Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2021

ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΜΟΝΑΧΟΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

 




ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΜΟΝΑΧΟΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

 

Ο πατέρας ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ  πρώην Gerard Gaskell, διάσημος φωτογράφος και δημοσιογράφος, έγινε ορθόδοξος μοναχός πριν από τριάντα χρόνια. Συγγραφέας πολλών βιβλίων, εκδότης του περιοδικού "Art Sacré", εκθέτει τακτικά τις φωτογραφίες του στην Ελβετία - στο Chambesy, όπου βρίσκεται η έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, στο Βερολίνο, Νιμ. στη Ρωσία, Νίζνι Νόβγκοροντ.

 

Ο πατήρ Γεράσιμος λέει: «... Αναρωτιέμαι πώς έγινα μοναχός. Έζησα τη ζωή ενός παιδιού τριαντατριών ετών, που είχε επιτυχία, φίλους, μια μποέμ και συναρπαστική ύπαρξη, φιλία με τους μεγάλους καλλιτέχνες της εποχής μου, εγώ Κράτησα ένα χρονικό αφιερωμένο στην τέχνη. Για το λόγο αυτό, πήγα στο Άγιον Όρος, σε ηλικία τριάντα τριών ετών. Τονίζω ότι ακριβώς σε αυτήν την ηλικία, στην οποία η ζωή είναι συχνά ασταθής, επέλεξα ένα επάγγελμα αποφασιστικής σημασίας - προετοιμασία έκθεσης για εικόνες.

 

Στο Άγιο Όρος, καθώς και σε ορισμένα μοναστήρια στη Ρωσία, τα οστά των μοναχών φυλάσσονται σε ράφια. Πριν από αυτό το σύμπλεγμα κρανίων, εγώ, που δεν είχα σκεφτεί ποτέ τον θάνατο, συνειδητοποίησα ότι η ζωή μου αναπόφευκτα θα τελείωνε και προσπερνώ. Ήθελα να ρωτήσω κάτι για την εικόνα από έναν Έλληνα μοναχό που ήταν εκεί, αλλά ντράπηκα πολύ γιατί δεν μιλούσε λέξη γαλλικά.

 

Λόγω της αδυναμίας επικοινωνίας, άρχισα να τραγουδώ τις ψαλμωδίες που μου ήρθαν στο μυαλό και αυτή η ψαλμωδία με άγγιξε βαθιά, γιατί είχε τα πάντα: αρχαίες παραδόσεις, ομορφιά, βάθος ακόμα και αισθησιασμό. Αυτό το τραγούδι ήταν καλύτερο από τις λέξεις.

 

Με την επιστροφή μου, πούλησα ό, τι είχα και αποχαιρέτησα μια Γιαπωνέζα που με καταλάβαινε πολύ καλύτερα, καλύτερα από τους γονείς μου. Ήθελα να είμαι ο εαυτός μου. Συνειδητοποίησα ότι πρέπει να είμαι μάρτυρας της χάρης, μάρτυρας του Χριστού ... »

Ένας συγγραφέας από την Ελβετία μετατράπηκε απροσδόκητα στην Ορθοδοξία:

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: