επίπεδο αυτοτραυματισμού. Το θύμα είναι τότε το θύμα, όταν είναι έτοιμος να ενοχλήσει πραγματικά τον εαυτό του. Κάποιος δεν θα είχε σκεφτεί ποτέ να μοιράζεται τα χρήματα με έναν άλλο - και από αυτόν ο  Κύριος  να περιμένει τουλάχιστον αυτό. Αλλά ένα τέτοιο πρόσωπο, που μοιράζεται τα χρήματα, ποτέ δεν θα σκεφτεί: "Κάνω πολύ λίγο;" Διότι ακόμη και αυτό είναι γι 'αυτόν ένα κατόρθωμα.

 Και το γεγονός ότι δίνω ελεημοσύνη δεν είναι η αξία μου, είναι ο Κύριος που τόσο μαλάκωσε την καρδιά μου. Για μένα είναι φυσικό. Ομοίως, ο Κύριος  να μαλακώσει την καρδιά μου, να μου στείλει μια σκέψη - να εγκαταλείψω τα πάντα και να πάω την γιαγιά στο σωστό μέρος ...  τα προσόντα μου ήταν να συνειδητοποιήσω αυτή την ώθηση, να φτάσω ψηλότερα τον εαυτό μου, να ξεχάσω  τους εαυτό μου. Αλλά δεν το έκανα. Δυστυχώς.


Κωνσταντίνο Μάτσαν

Δεν υπάρχουν σχόλια: