Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2022

Η ΖΩΉ ΜΟΥ ΕΊΝΑΙ ΈΝΑ ΘΑΎΜΑ.



ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ!

Θέλω να πω μια πολύ καλή ιστορία που άκουσα στο γαλλικό ραδιόφωνο πριν από εβδομήντα χρόνια.

 

Υπήρχε ένας άνθρωπος που είχε μεγάλα  πνευματικά αιτήματα.

Ήθελε πνευματική ζωή, ήθελε πολιτισμό, ήθελε αισθητική.

Και αναγκάστηκε να ζει σε εξαιρετικά μικροαστικές συνθήκες.

 

Στη δουλειά, όλοι οι συνάδελφοί του δεν θα ξεχάσουν ποτέ να φορέσουν σατέν μανίκια για να μην τους χαλάσουν το σακάκι όταν κάθεσαι και γράφεις όλη μέρα. Δεν θα ξεχάσουν να βάλουν ένα λαστιχένιο μαξιλάρι στην καρέκλα τους για να προστατευτούν από την εμφάνιση αιμορροΐδων. Θα πουν πώς πέρασαν το απόγευμα της Κυριακής, τι εύκολες νίκες είχαν, πώς διασκέδασαν: άλλοι μέθυσαν, άλλοι με κορίτσια...

 

Και στο σπίτι του ανοίγει την πόρτα η γυναίκα του και του λέει:

 

- Καλά που ήρθες, βγάλε τα παπούτσια σου - μόλις γυαλίσαμε τα πατώματα, βγάλε το πουκάμισό σου σύντομα - τώρα θα έρθει η πλυντηρου να πάρει τα βρώμικα σεντόνια και ταυτόχρονα κοίτα: βάζω μοσχαράκι στο φούρνο, ξέρεις, δεν αρέσει στην πεθερά σου όταν καίγεται το μοσχαράκι.

 

Τρομοκρατείται:

 

«Δεν αντέχω άλλο!!! Η ψυχή μου λαχταρά για συναισθήματα - πνευματικά... πολιτιστικά... Κι εδώ - χυδαιότητα  και στη δουλειά και στο σπίτι.

 

Και μπαίνει σε μια θηλιά.

 

Έρχεται στον άλλο κόσμο. Ο Απόστολος Πέτρος του λέει:

 

«Αγαπητέ μου, δεν μπορώ να σε αφήσω στον παράδεισο. Έχετε επιλέξει τη μοίρα σας.

 

- Απόστολε, ό,τι θέλεις! Έφυγα επίτηδες, απλά δεν άντεχα άλλο αυτή τη ζωή. Αν η ζωή ήταν διαφορετική, δεν θα τολμούσα ποτέ να διαπράξω τέτοιο αμάρτημα. Όμως η ζωή εκεί ήταν αφόρητη για την προικισμένη φύση μου.

 

- Οπως θέλεις. Έχετε επιλέξει τη μοίρα σας.

 

Τον οδηγεί, ανοίγει μια πόρτα, τον χώνει εκεί μέσα και την κλείνει πίσω του... Ακούει την  γυναίκα του:

 

- Βγάλε τα παπούτσια σου, γιατί μόλις έχουν τρίψει τα πατώματα, βγάλε το πουκάμισό σου - τώρα θα έρθει το πλυντήριο, κοίτα το μοσχαράκι ...

 

Χτυπάει την πόρτα :

 

— Απόστολε!!! Τι έχεις κάνει!!! Δεν θέλω να πάω στον παράδεισο!!! Θέλω στην κόλαση! Και που με έστειλες! Δεν θέλω να πάω σπίτι! Θέλω στην κόλαση!

 

Και ο απόστολος λέει:

 

«Αγαπητέ μου, δεν ήθελες να το υπομείνεις όταν ήταν προσωρινό, αλλά τώρα είναι για πάντα».

 

Αυτή η ιστορία μου έκανε πολύ δυνατή εντύπωση και με τη βοήθεια αυτής της ιστορίας έβγαλα τέσσερα άτομα από τη θηλιά... Το είπα την κατάλληλη στιγμή και έπαιξε ρόλο.

 

Ποιες είναι οι συστάσεις για όσους μπαίνουν στο μονοπάτι της πνευματικής ζωής;

Εκκλησιαστικές συστάσεις: "Ψάξτε και θα βρείτε, σπρώξτε και θα σας ανοίξει ..." - αυτές είναι πνευματικές συστάσεις.

Και κοσμικά: «Όποιος είναι ευδιάθετος, γελάει, όποιος θέλει, θα πετύχει, όποιος ψάχνει, πάντα θα βρίσκει».

 

Πώς μπορείς να αγαπάς τους εχθρούς σου;

Η πρώτη κιόλας σύσταση - προσπάθησε να μην έχεις εχθρούς, προσπάθησε ώστε αυτός που σου κάνει μια κακή πράξη να μην είναι εχθρός σου, αλλά ο λάθος αδελφός σου.

 

Νιώσε το λάθος κάποιου άλλου τόσο οδυνηρά σαν να ήταν της κόρης σου, του γιου σου, του αδερφού σου, της γυναίκας σου.

Νιώσε την αμαρτία κάποιου άλλου σαν την αμαρτία ενός αγαπημένου προσώπου.

Ευχαριστήστε για τα λάθη των άλλων και τότε δεν θα είναι ο εχθρός σας, αλλά ο χαμένος αδελφός σας.

Θα υποφέρεις για αυτόν, θα είσαι άρρωστος, αλλά σταδιακά θα τον αγαπάς.

 

Όσο περισσότερο προσεύχεσαι για έναν άνθρωπο, ακόμα και έναν ξένο, ακόμη και έναν άσχημο, τόσο περισσότερο αρχίζεις να τον αγαπάς, με τον καιρό γίνεται κοντά σου.

Η δύναμη της προσευχής κάνει ένα τέτοιο θαύμα.

 

Ο στόχος ενός ανθρώπου στη γη είναι να προσπαθήσει να ζήσει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην φοβάται τη μετάβαση στην πραγματική ζωή. Σε έναν τάφο διάβασα: «Περαστικε, σταμάτα, είσαι ακόμα  σε επίσκεψη και είμαι ήδη στο σπίτι».

 

Στην επίγεια ζωή πρέπει κανείς να νιώθει φιλοξενούμενος και τότε δεν θα φοβόμαστε να γυρίσουμε σπίτι, στο πατρικό μας, δηλαδή στον άλλο κόσμο.

 

Memento mori - θυμηθείτε τον θάνατο.

Και δεν είναι καθόλου τρομερό.

Κάποιοι λένε: «Είναι λυπηρό να θυμάσαι συνέχεια τον θάνατο».

Οι μοναχοί που ζουν σαν τον άγιο Σεραφείμ είναι, αντίθετα, τρομεροί αισιόδοξοι, τους πλημμυρίζει η χαρά ακριβώς γιατί δεν φοβούνται τον θάνατο.

Ο θάνατος γι' αυτούς δεν είναι ο τάφος, ούτε το τέλος, αλλά μόνο η αρχή.

 

Ο γιος μου είπε: «Πόσο χαρούμενος είμαι που πηγαίνω στον Θεό. Λυπάμαι που σε άφησα, αλλά ξέρω ότι θα ξαναδούμε ο ένας τον άλλον και θα δω τον Θεό τώρα».

Αυτόν τον θάνατο τον λαχταρούσε σε ηλικία δέκα ετών, γιατί έζησε τη ζωή του με τέτοιο τρόπο που ο θάνατος γι' αυτόν ήταν λύτρωση και ανακούφιση.

 

Κάθε άνθρωπος, κάθε χριστιανός πρέπει να ζει έτσι — να το ζήσει ο ίδιος και να βοηθήσει τους άλλους. Σας θυμίζω για άλλη μια φορά ότι ο μοναχός Σεραφείμ είπε:

«Αποκτήστε το πνεύμα της ειρήνης και χιλιάδες γύρω σας θα σωθούν».

 

Το νόημα της επίγειας ζωής έγκειται στο γεγονός ότι ένα άτομο προετοιμάζεται όλη του τη ζωή, πεθαίνει όλη του τη ζωή.

Οι Αθωνιτες λένε ότι το πρώτο βήμα που κάνει ένα νεογέννητο μωρό ενώ ακόμα σέρνεται είναι ένα βήμα προς τον τάφο.

Και δεν υπάρχει απελπισία, φόβος, λύπη σε αυτό, αντίθετα, χαρά, γιατί σκοτώνει τον θάνατο.

Δεν υπάρχει θάνατος! Υπάρχει μόνο μια νέα γέννηση.

Και κάθε απόγευμα, πηγαίνοντας για ύπνο, επαναλαμβάνω τα λόγια της προσευχής:

«Είναι δυνατόν, Κύριε, αυτό το φέρετρο κρεβάτι θα είναι για μένα; Ή θα φωτίσεις ακόμα την άθλια ψυχή μου τη μέρα;

 

Δεν είμαι ζοφερός απαισιόδοξος, είμαι πολύ χαρούμενος άνθρωπος, γιατί σέρνομαι και σέρνομαι προς τον τάφο. Λυπάμαι ειλικρινά που ο Κύριος δεν μου έδωσε «βίζα» για τον επόμενο κόσμο για τόσο καιρό.

Και παρόλο που λυπάμαι που άφησα τα παιδιά μου, τη γυναίκα μου, το κοπάδι μου, το αγαπημένο μου πράγμα - την υπηρεσία, αν και λυπάμαι που το αποχωρίζομαι, είμαι πεπεισμένος ότι εκεί θα τα πάρω όλα αυτά δέκα φορές περισσότερα. Κανείς δεν θα με παρέμβει ... εδώ όλοι με αποσπούν την προσοχή με κάποιες καθημερινές, καθημερινές μικροπράξεις, και εκεί κανείς δεν θα με παρεμβαίνει για να προσπαθήσω για κοινωνία με τον Θεό, να παρέμβει στην αγάπη μου για τους ανθρώπους ...

 

Δημοσιεύτηκε σύμφωνα με τη δημοσίευση: Όλη μου η ζωή είναι ένα θαύμα ... Αναμνήσεις και κηρύγματα. Πρωτ. Μπόρις Σταρκ. Έκδοση PSTGU.

Δεν υπάρχουν σχόλια: