Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021

ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΑΣΤΟΡΕΣ

 


Τρεις μάστορες

Στις αρχές του 14ου αιώνα στην Κεντρική Ευρώπη, έγιναν εργασίες για να χτιστεί ένας θαυμάσιος καθεδρικός ναός. Ο επιβλέπων ήταν μοναχός. Του δόθηκε η εντολή να παρακολουθεί το έργο όλων των εργατών και τεχνιτών. Και έτσι ο μοναχός αποφάσισε να δει πώς εργάστηκαν οι μαστόροι. Επιλέγει τρεις μαστόρους ως εκπρόσωποι διαφορετικών θέσεων που εκπροσωπούνται στο επάγγελμά τους.

Πηγαίνοντας στον πρώτο μάστορα, είπε:

"Αδελφέ μου, πες μου για το έργο σου".

Ο τοίχος έσπασε από την εργασία  απάντησε με μια σπασμένη φωνή γεμάτη θυμό και αγανάκτηση:

- Όπως μπορείτε να δείτε, κάθομαι μπροστά σε μια πέτρινη πλάκα ύψους ενός μέτρου, μήκους και πλάτους μισού μέτρου. Και με κάθε χτύπημα του κόπτη σε αυτή την πέτρα αισθάνομαι ένα κακό της ζωής μου. Κοίτα, τα χέρια μου είναι τεντωμένα και καλυμμένα με κάλους. Το πρόσωπό μου γκρεμίστηκε και τα μαλλιά μου έγιναν γκρίζα. Αυτή η εργασία δεν θα τελειώσει ποτέ  συνεχίζεται για πάντα, μέρα με τη μέρα. Με εξαντλεί. Πού είναι η ικανοποίηση; Θα πεθάνω πολύ πριν χτιστεί ο καθεδρικός ναός.

Ο μοναχός πήγε στον δεύτερο τεχνίτη .

"Αδελφός μου," είπε, "πείτε μου για το έργο σας."

"Αδελφέ," απάντησε ο μάστορας με μια ήρεμη φωνή, "όπως βλέπετε, κάθομαι  μπροστά σε μια πέτρινη πλάκα ύψους ενός μέτρου, και πλάτους μισού μέτρου " Και με κάθε χτύπημα του κόπτη στην πέτρα, αισθάνομαι ότι δημιουργώ τη ζωή και το μέλλον. Κοιτάξτε, ήμουν σε θέση να κάνω την οικογένειά μου να ζει σε ένα άνετο σπίτι, πολύ καλύτερα από εκείνο που μεγάλωσα. Τα παιδιά μου πηγαίνουν στο σχολείο. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχουν επιτύχει περισσότερα στη ζωή από ό, τι εγώ. Και όλα αυτά έγιναν δυνατά χάρη στο έργο μου. Δίνω την ικανότητά μου στον καθεδρικό ναό, και μου δίνει και δώρα.

Ο μοναχός πήγε στον τρίτο μάστορα.

«Αδελφέ,» είπε, «πες μου για το έργο σου».

«Αδελφέ,» απάντησε ο μάστορας  με μια φωνή γεμάτη χαρά και ένα ευρύ χαμόγελο. - Βλέπετε, κάθομαι μπροστά σε μια πέτρινη πλάκα ύψους ενός μέτρου, και πλάτους μισού μέτρου. Και με κάθε άγγιγμα του κόπτη στην πέτρα, αισθάνομαι πολύ όμορφα. Κοιτάξτε, βλέπετε ποια ωραία χαρακτηριστικά προέρχονται από την πέτρα. Δουλεύοντας  εδώ, δεν ενσωματώνω μόνο την ικανότητά μου και την τέχνη μου, συνεισφέρω σε αυτό που εκτιμώ και πιστεύω. Ο θεός  που αντανακλάται στον καθεδρικό ναό, θα ανταμείψει τον καθένα μας. Εδώ, κοντά σε αυτήν την πέτρα, είμαι ειρηνικός με τον εαυτό μου και ξέρω ότι αν και δεν βλέπω αυτόν τον καθεδρικό ναό να ολοκληρωθεί, θα παραμείνει άλλα χίλια χρόνια, προσωποποιώντας αυτό που είναι αληθινό σε εμάς και εξυπηρετώντας το σκοπό για τον οποίο έστειλε ο Παντοδύναμος σε αυτή τη γη και σε μένα.

Ο μοναχός έφυγε και σκέφτηκε για λίγο αυτό που είχε ακούσει. Έπρεπε να κοιμηθεί  έναν ήρεμο ύπνο, τον οποίο δεν είχε κοιμηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, και την επόμενη μέρα πρόσφερε την εξουσία του επικεφαλής της εργασίας στον τρίτο μάστορα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: