Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

12 Ocak. Kutsal Şehit (ve Diyakoz) Tatyana




12 Ocak. Kutsal Şehit (ve Diyakoz) Tatyana

Romalıydı, konsolos rütbesinden çok ünlü bir adamın kızı olarak dünyaya geldi. Kilise’de kadınlarla ilgili konularda diyakoz oldu. İman ikrarından dolayı 218 yılında İskender yönetiminde şehit edildi.

Apolytikion. Ton 4

Ey Yeşuha, kuzun Sana sesleniyor: Ey Güveyim, Seni özlüyorum ve Seni arayıp mücadele ediyorum ve vaftizinde Seninle çarmıha gerilip gömülüyorum ve Senin uğruna acı çekiyorum. Öyle ki Seninle birlikte hüküm süreyim ve Senin için ölüyorum ki Sende yaşayayım. Ancak şimdi özlemle Senin uğruna öldürüleni lekesiz bir kurban olarak kabul et. Onun dualarıyla, merhametli olduğun için, ruhlarımızı kurtar!

Kontakion. Ton 4

Şehit Tatyana, göğe güzel bir güvercin gibi yükselip kutsal acılarında ve kanının kızıllığında görkemle parladın; bu nedenle seni onurlandıranlar için Mesih’e sürekli dua edersin.

12 Ocak. Kutsal Şehit (ve Diyakoz) Taty

Δεν υπάρχουν σχόλια: