Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022

"ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ" Τέσσερις ιστορίες για έναν φύλακα άγγελο.


 

 

Ιστορία πρώτα. "Είμαι ο πατέρας σου…"

 

Βαφτίστηκα αργά, στα 15 μου. Αυτό συνέβη μετά από επείγον αίτημα της μητέρας. Τότε ήμουν άπιστος. Μετά τη βάπτιση άρχισαν να μου συμβαίνουν πράγματα που δεν μπορούσα να εξηγήσω από φυσική άποψη... Θυμάμαι στα 19 μου στεκόμουν σε μια στάση λεωφορείου. Γύρω στα δέκα άτομα, μετακινούμενοι  με τα πόδια στο πόδι, περίμεναν το λεωφορείο. Ξαφνικά, περίπου 200 μέτρα μακριά, βλέπω ένα αυτοκίνητο να  τρέχει με μεγάλη ταχύτητα. Μια φωνή ακούστηκε στο κεφάλι μου: «Φύγε, αλλιώς θα σε σκοτωσει!» Επιπλέον, αυτή η φωνή διέθετε τέτοια δύναμη που ήταν πολύ δύσκολο να της αντισταθείς. Και αναπήδηξα δέκα μέτρα βαθιά στο πεζοδρόμιο. Το αυτοκίνητο με επιτάχυνση έφτασε στο πεζοδρόμιο ακριβώς στο σημείο που στάθηκα πριν από πέντε λεπτά. Η κουκούλα άνοιξε και ένα βαρύ ορθογώνιο κουτί έπεσε στα πόδια μου μπαταρία ή κάτι τέτοιο. Τότε ήταν που για πρώτη φορά στη ζωή μου διασταυρώθηκα με συναίσθημα.

 

Η εξήγηση για όλα αυτά ήρθε πολύ αργότερα.

 

Μια άλλη περίπτωση, όταν ο Φύλακας Άγγελός μου θύμισε τον εαυτό του, συνέβη μετά τις πρώτες μου προσπάθειες να γίνω μέλος της εκκλησίας.

 

Ξαφνικά, η ίδια καθαρή φωνή ξανά στο κεφάλι μου: «Κοίτα, αυτός είναι ο πατέρας σου!»

 

Πήγα μια φορά για ψωμί, παίρνοντας την παλιά τσάντα της μητέρας μου. Κοιτάζω: ένας ηλικιωμένος, αδιάφορος άνθρωπος περπατά προς το μέρος μου. Και ξαφνικά πάλι στο κεφάλι μου η ίδια καθαρή εσωτερική φωνή: "Κοίτα, αυτός είναι ο πατέρας σου!" (Παρεμπιπτόντως, είχα μια μακροχρόνια μνησικακία κατά του πατέρα μου: «Όλοι το έχουν! Γιατί με άφησε;;») Σε αυτό το φόντο, η εσωτερική φωνή ήταν τόσο συγκλονιστική που αμέσως μετά στράφηκα απότομα προς την κατεύθυνση του, χωρίς να καταλαβαίνει γιατί αυτός ο τσαλακωμένος, αδιάφορος τύπος θα έπρεπε να είναι ο πατέρας μου. Και γύρισα ξανά. Κοιτάζω: τρέχει προς το μέρος μου και κουνάει το χέρι του: σταμάτα, σταμάτα! Σταμάτησα από περιέργεια. Τρέχει και λέει:

 

- Είμαι ο πατέρας σου.

 

«Το ξέρω», του απαντώ.

 

«Δεν μπορείς να με ξέρεις. Ήσουν ενός έτους όταν χωρίσαμε με τη μητέρα σου. Σε αναγνώρισα από την τσάντα σου. Η μητέρα σου τη φορούσε όταν ήταν έγκυος...

 

Πόσες φορές ως παιδί φανταζόμουν αυτή τη συνάντηση. Ήθελα  να του εκφράσω όλη τη δυσαρέσκεια που συσσωρεύτηκε εδώ και πολλά χρόνια. Και μετά… δεν μπορούσα να πω τίποτα. Κάπου όλα χάθηκαν στη θέα ενός ξένου, αποστρέφοντας τα μάτια του…

 

Επιπλέον, δεν ήταν ενδιαφέρον. Αχρείαστες δικαιολογίες και κενές υποσχέσεις. Όλα όσα λένε συνήθως οι μεγαλύτεροι σε τέτοιες περιπτώσεις, συναντώντας απροσδόκητα ενήλικα παιδιά ξεχασμένα από αυτούς...

 

Ήταν κάτι άλλο. Η κατάσταση της ήρεμης πνευματικής χαράς, στην οποία ήμουν τότε σχεδόν συνεχώς, αντικαταστάθηκε αμέσως από μια θύελλα καταδίκης και θυμού. Το είπα αυτό στις εν Χριστώ αδελφές μου και αντί για συμπονετικά αχ και ωχ, άκουσα μια ήρεμη απάντηση:

 

-Έτσι πρέπει να είναι. Άρχισες να προσεύχεσαι για τους γονείς σου , να μνημονεύεις τον πατέρα σου στον πρωινό κανόνα. Εδώ είναι ο Φύλακας Άγγελος και σας έδειξε το άτομο για το οποίο προσεύχεστε. Και η καταδίκη σας είναι επίσης κατανοητή. Αυτό είναι απλώς απόδειξη ότι η ψυχή σας είναι ακόμα καλυμμένη με αμαρτωλά στρώματα. Ω, πόσο πρέπει να δουλέψεις ακόμα με τον εαυτό σου για να μάθεις πώς να συγχωρείς τους οφειλέτες σου. Διαφορετικά, δεν έχει νόημα να διαβάζουμε ούτε το «Πάτερ ημών».


Δεν υπάρχουν σχόλια: