Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Αδιάλειπτος προσεύχεσθε.....Διδακτικές σοφές σκέψεις ανωνύμου Μοναχού............




Αδιάλειπτος προσεύχεσθε

Ή προσευχή απ’ το στόμα σου ποτέ να μη σου λείπει, για ν’ άπωσθή απ’ την ψυχή ό τάραχος κι’ ή λύπη. Και ή ειρήνη τού Θεού, χαρά και ευλογία να καταυγάσει την ψυχή εν χάριτι άγια.

Μη ράθυμης, μη στέκεσαι, μη χάνεις τον καιρό σου «έως ήμερα έτι εστίν» εργάζου σ’ τον αγρόν σου.

Και θάρθη κι’ ή συγκομιδή και ή καρποφορία ποτέ δεν μένει άκαρπος ή θεία εργασία.

Σ’ τον κόσμο αυτό τον ψεύτικο, τον μάταιο, τον πλάνο τί μ’ ωφελεί μόνον να ζω χωρίς καλό να κάνω;

Έδώ ’λα θα τ’ αφήσουμε και μόνο ή καλοσύνη μονάχ’ αυτή στον άνθρωπο αιώνια θα μείνει.

Το αγαθόν κι’ ευάρεστο και τέλειο θέλημά Σου Θεέ μου, δός να έκπληρώ κι’ εγώ το ποίημά σου.

Τα έργα μόνον τα καλά κι’ ό άγιος ό βίος αυτά εΐν’ τ’ άναφαίρετα κι’ έδώ και αιωνίως.

Χαρά σ’ αυτόν πού έζησε έδώ με καλοσύνη και με καρδίαν καθαράν την γην αυτήν αφήνει.

Ότι σου στέλνει ό Θεός να δέχεσ’ εύγνωμόνως και βάλσαμον θα γίνεται χαράς κάθε σου πόνος.

Οι θλίψεις μου είναι πολλές κι’ οι πειρασμοί μεγάλοι κι’ ελπίδα πλην Σου, Δέσποινα, δεν έχω ό τάλας άλλη.

Ότι είναι για το σώμα μας δύναμις και υγεία το ίδιο και για την ψυχή ειρήνη κι ησυχία.

Με προσευχή και προσοχή χρόνιζε μου, ώ ψυχή,

Τα ένδον έσαεί σκοπούσα και τον κτίστην δυσωπούσα.


Αν στον βίο μας δεν έχουμε συνδράμει σέ πτωχούς, πεινασμένους, ορφανά, να σκεφθοΰμε πώς μπορεί μάταια τούς κόπους μας να κάνουμε.



ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ .ΤΟΜ Γ. 1975. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΘΗΒΩΝ


Δεν υπάρχουν σχόλια: