Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018

Η Παραβολή. Καρότα, αυγά ή κόκκοι καφέ;



Μία νεαρή γυναίκα ήρθε στη μητέρα της και της είπε για τη σκληρή της ζωή, για το πώς είχε σκληρό χρόνο. Δεν ήξερε πώς να τα αντιμετωπίσει όλα αυτά. Ήθελε να παραιτηθεί από τα πάντα και να τα εγκαταλείψει. Έχει κουραστεί να αγωνίζεται. Φαινόταν  πως μόλις ένα από τα προβλήματά της λυνοταν , άλλο εμφανιζόταν αμέσως. 
Η μητέρα της πήρε τη νεαρή γυναίκα στην κουζίνα και γέμισε τρία δοχεία με νερό. Στην πρώτο δοχείο έβαλε μερικά καρότα, στο δεύτερο - το αυγό, και στο τρίτο - λίγους κόκκους καφέ. Εκείνοι περίμενε μέχρι το νερό στα δοχεία να αρχίσει να βράζει και λίγα λεπτά αργότερα τα έβγαλε από τη φωτιά. Η μητέρα έβγαλε τα καρότα και τα αυγά από τα δοχεία και τα έβαλε σε διαφορετικά μπολ και έριξε τον καφέ σε ένα φλιτζάνι. Όσον αφορά την κόρη της, η οποία διαμαρτυροταν για τη ζωή, ρώτησε: 
"Πες μου, τι βλέπεις;" 
Η κόρη απάντησε: 
- μερικά καρότα, ένα αυγό και καφέ.
Η μητέρα άφησε την κόρη της να πλησιάσει και της ζήτησε να δοκιμάσει τα καρότα. Δοκίμασε και παρατήρησε ότι το καρότο ήταν μαγειρεμένο και μαλακωσε . Η μητέρα ζήτησε να σπάσει το αυγό. Η κόρη  το έκανε. Αφού καθάρισε το κέλυφος, η κόρη είδε ότι ήταν βρασμένο. Τελικά, η μητέρα  ζήτησε να δοκιμάσει καφέ. 
Η κόρη αισθάνθηκε πλούσια γεύση και ρώτησε: 
- Μαμά, ποιο είναι το θέμα;
Η μητέρα της εξήγησε ότι και τα τρία υποκείμενα υποβλήθηκαν στην ίδια δοκιμή - στο βραστό νερό, αλλά  το κάθε ένα αντέδρασε σε αυτό με διαφορετικό τρόπο: το καρότο ήταν σκληρό και ισχυρο, ωστόσο, μετά από χτύπημα στο νερό που εβράζε, γίνεται μαλακό . Το εξωτερικό κέλυφος του αυγού προστατεύει τα εσωτερικά υγρά του περιεχόμενα, αλλά μετά το βρασμό το εσωτερικό του έγινε στερεό. Και οι κόκκοι αλεσμένου καφέ, με τη σειρά τους, αφού είχαν βράσει στο νερό, άλλαξαν το νερό 
- Και τώρα, πες μου ποια είσαι; Η μητέρα ρώτησε την κόρη της. - Όταν αντιμετωπίζεις κάποια δυσκολία, τι κάνεις; Ποιά είσαι εσύ: ένα καρότο, ένα αυγό ή ένας κόκκος καφέ; 

Σκεφτείτε έτσι: Ποιος είμαι εγώ; Είμαι ένα καρότο που φαίνεται δυνατό και ισχυρό, αλλά όταν συναντώ  πόνο και ατυχία, χάνω την καρδιά μου και γίνομαι απαλός και χάνω τη δύναμή μου;

Είμαι ένα αυγό με μια απαλή καρδιά, αλλά που αλλάζει όταν θερμαίνεται; Έχω μια ευγενική και ευαίσθητη ψυχή, αλλά μετά από θλίψη, μια νευρική κατάρρευση ή με οικονομικές δυσκολίες ή άλλες δοκιμές, γίνομαι σταθερός και άκαμπτος; Το κέλυφος μου φαίνεται το ίδιο, αλλά μέσα μου είμαι σκληρός, με σκληρή ψυχραιμία και σκληρή καρδιά; 

Ή είμαι ένας κόκκος καφέ; Όταν το νερό θερμαίνεται, οι κόκκοι εκπέμπουν τη μυρωδιά και τη γεύση του. Αν μοιάζω με καφέ , τότε όταν όλα είναι πολύ κακά και έχω μεγάλες δυσκολίες, γίνομαι διαφορετικός και αλλάζω την κατάσταση γύρω μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: