Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024

Το θαύμα της εξομολόγησης. Αληθινές ιστορίες για το Μυστήριο της Μετάνοιας!Pylneva Galina Aleksandrovna.18


 


Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος

Εξομολόγηση... των αμαρτιών των άλλων

Μία από αυτές που απευθύνθηκαν στον πρεσβύτερο του Ερμιτάζ της Ζωσιμαίας, τον πατέρα Ιννοκέντιο, για πνευματική καθοδήγηση είπε για τον εαυτό της:

«Έζησα με την Όλγα, επίσης «πατέρα». Με εκνεύρισε πολύ γιατί τα έκανε όλα στο σπίτι διαφορετικά από ότι είχα συνηθίσει. Έκανα υπομονή και υπομονή... Λοιπόν, νομίζω ότι θα πω στον Πατέρα τα πάντα για σένα. Περίμενε μέχρι να πάει να εξομολογηθεί στον ιερέα, ήρθε και πέρασε αρκετή ώρα μιλώντας λεπτομερώς για όλες τις λάθος ενέργειες της Όλγας. Ο πατέρας άκουγε χωρίς να διακόψει, χωρίς να ρωτήσει τίποτα. Τέλος - αυτό είναι. τελείωσα. Είμαι σιωπηλός, και ο παπάς σιωπά. Έγινε μια παύση και ρώτησε:

- Είπες τα πάντα για αυτήν;

- Αυτό είναι, πατέρα.

- Τώρα πες μου εξίσου καλά για σένα.

Τότε κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να πω τίποτα για τον εαυτό μου. Όχι μόνο καλό, δεν μπορώ να κάνω και κακό... Την πρόσεχα, ανέλυσα όλες τις πράξεις της, τις απομνημόνευσα, τις συσσώρευσα στη μνήμη μου. Τι γίνεται με τον εαυτό σου; Ξέχασα τον εαυτό μου, δεν είχα χρόνο για τον εαυτό μου... Και τώρα στέκομαι στον ιερέα, είναι σιωπηλός, και σκέφτομαι: αυτό λέγεται ήρθα να εξομολογηθώ. Έφερε τις αμαρτίες των άλλων, αλλά πού είναι οι δικές της; Ποιος μου είπε να θυμάμαι τις αμαρτίες των άλλων; Πρέπει να είμαι υπεύθυνος για αυτά; Ο Θεός θα ζητήσει από τον καθένα τον εαυτό του. Άλλοι μπορεί να έχουν μετανοήσει εδώ και πολύ καιρό, αλλά δεν ξέρω για τι να μετανοήσω. Ο πατέρας δεν μου είπε τίποτα. Είχα μάθει σε όλη μου τη ζωή πώς να παρατηρώ τους άλλους».

Δεν υπάρχουν σχόλια: