Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2022

ΤΌ ΜΆΘΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ.

 Το μάθημα του παππού


Ένα μικρό ποτάμι κυλούσε κοντά στο χωριό μας και πολλοί από τους ντόπιους μας πήγαν για ψάρεμα. Κάποιος μόνος και κάποιος με μεγαλύτερο αδερφό ή πατέρα. Η μητέρα μου δεν με άφηνε  ήμουν πέντε χρονών και φοβόταν να με αφήσει  είπε ότι δεν θα επιζούσα αν μου συνέβαινε κάτι. Δεν την κατάλαβα, είπα ότι τίποτα δεν μπορούσε να συμβεί εκεί, ακόμη και ο ηλίθιος Ρασλαν πηγαίνει για ψάρεμα . Η μαμά δεν με άκουσε, προσβλήθηκα από αυτήν και ζήλεψα το Ρασλαν

Ο Ruslan ήταν πέντε χρόνια μεγαλύτερος από μένα.. Δεν είχε πάει σχολείο για πολύ καιρό, επειδή δεν μπορούσε να μάθει ούτε να διαβάζει, η μητέρα μου είπε ότι είχε «αναπτυξιακή καθυστέρηση». Οταν ήταν μικρός αρρώστησε πολύ και έγινε έτσι. Και η θεία Σβέτα, η μητέρα του, δεν ανησυχούσε πραγματικά, ήταν καλά, έλαβε σύνταξη αναπηρίας, οπότε υπήρχαν χρήματα. Πρακτικά δεν πρόσεχε τον γιο της, έτσι περιπλανιόταν για μέρες οπουδήποτε ήθελε. Αλλά βασικά, του άρεσε στο ποτάμι με το παλιό του καλάμι. Και όλη την ώρα γύριζε σπίτι με ψάρια, ήταν τυχερός. Οχι μακριά από το σπίτι μας, οπότε τον έβλεπα συχνά να πηγαίνει με τα ψάρια του.
Οι ντόπιοι τύποι τον πείραζαν πάντα, τον φώναζαν με τα ονόματα και ο Ρασλαν μόνο χαμογέλασε και τους κουνούσε τα χέρια του. Τον λυπήθηκα, αλλά δεν μπορούσα να  μεσολαβήσω, φοβόμουν ότι μετά θα με πείραζαν και εμένα.

Εκείνο το καλοκαίρι ήρθαν να μας επισκεφτούν οι παππούδες μου, οι γονείς της μητέρας μου. Η γιαγιά άρχισε αμέσως να ψήνει πίτες για να παχυνομαι τουλάχιστον εγώ και η μητέρα μου, ήμουν πολύ αδύνατος.Και ο παππούς μου, προς χαρά μου, με κάλεσε να πάμε για ψάρεμα! Έφερα αμέσως από το υπόστεγο τα παλιά καλάμια ψαρέματος του πατέρα μου, τα οποία είχα καιρό να κρατήσω για παν ενδεχόμενο, και έδειξα με περηφάνια στον παππού μου. Αναστέναξε βαριά, αφού τα εξέτασε, αλλά εντούτοις έγνεψε καταφατικά και εμείς, έχοντας ξεθάψει σκουλήκια, κινηθήκαμε προς το ποτάμι.

Ο καιρός ήταν υπέροχος. Ο ήλιος φαινόταν να μας χαϊδεύει με τις ζεστές ακτίνες του και το αεράκι έφερε τη μυρωδιά του φρεσκοκομμένου χόρτου από το χωράφι. Μου φάνηκε ότι αυτή η μέρα είναι η πιο ευτυχισμένη στη ζωή μου. Υπήρχαν πολλοί ψαράδες στην ακτή, περήφανα περπάτησα δίπλα από τους συντρόφους μου και έψαξα για ένα κατάλληλο μέρος. Τότε είδα τον Ρασλαν που στεκόταν, κλαίγοντας δυνατά . Στα χέρια του κρατούσε το καλάμι του με μια πολύ μπερδεμένη πετονιά. Σκέφτηκα ότι χρειαζόταν βοήθεια, αλλά κοίταξα τα άλλα παιδιά και ήμουν έτοιμος να περάσω, όταν είδα ότι ο παππούς μου πήγε αποφασιστικά κατευθείαν στον Ρασλαν 
- Άσε με να σε βοηθήσω, - είπε χαμογελώντας και πήρε ένα καλάμι από τα χέρια του τύπου.

Κοίταξα τον παππού μου, ο οποίος, αγνοώντας τα ειρωνικά χαμόγελα των άλλων ψαράδων, ξεμπέρδεψε αυτή τη γραμμή με τα άκαμπτα δάχτυλά του και ήμουν περήφανος για αυτόν. Άρχισα να τον προτρέπω, και μετά  πήρα το καλάμι ψαρέματος και τα ξεδίπλωσα επιδέξια. Και δεν με ένοιαζε αν τα άλλα παιδιά γελούσαν μαζί μου. Και ο Ράσλαν, ξεχνώντας ακόμη και να σκουπίσει τα δάκρυα από τα βρώμικα μάγουλά του, χαμογέλασε πλατιά και χαρούμενα, μερικές φορές αγγίζοντας με ευγνωμοσύνη τον ώμο μου.

Εκείνη τη μέρα, με τον παππού μου δεν πιάσαμε σχεδόν τίποτα. Ενώ ασχολούμασταν με την πετονιά του Ρασλαν , ενώ ρίχναμε τα καλάμια μας, το δάγκωμα είχε ήδη τελειώσει και είχε αρχίσει να νυχτώνει. Αλλά ήμασταν ακόμα σε καλή διάθεση. Με τον παππού μου γυρνούσαμε στο σπίτι αστειευόμενοι, λέγαμε κάτι ο ένας στον άλλον, και όταν πλησιάσαμε στο σπίτι, είδαμε ότι στην πύλη μας κρεμόταν μια βαριά σακούλα με ψάρια που έπιασε ο Ρασλαν.

Πέρασαν πολλά χρόνια, μεγάλωσα, έφυγα από το χωριό μου, αλλά, χάρη στον παππού μου, πάντα θυμόμουν ότι πρέπει να βοηθάς όλους και μπορείς να βοηθήσεις, ακόμα κι αν είμαστε πολύ διαφορετικοί. Και αυτό δεν απαιτεί την έγκριση άλλων.

Μαρία Σκίμπα

Δεν υπάρχουν σχόλια: