Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022

Η ευτυχία είναι ...

 

Η ευτυχία είναι ...

 

Στη στάση του λεωφορείου, εκτός από εμένα, ήταν μια μητέρα με ένα κορίτσι περίπου οκτώ ετών. Κρύος βροχερός άνεμος, ζοφερός Νοέμβρης, όλα είναι γκρίζα και αντιαισθητικά. Έχω ένα ακουστικό στο ένα αυτί, η μητέρα του κοριτσιού θάφτηκε στο τηλέφωνο και το παιδί κοιτάζει τριγύρω.

Και ξαφνικά με κοιτάζει κατευθείαν στα μάτια και χαμογελάει:

- Και ξέρω τι είναι ευτυχία!

Ήταν τόσο απροσδόκητο που εγώ, ένα ενήλικο κορίτσι, μπερδεύτηκα.

- Και τι?

- Ευτυχία - όταν πάγωσα στο δρόμο, έτρεξα στο σπίτι, και είναι ζεστό στο σπίτι, και το τσάι είναι ζεστό, και η μητέρα μου τηγάνισε τυροπιτάκια, και περιμένουμε τον μπαμπά. Όταν ο μπαμπάς γυρίζει από τη δουλειά και λέει ότι είμαι πριγκίπισσα και η μαμά είναι η βασίλισσα μας. Τότε είναι που πονάει ο λαιμός σου και δεν αναπνέει η μύτη σου και σε αλείφει η μάνα σου με αλοιφή μέντας και γίνεται εύκολη η αναπνοή. Είναι όταν στο σχολείο το αγόρι που σου αρέσει τραβάει το κοτσιδάκι σου αλλά δεν αφήνει κανέναν άλλο να το κάνει.

Κοιτάζω το κορίτσι και επίσης ασυναίσθητα αρχίζω να χαμογελάω, μπαίνοντας στο παιχνίδι:

- Και επίσης, όταν γυρνάς σπίτι, ανοίγεις την πόρτα και τα μαλακά πόδια της γάτας σου τρέχουν προς το μέρος σου. Και ενώ βγάζεις τα παπούτσια σου, βγάζεις το φουλάρι σου, αυτή τρίβεται στα πόδια σου, σε κοιτάει στα μάτια και λέει κάτι στη γλώσσα της γάτας της. Όταν στο μαγαζί κράτησε την πόρτα για κάποιον, και σου χαμογέλασαν και σου είπαν «Ευχαριστώ». Όταν έβρεχε για πολλή ώρα και ξαφνικά βγήκε ο ήλιος. Αυτό είναι όταν τα μικρά κορίτσια στη στάση του λεωφορείου λένε τα σωστά λόγια, από τα οποία οι ενήλικες αρχίζουν να χαμογελούν.

Ξαφνικά, το κορίτσι με αγκαλιάζει, η μητέρα μου σηκώνει τα μάτια από το τηλέφωνο και μας κοιτάζει ανήσυχη. Έρχεται το λεωφορείο μου. Οκλαδόν, αγκαλιάζω το κορίτσι.

- Ευχαριστώ.

Και ενώ τους βλέπω στη στάση του λεωφορείου, κουνώ το χέρι μου και χαμογελάω. Η ευτυχία είναι απλή. Το κύριο πράγμα είναι να έχετε κάποιον κοντά σας που θα σας το θυμίζει αυτό σε δύσκολες στιγμές.

 

Σημειώσεις ενός αισιόδοξου

Δεν υπάρχουν σχόλια: