Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Ο Άγγελος, ένας Εβραίος, ο ιδιοκτήτης από τα πιο διάσημα αρτοποιεία στη Γερμανία, έλεγε συχνά:

Ο Άγγελος, ένας Εβραίος, ο ιδιοκτήτης από τα πιο διάσημα αρτοποιεία στη Γερμανία, έλεγε συχνά: 

«Ξέρετε γιατί είμαι ζωντανός σήμερα όταν ήμουν έφηβος, και οι Ναζί στη Γερμανία σκοτώναν ανελέητα τους Εβραίους.  Οι Ναζί μας πήραν  με το τρένο για το Άουσβιτς ..; Τη νύχτα υπήρχε ένα θανάσιμο κρύο στο βαγόνι . Μας είχαν μέρες στα βαγόνια χωρίς φαγητό, χωρίς κρεβάτια, και επομένως χωρίς την ευκαιρία να ζεσταθουμε κάπως. Παντού ήταν χιόνι. Ο ψυχρός άνεμος πάγωσε τα μάγουλά μας κάθε δευτερόλεπτο. Ήμασταν εκατοντάδες άνθρωποι σε αυτές τις κρύες, τρομερές νύχτες. Χωρίς φαγητό, χωρίς νερό, χωρίς καταφύγιο. Το αίμα πάγωσε στις φλέβες μας. 

Δίπλα μου ήταν ένας ηλικιωμένος Εβραίος, από την ίδια πόλη . Ετρεμε και κοίταζε τρομερά. Έβαλα τα χέρια μου γύρω του για να τον ζεστανω.  Τον αγκάλιασα δυνατά για να του δώσω κάποια ζεστασιά. Ετριβα τα χέρια, τα πόδια, το πρόσωπο, το λαιμό. Τον παρακάλεσα να παραμείνει ζωντανός. Τον ενθάρρυνα. Έτσι κρατούσα τον άνθρωπο ζεστό όλη τη νύχτα. Εγώ ο ίδιος ήμουν κουρασμένος και παγωμένος. Τα δάχτυλά μου είχαν  μουδιασει αλλά δεν σταμάτησα να μαζεύω το σώμα του ανθρώπου για να τον ζεστάν.

Πέρασαν πολλές ώρες. Το τελευταίο πρωί ήρθε ο ήλιος άρχισα να λυγίζω. Κοίταξα γύρω μου για να δω  τους άλλους ανθρώπους. Για τη φρίκη μου, όλα όσα μπορούσα να δω ήταν κατεψυγμένα πτώματα. Το μόνο που μπορούσε να ακούσω ήταν η σιωπή του θανάτου. Η παγωμένη νύχτα  τους σκότωσε όλους. Πέθανε από το κρύο. Μόνο δύο άνθρωποι επέζησαν: ο γέρος και εγώ. Ο γέρος επέζησε επειδή δεν τον άφησα να παγώσει, και επέζησα επειδή τον διατηρουσα ζεστό και έτσι ζεστενομουν και εγώ. . 

Θα μου επιτρέψετε να σας πω το μυστικό της επιβίωσης σε αυτόν τον κόσμο; Όταν θερμαίνετε την καρδιά των άλλων, τότε θα είστε επίσης ζεστός. Όταν διατηρήσετε , ενισχύσετε και ενθαρρύνετε και άλλους,  στη συνέχεια θα έχετε την υποστήριξη, την ενίσχυση και  την ενθάρρυνση στη ζωή σας . " 

Δεν υπάρχουν σχόλια: