Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 29 Ιουλίου 2023

Η ΧΑΡΆ ΤΗΝ ΒΆΠΤΙΣΗΣ.



Σήμερα, 29 Ιουλίου, συμπληρώνονται 111 χρόνια από τη γέννηση του πατέρα Nicolae Steinhardt.  Ο Θεός να τον συγχωρέσει και να τον αναπαύσει εκεί που αναπαύονται οι δίκαιοι!

Αγαπητή Τζιλάβα

 "Οι ανησυχίες δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς. Αλλά συμβαίνει να ξυπνάς μέσα στη νύχτα σαν από ευτυχία. Αυτό μου συνέβη πολύ καιρό μετά τη βάπτιση. Μόνο από σκέτη χαρά χαρά χαρά  - Ξαφνικά άνοιξα τα μάτια μου, βυθισμένος σε μια κατάσταση ευφορίας, που υποδηλώνει όχι τον ύπνο - όπως με τα ναρκωτικά - αλλά την επαγρύπνηση, την υπερ-έντονη ζωή. Καιγόμουν από τον ύπνο; την ανάπαυση; Λήθη; Λήθης ή απόδρασης; Όχι, επειδή ήμουν πολύ γεμάτος, ήθελα να σηκωθώ βιαστικά από το κρεβάτι ή από τις κουκέτες, να τρέξω, να φωνάξω από χαρά, να φωνάξω στους άλλους, να τους πω πόσο χαρούμενος είμαι, να τους ζητήσω να συνειδητοποιήσουν τι θησαυρό έχουν όλοι,  υπέροχο κοριτσάκι τι ηρεμιστικό χωρίς ιατρική συνταγή. Ευτυχώς για μένα που η παραξενιά των κανονισμών με εμποδίζει να επιδεικνύομαι. Κάτι στον καθημερινό μου τρόπο προδίδει ίσως, τουλάχιστον εν μέρει, την ενδόμυχη ευθυμία μου· γιατί σε κάποιους λατρεύω εκπληκτικά, ενώ σε άλλους προκαλώ μια σταθερή αντιπάθεια».

 - «Είσαι άθεος;  Άιντα, είσαι πολύ ευδιάθετη».  (Ντοστογιέφσκι στον Έφηβο)

 (Nicolae Steinhardt, Jurnalul fericirii, Εκδοτικός Οίκος Rohia Monastery, Rohia, 2005, σελ. 213)

Δεν υπάρχουν σχόλια: