Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023

ΠΕΡΊ ΚΑΚΊΑΣ ΛΟΓΟΣ.


«Κάθε φορά που μου συμβαίνει κάτι κακό, αποτυχία, πέφτω σε κατάθλιψη και έχω την εντύπωση ότι μισώ τους πάντες. Τι μπορώ να κάνω για να σταματήσω να έχω αυτό το συναίσθημα;
 - Κάποιος λέει: «Μισώ τον εαυτό μου», κάποιος άλλος λέει: «Μισώ τους πάντες»... Το μίσος είναι ένα αθώο συναίσθημα από μόνο του, αλλά είναι το σύμπτωμα μιας σοβαρής ασθένειας της ψυχής.  Δεν είμαι χαρούμενος, δεν μπορώ να είμαι χαρούμενος, όταν μισώ.  Τότε φωνάζω στον Θεό: «Κύριε, δίδαξέ με να αγαπώ!».  Δεν μπορούμε να αγαπάμε «από ένστικτο», πρέπει να το μάθουμε.  Η αγάπη μαθαίνεται.
 
Ο πατέρας Σωφρόνιος από το Έσσεξ έλεγε μια ιστορία: «Ένας άνθρωπος πήγε στο Άγιο Όρος να ρωτήσει τι να κάνει για να σωθεί.  Και εκεί του είπαν: «Αγάπα τον Θεό με όλη σου την ψυχή και με όλο σου το μυαλό και με όλη σου την καρδιά και τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου».  Και ο καημένος είπε στον εαυτό του: «Δεν μπορώ να το κάνω αυτό!  Δεν αγαπώ τον Θεό, Τον φοβάμαι, αλλά δεν Τον αγαπώ... και δεν αντέχω τον πλησίον μου τις περισσότερες φορές.  Πρέπει να υπάρχουν άλλοι τρόποι σωτηρίας, νηστεία, κομποσκοίνια, κάτι που μπορώ να κάνω...» Πάει σε άλλον πατέρα και άλλον και διασχίζει ολόκληρο το Άγιο Όρος χωρίς να έχει άλλη μέθοδο... Μετά κάθισε σε μια πέτρα και είπε στον εαυτό του με όλη την απελπισία αυτού που ψάχνει λύση: «Τι θα κάνω;  Χρειάζομαι τη σωτηρία.  Δεν θέλω να υποφέρω για πάντα έτσι!».  και του ήρθε η σκέψη: «Θα κάνω ό,τι μπορώ.  Μπορώ να κάνω αυτό που θα έκανα αν αγαπούσα!».  Και πάντα ρωτούσε τον εαυτό του: «Τι θα έκανα τώρα αν αγαπούσα τον Θεό;».  Και το έκανε.  «Τι θα έκανα αν αγαπούσα τον διπλανό μου;».  Και το έκανε».
 Κάνε το ίδιο! Λέει: «Δίδαξέ με, Κύριε, να αγαπώ!».  Αυτή η κατάσταση μίσους με αρρωσταίνει.  Μάθε με να αγαπώ!».  Και τότε ο Θεός θα σε διδάσκει κάθε πρωί και θα λες: «Τι θα έκανα αν αγαπούσα τους ανθρώπους;».  Και δείτε τι σας έρχεται στο μυαλό.  Θα προσευχόσουν για αυτούς.  Τι θα έκανα αν αγαπούσα τη μητέρα μου;  Θα τη συγχωρούσα που με έκανε στα σκουπίδια όταν προβάλλεται η αγαπημένη μου ταινία.  Και ούτω καθεξής.  Και θα δεις μεγάλα θαύματα!» Monahia  Siluana

Δεν υπάρχουν σχόλια: