Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2023

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ





 Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΧΕΤΑΙ  ΚΑΙ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ


Ο Ίδιος  είπε, « Πᾶν ὃ δίδωσί μοι ὁ πατήρ, πρὸς ἐμὲ ἥξει, καὶ τὸν ἐρχόμενον πρός με οὐ μὴ ἐκβάλω ἔξω· »(  Ιω. στ’,  37 ). Αυτό δηλώνει ότι ο Χριστός δεν διώχνει κανένα που θέλει να τον πλησιάσει και να τον γνωρίσει. Άλλοι μπορεί να λένε σε κάποιον δε θέλω να σε βλέπω, φύγε από μπροστά μου ή ακόμα χειρότερα, χάσου από τα μάτια μου κ. ά. Ο Χριστός όμως καλεί κοντά Του όλους λέγοντας, « Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, κἀγὼ ἀναπαύσω ὑμᾶς.  ἄρατε τὸν ζυγόν μου ἐφ᾿ ὑμᾶς καὶ μάθετε ἀπ᾿ ἐμοῦ, ὅτι πρᾷός εἰμι καὶ ταπεινὸς τῇ καρδίᾳ, καὶ εὑρήσετε ἀνάπαυσιν ταῖς ψυχαῖς ὑμῶν·  ὁ γὰρ ζυγός μου χρηστὸς καὶ τὸ φορτίον μου ἐλαφρόν ἐστιν.»( Ματ. ια’, 28- 30 ). 


Χρειάζεται πολύς εγωισμός για να μη θέλει κάποιος να βλέπει κάποιον μπροστά του, αδιαφορώντας ότι ο  άνθρωπος είναι πλάσμα και κτίσμα του Θεού. Ο Κύριος όμως λέει  για τον Εαυτό Του, « ὅτι πρᾷός εἰμι καὶ ταπεινὸς τῇ καρδίᾳ ». Ο Ιωάννης γράφει σχετικά, « ὁ ἀγαπῶν τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ ἐν τῷ φωτὶ μένει, καὶ σκάνδαλον ἐν αὐτῷ οὐκ ἔστιν· »( Α’ Ιω. β’, 10 ).  Τέλος, ο Κύριος είπε στους Μαθητές Του,  « ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταί ἐστε, ἐὰν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις » ( Ιω. ιγ’, 35). Αυτά, χάριν συντομίας. 


Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: