Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2024

ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΣΙΑΠΠΑ - ΛΥΣΙΩΤΙΣΣΑ. ΜΙΑ ΠΊΣΤΗ ΜΑΘΉΤΡΙΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΝΑΗ ΑΝΑΦΈΡΕΙ.





- Τελειώνω μέ κάποια σκόρπια λόγια, ἀπ' ὅσα μᾶς ἔλεγε:


« Ὥσπου γερνᾶ ὁ ἄνθρωπος δέν ἔχει δυνάμεις, ὅπως ὁ νέος. Ὅπως δέν ἔχει δυνάμεις γιά ἁμαρτίες, ἔτσι δέν ἔχει δυνάμεις καί γιά τή μετάνοια.
* Λέω καί ἐγώ, ὁ ληστής μέ ἕνα «Μνήσθητι μου Κύριε...», πῆγε στή Βασιλεία. Πρῶτος! Δέν φτάνει πού ἦταν ληστής καί ἅρπαζε, ἅρπαξε καί τόν παράδεισο πρῶτος! Μακάρι καί ἐμεῖς νά ἔχουμε τή μετάνοιά του.
* Ὁ ἄνθρωπος εἶναι καλά νά ἔχει τό νοῦ του καί τήν ὥρα πού θά πεθάνει, φυσικά, νά εἶναι μέ τόν Θεό καί νά προσεύχεται. Ό,τι ξέρει. Καί τό «Κύριε ἐλέησον» νά λέει, νομίζω, πώς σώζεται. Ἄν δέν ξέρει τίποτα άλλο. Αν ξέρει νά λέει.
* Δέν εἶναι τά ὕστερά μου τώρα. Σκέφτομαι, ἄν ἔρθουν ἄλλα ὕστερα καί χάσω το μυαλό μου; Δεν ξέρω. Μπορεῖ καί νά εἶναι αὐτά τά ὕστερά μου. Δέν θα παραγγείλω τοῦ Θεοῦ τί θά κάμει. Φοβᾶμαι ὅτι κολάζομαι πού λέω ἔτσι.
* Δέν βαρέθηκα. Ὄχι! Νά πῶ βαρέθηκα τη μοναξιά, τίς δοκιμασίες; Ὄχι. Οἱ ἄλλοι ἔχουν τα παιδιά τους, τούς συζύγους τους, τα προβλήματά τους ὅλα.
*Ἄλλοι μέ τίς φτώχες. Εγώ «δόξα σοι ὁ Θεός», εἶμαι μία ψυχή ἐδῶ. Δέν ἔμεινα νηστική καμιά μέρα.
Ἄν ἔμεινα νηστική καμιά φορά εἶναι πού ἔκαμα τό τριμέρι πού ἤμουν νέα. Τώρα δέν μέ ἀφήνουν νηστική. Οὔτε τριμέρια μπορῶ νά κάμνω.
* Δέν μπορεῖς νά πάρεις τόν ἄλλο μέ τό ζόρι καί νά τόν πάρεις στό πνευματικό νά ἐξομολογηθεῖ καί νά πάει να κοινωνήσει. Δέν γίνεται. Πρέπει νά πεῖ ὁ
ἴδιος. Νά ἀποφασίσει. Δέν εἶναι ὅτι ἐμεῖς σωθήκαμε ἐπειδή κοινωνοῦμε. Εχει φορά πού κοινωνοῦμε καί δέν πρέπει να κοινωνήσουμε.

Σκέφτομαι: Σκότωσα κανέναν; Πηγαίνω καί βρίσκω κοπέλια καί κάνω ἁμαρτίες; Ἀφοῦ μία κοτζάκαρη εἶμαι. Μία ἄχρηστη. Μόνο πρέπει να κοινωνῶ, Κοινωνῶ καί χαίρομαι ὅτι κοινώνησα. Ξέρω καί ἐγώ τί κάμνω;
* Τώρα πού ἔρχονται τά ἅγια καί στα πόδια μου...Ὅταν δῶ τό Ἅγιο ποτήριο καί τόν πάτερ νά ἔρχεται, Παναγία μου, γίνομαι ρεζίλι. Λέω μία παλιοκοτζάκαρη ἁμαρτωλή, πού δέν ἔμεινε ἁμαρτία πού δέν ἔκανα καί νά ἔρχονται στα πόδια μου γιά νά κοινωνῶ, μά
εἶναι εὔκολο πράγμα; Ε μά νά μείνω ἀκοινώνητη;

Βιβλιογραφία:Συναντήσεις - Αναζητήσεις - ΠΑΤΉΡ ΑΝΔΡΈΑΣ ΑΓΑΘΟΚΛΈΟΥΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: