Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 26 Ιουνίου 2022

ΤΟ ΌΡΑΜΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΊΟΥ ΓΙΑ ΤΉΝ ΟΥΡΆΝΙΑ ΙΕΡΟΥΣΑΛΉΜ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΊΑ ΤΟΥ ΘΡΌΝΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΆΣΤΑΣΗ ΤΏΝ ΝΕΚΡΏΝ 8


Οι νεκροί ανασταίνονται και δεν υπάρχει μεταξύ τους καμία διαφορά στην ηλικία, το φύλλο και τα φυσικά χαρακτηριστικά
 Είδαμε λοιπόν την ανάσταση του πρωτόπλαστου Αδάμ και της Εύας και μαζί τους κάθε έθνος και κάθε
φυλή που έζησε ποτέ στο πρόσωπο της γης
και καταγόταν απ' αυτούς, να είναι γεμάτοι λύπη και στενοχώρια σε ολόκληρη τη γη. Όσοι απ' αυτούς δεν μυήθηκαν ποτέ στο μυστήριο της ανάστασης, έφριτταν
περισσότερο από τους άλλους και έτρεμαν από τη ζάλη τους και χτυπούσαν δυνατά τα στήθη τους, καθώςβκατανοούσαν αυτά που τους είχαν συμβεί. Δηλαδή, αν
και διαλύθηκαν στο χώμα και πάλι αναστήθηκαν σώοι και αβλαβείς και όλοι τους απέκτησαν ορατή μορφή.
Μάλιστα, από την ανάσταση αυτή δεν παραλείφθηκαν ούτε τα νεογέννητα μωρά που πέθαναν πρόωρα μόλις
γεννήθηκαν, αλλά και αυτά που ήταν υγιή και είχαν την ίδια ηλικία και ωριμότητα. Έτσι λοιπόν, όλοι τους
ήταν γεμάτοι απορία, κατάπληξη και ιδιαίτερη αγωνία, καθώς αναλογίζονταν αυτά τα φρικτά και ανερμήνευτα
μυστήρια. Όμως κι εγώ ο ίδιος έφριττα και έτρεμα κι αν δεν είχα τη χάρη και τη δύναμη του Θεού, που μου
δόθηκε με τις τίμιες ευχές του αγίου υπηρέτη Του και θεοφόρου πατέρα μας Βασιλείου, θα έχανα αμέσως τη
ζωή μου. Κι αυτό, γιατί έβλεπα κάτι παράξενο, πραγματικά τρομερό και ανεξήγητο που προκάλεσε έκπληξη όχι μόνο σε μένα, αλλά σε όλους αυτούς που το έβλεπαν. Αναφέρομαι στην ανάσταση των νεκρών, τον μετασχηματισμό των θηλυκών σε αντρική μορφή, στη
μεταλλαγή των νεογέννητων που είχαν πεθάνει σε ενήλικες ανθρώπους, στη φυσική εξομοίωση όλων αυτών
που γεννήθηκαν από την εποχή του Αδάμ μέχρι και του τελευταίου που γεννήθηκε σχεδόν με τον ήχο της
σάλπιγγας, σε αυτούς που είχαν πεθάνει και πάλι σηκώθηκαν από το μνήμα, σε αυτούς που ακαριαία και
ώσπου το βλέφαρο να ανοιγοκλείσει'',
υπέστησαν ριζική αλλαγή, όπως λέει ο θείος απόστολος''. Και δεν υπήρχε σε κανέναν απ' αυτούς κάποια
σωματική διαφορά, αναφέρομαι στο σχήμα της μύτης στο λευκό ή μαύρο χρώμα του δέρματος, στη μικρή ή μεγάλη ηλικία ή οτιδήποτε άλλο, αλλά η εμφάνιση και η ηλικία όλων ήταν μία, των αντρών και των
γυναικών, των νέων και των γερόντων.
Ο Γρηγόριος καλεί το ακροατήριό του να ακούσει με απόλυτη προσοχή την αληθινή του αναφορά στα
μυστήρια που είδε

 Τι μου συμβαίνει στ' αλήθεια; ψυχή μου συ-
γκλονίστηκε και την έχει καταβάλει ο φόβος. Το χέρι μου παρέλυσε και τρέμει, η γλώσσα μου δέθηκε και δεν μιλά, έχασε τη δύναμή της από τον ίλιγγο και τη
ζάλη κι εγώ τα έχω χάσει τελείως και με έχει κυριεύσει ο τρόμος. Είμαι έτοιμος να σας διηγηθώ φρικτά και
εξαίσια και πραγματικά ανερμήνευτα μυστήρια. Γι' αυτό, σας παρακαλώ, ακούστε αυτά που θα σας πω με
ηρεμία, προσοχή και φόβο Θεού. Πραγματικά, πρόκειται για πράγματα φρικτά και ανήκουστα που δύσκολα
αντέχουν στην ανθρώπινη ακοή και για τον λόγο αυτό, πολλοί δεν θα τα πιστέψουν και ειδικά αυτοί που τα
προσπερνούν, μια που δεν έχουν πνευματική παιδεία.
Γι’ αυτό λοιπόν, σας παρακαλώ αδελφοί μου, να μη σκανδαλισθεί κανένας γι' αυτά που θα πω και αντί για μισθό και ευλογία, στο τέλος θα αποκομίσει κατάρα.
Γιατί, όλα αυτά τα είδα με απόλυτη ακρίβεια, όταν καθόμουν δίπλα στον φοβερό και αλάνθαστο θρόνο του
τρομερού και δίκαιου Κριτή
και τα κατέγραψα χωρίς καμία αλλοίωση και κανένα ψέμα και σας τα παρέδωσα, έτσι ώστε να ωφεληθούν
αυτοί που θα τα διαβάσουν. Γι' αυτό, όπως είπα, δώστε προσοχή σε αυτά που θα πω. Και για να έχει ειρμό ο λόγος μου, επανέρχομαι στη σειρά των γεγονότων.

Συνεχίζεται 


Βιβλιογραφία: ΒΙΟΣ  ΒΑΣΙΛΕΊΟΥ ΤΟΥ ΝΈΟΥ. Η ΑΠΟΚΆΛΥΨΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΈΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΊΑΣ.ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΖΗΤΡΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια: