Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024

Από την αλληλογραφία του π. Ιωάννη με τον πνευματικό του πατέρα Γκλίνσκι, πρεσβύτερο π. Σεραφείμ Ρομάντσοφ

 

Από την αλληλογραφία του π. Ιωάννη με τον πνευματικό του πατέρα Γκλίνσκι, πρεσβύτερο π. Σεραφείμ Ρομάντσοφ

Ο Ιερομοναχος Σεραφείμ (Ρομαντσοφ), πρεσβύτερος του Ερμιτάζ του Γκλίνσκ, είναι ο εξομολόγος του πατέρα Ιωάννη (Κρεστιάνκιν) από το 1957. Στις 27 Ιουνίου / 10 Ιουλίου 1966, ο π. Σεραφείμ μύησε τον ιερέα Ιωάννη σε μοναχισμό. Το 2010, ο Σχήμα-Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ (Ρομαντσοφ) αγιοποιήθηκε .

Επιστολή του π. Σεραφείμ

Σεβασμιώτατε, αγαπητέ αδελφέ εν Κυρίω και πάτερ Ιωάννη και όλους τους αγαπημένους σας.

Σας χαιρετώ στην εορτή των υπέρτατων και πανεπικυρωμένων αποστόλων Πέτρου και Παύλου και με τις προσευχές και τη μεσιτεία τους να αναπαύεται στην ψυχή σας η χαρά και η ειρήνη του Χριστού και να προστατεύει και να δυναμώνει τη ζωή σας. Και εγώ, αν και εξαντλημένος στη φωνή, σε ζητώ από τον Πατέρα των ημερών, των καιρών και των αιώνων να ευλογήσει τις μέρες και τα χρόνια σου, κάτω από τα οποία θα πολλαπλασιάζονται καλοί σπόροι και καρποί ευχάριστοι από αυτούς και θα αναπτύσσονται στο χωράφι της ζωής σου για τον χρόνο και την αιωνιότητα. .

Αγαπητέ πάτερ Γιάννη, η υγεία μου εξασθενεί, η δύσπνοια είναι σοβαρή, η αδυναμία. Θα ήθελα πολύ να σε δω. Εάν έχετε την ευκαιρία, ελάτε σε μας για τουλάχιστον μία μέρα. Αλλά ευχαριστώ τον Κύριο για όλα. Ζητώ και τις ιερές προσευχές σας.

Ανάξιος σχήμα-ηγούμενος Σεραφείμ. Ιούνιος 1970

Επιστολή του πατέρα Ιωάννη

Σεβασμιώτατε, βαθύτατα σεβαστό και αγαπητέ πάτερ Σεραφείμ.

Έλαβα τα συγχαρητήριά σου για τις γιορτές, αγαπητή στην ψυχή μου, ο Θεός να σε έχει καλά!

Είναι οδυνηρό να ακούς για την κακή υγεία σου, αλλά κάνουμε τις φτωχές μας προσευχές για την υγεία σου τόσο στην προσκομιδή θρησκευτικά όσο και κατά τη διάρκεια των προσευχών, ο Κύριος να ενισχύει την υγεία σου και να σε προστατεύει για εμάς, τα πνευματικά σου παιδιά, για πολλά χρόνια ακόμα. , αγαπητε Πατερα!

Φέτος είναι μια σημαντική χρονιά για μένα: τα εξήντα μου γενέθλια, τα εικοσιπέντε χρόνια από την θητεία μου στην ιεροσύνη και τα τρία μου χρόνια στο μοναστήρι. Ο πόθος μου έγινε πραγματικότητα, μένω στο μοναστήρι, αλλά, πάτερ, αναγκάζομαι να μετανοήσω ενώπιον του Κυρίου και σε σένα - ο μοναχισμός μου τέλειωσε, τίποτα δεν διαβάζεται! Λόγω του αδύναμου χαρακτήρα μου, δεν μπορώ να αρνηθώ αυτούς που στρέφονται προς εμένα με τις πνευματικές τους λύπες.

Ωστόσο, από τη δική μου ανοησία, προσπαθώ να χτίσω τα σπίτια των άλλων, αλλά ο δικός μου πνευματικός ναός παραμένει παραμελημένος. Κάθε μέρα θα αρχίσω να εκπληρώνω τα απαιτούμενα μοναστικά μου καθήκοντα, αλλά κάθε μέρα ο Κύριος στέλνει στο δρόμο μου τόσους απελπισμένους, άρρωστους και πενθούντες ανθρώπους που δεν μπορώ να τους περάσω, λυπάμαι όλους, αν και καταλαβαίνω πολύ καλά ότι ενεργώ εξαιρετικά παράλογα. Προσευχήσου, αγαπητέ πάτερ, να συγχωρήσει ο Κύριος για τις προσευχές σου την ανοησία μου και την παραμέληση του μοναχισμού μου.

Η υγεία μου, όπως λένε, δεν είναι «ούτε κλονισμένη ούτε αδύναμη», αλλά τα χρόνια και το τρομερό σωματικό φορτίο (όχι για υπακοή, αλλά λόγω της θέλησής μου) γίνονται αισθητές: μερικές φορές τεντώνεται εδώ, μερικές φορές πονάει εδώ, αλλά Δεν έχω χρόνο να τα σκεφτώ όλα γιατί Ο ίδιος λόγος - λόγω του αδύναμου χαρακτήρα μου σε σχέση με αυτούς που με ενοχλούν με τις ψυχικές και σωματικές τους ασθένειες. Ζητώ πραγματικά τις άγιες προσευχές σας, ώστε με αυτές να θεραπεύσω ψυχικά και σωματικά.

Θα ήθελα να σε δω από κοντά, αγαπητέ ιερέα, αλλά οι κανόνες της μοναστικής πειθαρχίας δεν μου επιτρέπουν να κυκλοφορώ, όπως παλιά, όπου και όποτε ήθελα. Αλλά η ανάγκη να ακούσω από εσάς έναν ζωντανό λόγο προς όφελος της ψυχής είναι τόσο μεγάλη που αν έχετε έστω και μια μικρή ευκαιρία να υπαγορεύσετε σε κάποιον τουλάχιστον λίγα λόγια για το πνευματικό μου όφελος, γιατί φοβάμαι να το δυσκολέψω εσύ προσωπικά γράφοντας γράμματα, με μεγάλη χαρά θα λάβω και την ψυχή μου και θα δεχτώ με την καρδιά μου την ευλογία σου σε μένα, ανάξια.

Συγχώρεσέ με, αγαπητέ πατέρα, που σε κούρασα να διαβάζεις ένα τόσο μακροσκελές γράμμα. Μεταφέρετε την ευλογία μου στη Maria Savelyevna με τις εγκάρδιες ευχές μου. Είθε ο Κύριος να ενισχύει τη δύναμη και την υγεία της.

Ζητώ τις άγιες προσευχές σας για μένα, τον μεγάλο αμαρτωλό.

Απάντηση από τον πατέρα Σεραφείμ

Το έλεος του Θεού μαζί σας! Σεβασμιώτατε, αγαπητέ αδελφέ εν Κυρίω και πάτερ Ιωάννη και όλους τους αγαπημένους σας.

Εδώ είναι η υψηλότερη και πιο τέλεια εικόνα για εσάς: να μην αναζητάτε μόνοι σας σταυρούς, αλλά να παραδοθείτε ολοκληρωτικά στο θέλημα του Θεού, και όταν ο Κύριος στείλει, τότε μην απαρνηθείτε ή γκρινιάξετε, διαφορετικά θέλουμε να κάνουμε τα πάντα σύμφωνα με τα δικά μας δική του θέληση. Ακολουθεί η συμβουλή μου: Σας προτείνω να υπομείνετε τα πάντα - μομφές, προσβολές, ασθένειες και να τις υπομένετε με ευγνωμοσύνη. Ιδού ο ωραιότερος, θεάρεστος πνευματικός σταυρός. Φέρε τον σταυρό σου, θα είσαι ευλογημένος. Έχετε πολύ φλογερή και ανήσυχη φαντασία, συγκρατήστε την με σκέψεις του Θεού και ηρεμήστε. Μην αφήνετε ελεύθερα τις σκέψεις και τους συλλογισμούς σας. Θυμηθείτε τι είπε ο Απόστολος Παύλος: μην είστε αλαζόνες, αλλά μείνετε ταπεινοί. Το καλύτερο πράγμα είναι να αναλογίζεσαι τις αμαρτίες. Είναι δύσκολο να τα αντέξουμε όλα, φυσικά, αλλά να θυμάστε ότι για υπομονή και θλίψη, ειδικά όσοι τα υπομένουν με ευχαριστίες, έχουν μεγάλη ανταμοιβή από τον Κύριο.

Ο πάτερ Ιωάννης, σύμφωνα με τους πρεσβύτερους της Όπτινα και τους Γκλίνσκυς, δέχτηκαν τον λαό και δεν εγκατέλειψαν τους μοναστικούς κανόνες. Αυτό μπορεί να σου βγει σε καλό.

Οι ίδιοι άνθρωποι σήμερα και αύριο θα σας ενοχλήσουν. Όλα χρειάζονται χρόνο - προσευχή και πνευματικές συνομιλίες. Θα ορίσετε και θα διαθέσετε χρόνο ώστε να μπορείτε να προσευχηθείτε και να καθορίσετε χρόνο για συνομιλίες. Είσαι άνθρωπος και χρειάζεσαι ξεκούραση. Μην φέρνετε τον εαυτό σας σε σημείο εξάντλησης, ώστε όταν επιστρέφετε στο σπίτι να πέσετε και να αποκοιμηθείτε χωρίς την Προσευχή του Ιησού. Στο μέγιστο των δυνατοτήτων σας, καθοδηγήστε και παρηγορήστε τους ανθρώπους - και σώστε τον εαυτό σας. Μπορείτε να αφιερώσετε πολύ χρόνο μιλώντας μαζί τους, αλλά να είστε άδειοι. Να έχεις λόγο σε όλα.

Ζητώ τις ιερές προσευχές σας για την αραίωση και τη δυσλειτουργία μου. Να σε θυμάται στις άθλιες προσευχές του. Ανάξιος Σεραφείμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: