Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024

Το θαύμα της εξομολόγησης. Αληθινές ιστορίες για το Μυστήριο της Μετάνοιας!Pylneva Galina Aleksandrovna.7


 


Μητροπολίτης Βενιαμίν (Fedchenkov). "Σημειώσεις ενός επισκόπου"

Στον εξομολογητή της Λαύρας

Το φθινόπωρο του 1905, ο Ιερομόναχος Ιππόλιτος (Γιακόβλεφ) έγινε ο αδελφικός εξομολογητής της Λαύρας Τριάδας-Σεργίου. Σύντομα έγινε ο εξομολόγος της Θεολογικής Ακαδημίας. Έτσι τον θυμήθηκε ο τότε πρωτοετής φοιτητής της Ακαδημίας Σ. Α. Βολκόφ:

«Όταν μπήκα στο πρώτο μου έτος, άκουσα για αυτόν (τον ιερομόναχο Ιππόλυτο) από τους μοναχούς μου μαθητές, αναρωτήθηκα σε ποια ακαδημία σπούδασε. Μου είπαν ότι είχε μόνο ιερατική μόρφωση. Ήμουν πολύ έκπληκτος πώς ένας απλός μοναχός μπορούσε να είναι ο εξομολόγος όχι μόνο μαθητών, αλλά και καθηγητών, και μετέφερα την αμηχανία μου στους φίλους μου. Μου μύησαν στο μοναστικό «γέροντα», για το οποίο διάβασα στο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι «Οι αδελφοί Καραμάζοφ», ενώ ήμουν ακόμη αφελής μαθητής γυμνασίου, και ως εκ τούτου δεν μπόρεσα όχι μόνο να το εκτιμήσω, αλλά ούτε καν να το καταλάβω στο ελάχιστο.

«Περίμενε», μου είπαν οι μοναχοί, «θα πας στην εξομολόγηση και μετά θα καταλάβεις».

Σε λίγο έφτασε η πρώτη εβδομάδα της Σαρακοστής. Εξομολογήθηκα στον πατέρα Ιππόλυτο, διηγήθηκα για όλα όσα με ανησύχησαν και με μπέρδευαν στη νέα κατάσταση και τον άφησα ήσυχο, με καθαρή ψυχή. Τότε συνειδητοποίησα ότι εκτός από τη συνήθη θεολογική προσέγγιση στα θρησκευτικά ζητήματα, σε όλη τη θρησκευτική ζωή, υπάρχει μια ιδιαίτερη πνευματική προσέγγιση, ασύγκριτα ανώτερη και γεμάτη χάρη. Ο πατέρας Ιππόλυτος με ρώτησε τόσο ευγενικά για όλες μου τις ανησυχίες, κατάλαβε τα πάντα τόσο βαθιά και τόσο απλά και ευγενικά έλυσε όλες τις απορίες μου που έμεινα κατάπληκτος. Θα μπορούσε κανείς να νιώσει στα λόγια του την ύψιστη σοφία του ανθρώπου, που καθοδηγεί όχι μόνο το μυαλό, αλλά και την καρδιά και εκείνη τη δύναμη που δεν μπορεί να ονομαστεί αλλιώς από το «Μεγάλο σε Μικρό»…»


Δεν υπάρχουν σχόλια: